Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Stavangerfolk - hjelp!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-10, 09:34   #1
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Stavangerfolk - hjelp!

Det er mulig det blir vestlendinger av oss. En del av vurderingen er hvor vi har råd til å bo, men jeg aner jo ikke engang hvor jeg har lyst til å bo. Og alt er jo så dyrt. Hvis jeg lister opp noen ønsker, kan dere fortelle meg hvilke områder som kan være aktuelle, så kan jeg sjekke prisklasser på Finn?

Ønsker:
-Landlig, men fortsatt sentralt-ish. Overkommelig reiseavstand til Forus i rushen, ikke mer enn 30 minutter fra Stavanger sentrum utenom rushen. Togmulighet er fint, men ikke et must.
- Gode skoler, spesiellt barneskoler. Gjerne liten skole med godt miljø blant elevene.
-Rekkehus eller (helst) enebolig - minst tre soverom, helst fire pluss kontor.
- Trygt lekeområde for barna, ikke altfor trafikerte veier. Fint hvis ungene kan være ute uten tilsyn.
- Gjerne et område med mange barnefamilier/mange lekekamerater for ungene.
-Mulighet for barnehageplass ikke alt for langt unna.

Finnes dette? Takker for all hjelp!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 09:41   #2
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stavangerfolk - hjelp!

Jeg anbefaler veldig gjerne Smeaheia. Det er kanskje ikke så landlig, men ellers bør det oppfylle alle kriteriene dine Om dere vil bo mer landlig, kan kanskje Bogafjell og Klepp også være interessante. Tasta er også et greit område, men ligger på 'feil' side av Stavanger med tanke på å jobbe på forus.

Om du sier noe mer om aktuell prisklasse er det kanskje enklere å gi råd.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 09:48   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tjelta/Ræge, Sola kommune.

Ønsker:
-Landlig, men fortsatt sentralt-ish. Overkommelig reiseavstand til Forus i rushen, ikke mer enn 30 minutter fra Stavanger sentrum utenom rushen. Togmulighet er fint, men ikke et must. Definitivt landlig. Man kjenner det på lukten om våren. Men kort vei til Forus, Klepp og Sandnes, under 30 minutt til Stavanger. Dessverre nokså langt fra togstasjon.

- Gode skoler, spesiellt barneskoler. Gjerne liten skole med godt miljø blant elevene.
To, relativt små barneskoler. Hører mye bra om begge!

-Rekkehus eller (helst) enebolig - minst tre soverom, helst fire pluss kontor. Rekkehus og eneboliger på Tjelta, mye eneboliger på Ræge (Hålandsmarka).

- Trygt lekeområde for barna, ikke altfor trafikerte veier. Fint hvis ungene kan være ute uten tilsyn. Hålandsmarka er uten gjennomgangstrafikk. Kanskje litt øde, men rolig og fredelig.

- Gjerne et område med mange barnefamilier/mange lekekamerater for ungene. Hålandsmarka. Barnefamilier i enebolig.

-Mulighet for barnehageplass ikke alt for langt unna. Tre barnehager rett i nærheten, mange barnehager i kommunen. Grei dekning.'

Minuset: Dyrt. Men det gjelder jo hele regionen, egentlig.

Gammel 21-09-10, 09:52   #4
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Som Løve70 seier er det mange fine område i Sandnes - Smeaheia og Bogafjell skjer det mykje utbygging av rekkehus i tillegg til det som allereie finst - men det er og meir landlege område i periferien, som t.d. Hana/Vatne-området og lenger ut på austsida.

Gammel 21-09-10, 09:57   #5
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Gausel oppfyller også mange av kravene dine. Jeg er usikker på skolene siden jeg ikke har skolebarn selv, men ellers er det et fint område speisielt rundt Dronningåsen.

Gammel 21-09-10, 10:08   #6
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Takk for svar - områdene skal sjekkes ut. Litt usikker på hvor langt vi kan strekke oss med tanke på pris - men sannsynligvis ikke høyere enn 4,5 millioner.

Gammel 21-09-10, 10:14   #7
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Vil nå slå ett slag for min side av fjorden jeg, hvor du finner alt du søker untatt at du må berekne 1 time til Forus og 50 min til Stavanger. Men husprisene er rimelige, barnehage dekningen er topp, skolen er bra og det er landlig.

Huseksempler: http://www.finn.no/finn/realestate/h...1285056774425y

http://www.finn.no/finn/realestate/h...1285056774425y

http://www.finn.no/finn/realestate/h...e=24279855&sid=

Men det blir vel kansje for usentralt.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 10:23   #8
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Ellers så er Forsand og flott, med sin billige strøm og gode kommune økonomi så er dette også en flott kommune for ungene å vokse opp i. Blir vel 50 min til Forus her i fra også. Var ikke så mangen hus å velge i for øyeblikket men lå ett da

http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=24365965

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 10:46   #9
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har sent deg PM jeg.

Gammel 21-09-10, 10:56   #10
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Tusen takk for svar alle sammen. 50 minutter til Forus blir litt langt tror jeg, men ellers så det kjempefint ut. Senna - takk for pm

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:29.