|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Lese Ringenes Herre (selv), hvilken alder?Gutten min på 8,5 har veldig lyst til å begynne å lese Ringenes Herre. Han har såvidt begynt på Hobbiten nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Lese Ringenes Herre (selv), hvilken alder?Jeg tror det er kjedelig og langtekkelig før det blir skikkelig skummelt. Men så var jeg en del eldre da jeg leste både Hobbiten og Ringenes Herre.
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Lese Ringenes Herre (selv), hvilken alder?Jeg synes ikke de er skumlere enn HP 5 og 6, og hvis han holder ut lenge nok til å komme til de skumle tingene, tror jeg han er moden nok.
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lese Ringenes Herre (selv), hvilken alder?Jeg tror (men vet ikke) at det er ok å lese. Samtidig lar jeg meg imponere litt. Jeg orket ikke lese langt i Ringenes Herre, jeg syntes det var dødens kjedelig og langtekkelig og fenget meg ikke en plass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Lese Ringenes Herre (selv), hvilken alder?Fjortenåringen min leste den da han var ti, og det var ihvertfall ikke noe problem.
![]() |
#6 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Lese Ringenes Herre (selv), hvilken alder?Tiåringen min, som er en sterk leser, og som elsker fantasy, syntes det var for kjedelig og langtekkelig da han begynte for noen måneder siden. Nå lurer han på om han skal forsøke igjen snart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Lese Ringenes Herre (selv), hvilken alder?Bøkene er ikke skumle i det hele tatt. Og de scenene som kanskje kunne vært skumle er så grundig beskrevet at man på en måte ikke får den følelsen av skummelt fordi man bruker så mye tid på å lese om små detaljer innimellom et sverdhugg der og en orc der, hvis du skjønner hva jeg mener.
![]() |
#9 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Lese Ringenes Herre (selv), hvilken alder?Det er dødsens kjedelig, og helt umulig å holde tråden i alle navn og familietrær.
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Lese Ringenes Herre (selv), hvilken alder?Det finnes også de av oss som aldri har ment at de første 200 sidene er langtekkelige. :motvekt:
![]() |
#11 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Lese Ringenes Herre (selv), hvilken alder?
Pøh, den er ikke kjedelig og familietrærne kommer av seg selv når man har lest den et par ganger. Og det faller enda mer på plass når man har lest silmarillion.
![]() |
#13 |
Metallica!!
|
Ah, de første 200 er verdt å lese ene og alene for språket sin del mener jeg. Innholdet er ikke så spenstig, igjen min mening.
![]() |
#15 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Lese Ringenes Herre (selv), hvilken alder?For å rette opp inntrykket. Jeg synes ikke at Ringenes herre er langtekkelig, men jeg var 13 da jeg leste den første gang. Jeg tror at den kanskje er litt lang for en på 8,5. Selv min niåring, som leser mye ville falt litt av. Tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Lese Ringenes Herre (selv), hvilken alder?Han pleier ikke gi opp om det er noe han vil lese, selv om det blir for vanskelig i første omgang. Da prøver han igjen senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Lese Ringenes Herre (selv), hvilken alder?Han høres ut som meg når jeg var liten.
![]() |
#18 |
Fortynnet
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
kamerat
|
![]() Sv: Lese Ringenes Herre (selv), hvilken alder?En til av den typen melder seg.
![]() |
#20 |
|
Ja, ikke sant, hva så? La pjokken lese, den er ikke skummel lest med barneøyne, tror jeg. Ikke skummelt skummel, i hvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|