|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Av alle ting ...Storesøster har som sin mor et blod som tiltrekker mygg. I går kveld da hun la seg klagde hun over at det var en mygg på rommet. Hun hørte den. Vi så etter mygg, men fant ikke noen. Vinduet var da igjen, men hadde vært åpnet tidligere på dagen. Hun sovner. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Av alle ting . . .Stakkars, 10 stikk var jo voldsomt. Storesøster fikk også myggestikk forrige uke. Jeg håper i hvert fall at det er mygg, og ikke bedbugs. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Sv: Av alle ting . . .Det samme skjedde med Liv en gang i sommer - hun må ha fått 20 stikk i løpet av natta, på ryggen og i ansiktet.
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Sv: Av alle ting . . .Åssen går det nesten an? Tar de så lite blod hver gang? Kan en mygg klare dette? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Av alle ting . . .Uff da! Det var en mygg som var ivrig i tjenesten må jeg si!
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Sv: Av alle ting . . .
Veldig enig. Vi må lufte litt før de legger seg. Men må vel kanskje gå så langt at de smøres med noe myggmiddel før natta. Men det stinker jo grusomt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
intro
|
Sv: Av alle ting . . .Det finnes myggmidler som ikke stinker - mener det heter Autan Family, hvit flaske fra apoteket. Vi hadde ikke overlevd sommeren uten myggnetting.
|
|
|
|
#9 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Av alle ting ...Huffda, stakkar! Jeg trodde ikke det var mulig for en mygg å stikke mer enn en gang?
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Av alle ting ...Men du er sikker på at det var myggen som hadde stukket og ikke f.eks. fugleloppe? Datteren min våknet en morgen helt full av stikk øverst på ryggen, skuldrene og i ansiktet. Hun hovnet opp og så ikke ut! Vi hadde tilfeldigvis time hos legen til en av de andre ungene, så vi tok storesøster med for høre om hun burde ha allergimedisiner eller noe sånt. Legen var 100% sikker på at det var loppebitt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nå også i farger
Sv: Av alle ting ...Min eldste har det på samme måte. Myggen ELSKER henne!! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Sv: Av alle ting ...
Hun var ikke opphovnet utover akkurat der stikkene syntes. Med tanke på at hun hørte en mygg og vi fant den, så antok vi at det var den. Vet du om det er noe forskjell i hvordan stikkene ser ut? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nå også i farger
Sv: Av alle ting ...Slik ser loppebitt ut: |
|
|
|
|
|
#16 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Av alle ting ...Fuglelopper er noe
|
|
|
|
#17 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Av alle ting ...Huff da, stakkars. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Av alle ting ...Hvis det er en trøst, kan det bli bedre når hun blir eldre. Jeg fikk alltid myggestikk som barn - etter en natt utendørs på speiderleir hadde jeg nesten 40 stikk bare i ansiktet. Sommeren etter knasket jeg hvitløkskapsler, og da fikk jeg færre stikk. Nå får jeg ikke spesielt mange - kanskje fordi vi har mer hvitløk i maten enn tidligere, det sies at myggen ikke liker det.
|
|
|
#19 |
|
Pauset
Sv: Av alle ting ...Bilder av hvordan de så ut i kveld. Ser at de har blitt røde nå ja. Men det er vel myggstikk? Det er ikke så vid rød ring rundt som de loppestikkene ser det ut som. Sist redigert av Dronningen : 12-11-12 kl 13:47. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Av alle ting ...Stakkars jente! |
|