Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjelp, kan jeg steke en frossen svinestek??

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-10, 13:13   #1
Havbris
Aktiv

Havbris sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Havbris er litt kul
Standard

Hjelp, kan jeg steke en frossen svinestek??

Jeg har glemt å ta opp svinesteken.
Kan jeg steke den frossen?
På hvor mange grader og hvor lenge i så fall?

Hjelp hjelp hjelp.

Havbris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 13:39   #2
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp, kan jeg steke en frossen svinestek??

Det ville jeg ikke gjort - med mindre du er begeistret for skosåler.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 13:45   #3
Frøken V
Passiv

Standard

Det vile jeg ikke ha gjort.
Men du kan raskere få den tint med å legge den i kaldt vann! Ikke varmt vann, da dette bare kapsler kulden og frosten inne i kjøttet. Bytt vann et par ganger og du vil i løpet av en time merke at den begynner å tine bra. Har du micro. Tineprogram bare et lite 5 minutt for å få den helt tint. Men bruker du midro, pass så at den ikke begynner å koke og får en gra farge utenpå. Da mister den masse kjøttkraft, og blir tørr og ikke god. Hvis du ikke skal ha middag før rundt kl 4 rekker du det akkurat

Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 13:54   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Har du Easy-Cook på stekovnen din? I så tilfelle kan du sette den inn der så beregner ovene selv steketiden.

Gammel 13-09-10, 13:58   #5
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg hiver frosne viltsteker inn i stekeovnen stadig vekk. Lar de stå i ovnen over natta på svak varme og de blir fine og saftige.

Litt i tvil om det funker særlig bra på svinesteker, i alle fall ikke om du skal ha den ferdig om få timer. Svinekjøtt blir fort tørt og seigt. (i alle fall på mitt kjøkken.... )

Tror jeg ville tatt svinesteken i morgen og improvisert noe i dag.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 14:04   #6
Havbris
Aktiv

Havbris sin avatar

Havbris er litt kul
Standard

For sent. :humre.
Jeg tinte den i 6 min i microen, men den var fremdeles ganske frossen.
Lar den stå i ovnen, og så bare ser vi.
Har tatt opp kjøttkaker som reserveløsning, fant ut at det kunne vært lurt, og jammen hadde jeg ikke rett i det.

Havbris er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.