Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilket ullmerke er deres favoritt?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-10, 14:26   #1
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Hvilket ullmerke er deres favoritt?

Når det kommer til slitestyrke, utseende og kvalitet?

Har kjøpt litt forskjellig i år;
Janus: Passe fornøyd, er veldig glad i "joggedressene" og så liker jeg at de har kjoler og skjørt så de kan være litt pynta selv med ull.

Pierre Robert: Blir fort "levjete"

Claire.dk: Kjennes mykt og godt ut, men har ikke fått testa det i vaskemaskina og over lengre tids bruk ennå.

Devold: Veldig fornøyd med kvalitet og passform. Eneste litt kjedelig design.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 14:29   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket ullmerke er deres favoritt?

Troll: Kanllfornøyd.Holder i flere år, nupper ikke . Litt kjedelige farger.
Janus:Stilongsene nupper fort men ellers fornøyd.
Pierre Robert: Veldig fornøyd, ikke slitt , nuppete eller noe sånt. I år har de fine farger også.
Devold: Nupper fort , holder ellers greit.
Tom og Trine: Elendig kvalitet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 14:30   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er egentlig nokså fornøyd med det meste av det vi har hatt i hus (Joha, Janus, Krokofanten, Disana, Engel, Nøstebarn, Cubus, Steffens...). Det eneste jeg ikke har likt er Tom&Trine, som ikke var så mykt.

Men favoritten er nok Joha.

Gammel 22-09-10, 14:35   #4
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Her går det mye i Janus, som jeg er veldig fornøyd med. Liker spesielt godt Janus "Ridder slitesterk"!

Gammel 22-09-10, 14:37   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker best Janus. Mykt og godt og holder fasongen. Krinkelullen der er jo kjempegod da, men også det vanlige ullundertøyet, har sikkert nesten 15 sett. Passer på når det er tilbud.

Pierre Robert er fine å se på men mister fasongen (muligens fordi jeg er litt sjuskete og vasker på vanlig vask)

Gammel 23-09-10, 00:05   #6
PeggyO
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2010
PeggyO har et hav av muligheter foran seg
Standard

Janus er vår favoritt. Handler hos krabaten.no- ok pris og super service.

Nøstebarn har vi drept en del av, petit bateau har bomull innside, men har ellers vært bra. Veldig små i størrelsen.

PeggyO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 00:06   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Janus og Steffens har en høy stjerne her i huset.
Prins og prinsesseull og krinkelullen er suveren!

Pierre Robert synes jeg blir fort slitt, men scorer høyt fordi det er fine farger og lett tilgjengelig.
Nordheim og Reflex har jeg også gode erfaringer med.

Gammel 23-09-10, 00:10   #8
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Når det er skikkelig kaldt ute er Devold favoritten, liker også By Torin. Har ganske varme barn, og når det er så pass varmt som det er nå så fungerer Pierre Robert eller Janus bra. Eneste aberet med dem er at jeg syns de går hull på fort hvis barne bruker kun ullundertøy inne i bhg.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 00:13   #9
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Joha.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 00:19   #10
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Joha. Mykt og passe tykkelse.

Gammel 23-09-10, 00:20   #11
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Veldig fornøyd med Devold og Janus.
Pierre Robert er også ålreit.
Nøstebarn var eg mindre fornøgd med.

Gammel 23-09-10, 00:21   #12
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Nøstebarn sin ullfleece ser uslåelig på kalde dager.

Gammel 23-09-10, 00:23   #13
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg løper foreløpig forvirret rundt i ull-jungelen. Overbevist om at den dyre nøstebarnulla er best. Men jeg har en mistanke om at skapet ikke blir fyllt opp med det.

Har kjøpt et sett fra devold, en bodu fra joha, og en body fra mckinley. Har også bestillt et sett og en pysj fra stillongs som jo og er devold. Og så venter jeg på en pakke med noe brukt janus blant annet. Er spent på hva jeg kommer til å like best.
Hadde litt tom og trine i vinter, men syns de var trange over hodet på snuppa mi. Eller ssyns jeg de var mye og gode. Hadde også en body fra nøstebarn, og en pysj derfra som jeg elsket. Samt to tynne pysjer fra reflex som også var suverene

Gammel 23-09-10, 00:26   #14
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg er fornøyd med Nøstebarn, Joha, Troll, noe fra Janus (mest med ridder slitesterk, det er tykkere), Skogstad og P.OP. De to sistnevnte er desidert mest slitesterkt.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 00:30   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liker nøstebarnull til de minste, synes den holder godt og har en spesielt god varme. Til de større barna liker jeg janus, devold og Pierre robert, men synes egentlig det meste fungerer greit med unntak av tom og Trine. Jeg er glad utvalget har bedret seg og at man nå får kjøpt ull i flere farger og i mange butikker.

Gammel 23-09-10, 01:39   #16
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker de tykke, gode bodyene og strømpebuksene fra By Torinn. De nupper litt, men det er en bagatell.
Janus har også god kvalitet på ulla synes jeg.
Joha liker jeg ikke, synes den slites fort i vask.

Gammel 23-09-10, 02:15   #17
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper litt av det meste, men har vel Janus som favoritt til hverdagsull, passe mykt, nesten alltid ett eller annet på salg, gode basisvarer som holder vask etter vask hos oss. Kjolene er supre i barnehagen, jakkene i krinkelull har holdt hard bruk og mange omganger i maskinen.
By Torinn sine ulltrøyer med blonder og fine knapper på er jentenes favorittplagg, flott design, deilige farger og god kvalitet.

Ellers liker jeg ull til pent også om vinteren, Lille Lam har søte plagg, Katvig har heldrakter/ullkjoler i år også (blandiing av ull/bomull), Benetton har ull og noen Nøstebarnplagg er jo kjempefine også.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 08:34   #18
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Merinoull fra Ullmax er favoritten her. Det vaskes på vanlig vask, og holder fasongen veldig bra. Det er kjedelig sort, men det spiller ingen rolle.

Janus har også bra ulltøy.

Pierre Robert sin er fin å se på, men mister fasongen, blir sjaskete og nuppete. Jeg vasker det også på vanlig vask. Mulig det er årsaken.

Gammel 23-09-10, 09:10   #19
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har brukt mange forskjellige merker, T&T, Krokofanten, Nøstebarn, Solan & Ludvig, PR, osv. Solan & Ludvig er veldig lik Devold sitt, dobbelt og veldig varmt. Dette brukte vi mye i barnehagen. Krokofanten puster mer, veldig greit for vår atopiker, bare synd det var null slitestyrke på det. Nøstebarn, der liker jeg ullribb-buksene. Ull-rik hadde kjempemye bra til spebarn og prematurbarn, noen små lurer med fantastisk passform, de luene har jeg kjøpt i barselpresang til flere venninner. Nå for tiden kjøper jeg PR, flotte farger og ungene syns det er mykt og godt å gå med.

Gammel 23-09-10, 09:19   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere må da ikke vaske ulla deres på vanlig vask?
Vasker dere med vanlig vaskepulver også?

Da er jo fordelene ved ull borte bare etter noen få vask.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.