|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() FRP-koden (klipp fra en blogg)Det er mye som tyder på at den jevne FrP-velgeren har lav intelligens, denne ulempen deler de med kristne som organiserer seg i små trossamfunn. Statistiske undersøkelser viser at Frp-velgere har lav utdannelse og er lavt lønnet, noe som gjerne (men ikke alltid) peker i retning av lav intelligens. Den typiske FrP-velgeren lar seg sjarmere av folkelighet, personlig utstråling, og enkelt språk. De har lav evne til å følge et komplisert resonnement, og lar seg heller sjarmere av karisma og følelser, noe de har til felles med kristne i små trossamfunn |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Sv: FRP koden (klipp fra en blogg)
2700 medlemmer er ikke et stort trossamfunn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ser lyst på livet
|
Men Levende ord som trossamfunn har menigheter andre steder enn i Bergen. Men det re mulig at jeg har litt feil perspektiv altså, da jeg selv er vokst opp i en ikke-statskirke-menighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: FRP koden (klipp fra en blogg)Frp-koden er mer komplisert enn som så, er jeg redd. Bloggkommentaren har noen poeng når det gjelder følelsesstyring og ønske om autoritetsmakt vs. folkemakt. Men man skal heller ikke underslå at Frp faktisk har stor troverdighet på enkelte områder. Det gjelder feks eldrepolitikk, helsepolitikk, bilpolitikk (jeg velger å kalle det bilpolitikk, for de har ikke politikk på resten av samferdselssektoren) og så er de vidunderlig flinke til å ta tak i enkeltskjebner og enkeltindivider og lage politikk av det. Selv om de de da sier de vil gjøre i fht den ene personen som står frem med sitt problem bryter med Frps vedtatte politikk på feltet.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: FRP koden (klipp fra en blogg)Jeg syns egentlig det som sto her var ganske stygt (leste bare det som står i denne tråden -ikke bloggen). Det er mange mennesker som henges ut som "dumme", og det gir meg vond smak i munnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Juba Juba
Hvor: Oslo
Det er jeg helt enig i. Innlegget smaker av en ovenfra-og-ned holdning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Epikur
|
Ja, det er jeg enig i. Men det skal ikke stikkes under en stol at feks eldre (statistisk) ikke liker lange kompliserte resonnementer og avanserte sammenhenger (det fører til det som henger sammen med det og kommer av det og igjen fører til det). Eldre velgere liker heller ikke konfliktorienterte debatter, og synes ofte synd på dem som blir angrepet. (Carl Ivar hagen).
![]() |
#12 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
![]() Sv: FRP koden (klipp fra en blogg)Det er synd å si det, men jeg er faktisk enig. Ellers synes jeg Madam Mim sier mye fornuftig her |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Skrekkøgle
|
Levende Ord som bevegelse er vel svært, er det ikke? Trodde da det. Eller, hvor sterkt knyttet er egentlig Levende Ord til Livets Ord? For Livets Ord er jo svært i Sverige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
I følge wikipeida har Levende Ord læremessige likheter med svenske Livets Ord |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Skrekkøgle
|
Ja, jeg vet det. Trodde de var nært knyttet til hverandre, men moren min sier Levende Ord valgte å gå vekk fra Livets Ord, fordi Ulf Ekman og han her i Bergen (teflonhjerne på navn i dag...) ikke klarte samarbeide, de ville begge ha for mye makt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|