|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Harry Potter-hjelpJeg har en 7,5 åring som har oppdaget og falt pladask for Harry Potter. Jeg har selv lest alle bøkene og sett alle filmene som har kommet til nå, men det har jeg gjort fortløpende etter som de har kommet - altså for noen år siden. Vi holder nå på å lese bok 2 (Mysteriekammeret) og jeg har sagt at han skal få se filmen når vi er ferdig med boken. Sånn gjorde vi det med bok 1 og det gikk glimrende. Han elsket filmen, syntes overhode ikke det var skummelt. Vi så den sammen første gang og han har nå sett den alene flere ganger.
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Harry Potter-hjelpEr ikke toeren omtrent som eneren i skummelhet? Jeg mener å huske det.
![]() |
#3 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Harry Potter-hjelpDen store forandringen kommer i film 4, den ville jeg ventet med.
![]() |
#5 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Harry Potter-hjelpJeg mener også at Mysteriekammeret er ca samme "skummelhetsgrad" som den første filmen.
![]() |
![]() |
#6 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Harry Potter-hjelp
Glimrende. Takk!! Jeg ser absolutt fordelen med å lese boken først. Det var en del småskvetne episoder i 1'ern men da var han godt forberedt og bare syntes det var kult. Han er virkelig kjempehektet, og jeg synes det er godt at han endelig har oppdaget denne verdenen. Den er jo så fin!
![]() |
#7 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Harry Potter-hjelpFilm 2 er ikke noe skumlere enn den første. Storesøster på 8 har sett de 3 første filmene i løpet av våren. Jeg forberedte henne på desperantene i film 3, de syntes jeg var skumle, men hun syntes visst ikke det var så farlig med dem.
![]() |
#8 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Harry Potter-hjelp1-3 bør gå helt fint når han har sett Star Wars og Indiana Jones. Sannsynligvis 4 også, for selve den action-pregede handlingen er ikke skumlere enn SW og IJ; det mørke går gjerne over hodet på en 7-åring.
![]() |
#9 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Harry Potter-hjelp..... Sist redigert av kharadra : 02-12-10 kl 00:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Harry Potter-hjelpDet dreier i film 4, ja. |
![]() |
![]() |
#11 |
kamerat
|
![]() Sv: Harry Potter-hjelpVi har lest bok 1-5 og sett film til 1-4, og ungene (5 og 7) synes fortsatt film 1 er den skumleste. Quirrell som smuldrer opp er visst mye verre enn noen basilisk.
![]() |
#12 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Harry Potter-hjelpDatteren her i huset syns film nr 2 er på grensen til kjedelig i forhold til nr 1 & 3 som har noen mer skumle elementer. Men hun er heller ikke redd når hun ser noen av de, så vi prøvde å la henne se nr 4 i sommer. Det gikk greit det også, og hun elsker den. Men hun trenger jo forklaringer gjennom hele filmen, leser ikke så godt enda at hun klarer å få med seg tekstingen og mye går over hodet på henne. Så film 1-3 har jeg konkludert med at er enklere for øyeblikket. Men hun liker å late som om hun blir bittelitt redd når det er skumle partier, men det er skikkelig innøvd.
![]() |
#13 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Harry Potter-hjelp
Men om han har sett star wars og Indiana Jones, tror jeg nok han takler fireren også.
![]() |
![]() |
#14 |
By the Sea
|
![]() Sv: Harry Potter-hjelpMin gutt er også 7 1/2 og han har lest, så sett, de tre første bøkene. Han syntes alle var litt skumle, men elsket dem og har sett dem om og om igjen. 3'ern er den han har reagert mest på - desperantene er veldig skumle synes han.
![]() |
#15 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Harry Potter-hjelpVi leste alle de syv bøkene og så alle (tilgjengelige) filmer før hun fylte ni. Gikk bra, det.
Sist redigert av Miss Norway : 18-09-10 kl 12:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
![]() Sv: Harry Potter-hjelpFilm 1-3 går nok helt fint. De har norsk tale også, og det er med på å gjøre de litt mindre skumle synes jeg.
![]() |
#17 |
flisespikker
|
![]() Sv: Harry Potter-hjelpEnig i at bok/film 2 og 3 er helt greit når han synes 1 var greit.
![]() |
#18 |
kamerat
|
![]() Sv: Harry Potter-hjelpDu vet ikke hva «lang» betyr før du har lest Føniksordenen høyt for dine barn. Den er så innmari altfor lang. Men det var jeg som hadde problemer med å holde ut, da, de var begeistrede og engasjerte hele veien igjennom, og holdt imponerende god orden på intrigen og alle personene.
![]() |
#19 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Harry Potter-hjelpHelt enig, kamerat. Den er helt usannsynlig LANG, den femmeren. Det var tider jeg trodde vi aldri skulle komme igjennom den... Men forsøk på å skippe enkelte sider ble kjapt oppdaget, påpekt og måtte besverges aldri gjentatt.
![]() |
![]() |
|
|