Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Av alle ting ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-10, 10:31   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Av alle ting ...

Storesøster har som sin mor et blod som tiltrekker mygg. I går kveld da hun la seg klagde hun over at det var en mygg på rommet. Hun hørte den. Vi så etter mygg, men fant ikke noen. Vinduet var da igjen, men hadde vært åpnet tidligere på dagen. Hun sovner.

00.30 står hun opp og klager over mygg og myggstikk. Jeg får sett på henne i lyset. WTF? Hun har 10 stikk, fordelt over rygg, skulder, arm og i ansiktet. Hun ser jo f*** meg ikke ut. Hun blir smurt med kløestillende, får en allergitabelett, og nattrøye på. (mannen spør på engelsk om dette er mygg eller edderkoppbitt?) Vi går gjennom dyne, pute, seng, vindu, men nei. Finner ikke noe. Så jeg setter meg og venter. Så plutselig ser jeg den, og får tatt den. Det er blod i papiret ja, men jeg ville jo trodd det var en mygg med ballongmage som skulle bli funnet.

I dag morges blir hun smurt på nytt, men jeg antar noen vil spørre om ansiktet hennes. Nå halv 10 gir mannen beskjed om at skolen har ringt og spurt om hun har meslinger. "Nei det er stikk", hadde han svart. Men da kan dere tenke dere.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:32   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Av alle ting . . .

Oy - stakkars jentunge!

Gammel 23-09-10, 10:34   #3
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Stakkars, 10 stikk var jo voldsomt. Storesøster fikk også myggestikk forrige uke. Jeg håper i hvert fall at det er mygg, og ikke bedbugs.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:34   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det samme skjedde med Liv en gang i sommer - hun må ha fått 20 stikk i løpet av natta, på ryggen og i ansiktet. Hun har åpenbart arvet sin mors blod.

Nå synes jeg for øvrig at det er på høy tid disse krekene pakker sammen for sesongen!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:35   #5
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Åssen går det nesten an? Tar de så lite blod hver gang? Kan en mygg klare dette?

Gammel 23-09-10, 10:36   #6
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Uff da! Det var en mygg som var ivrig i tjenesten må jeg si!
Eldste her reagerer voldsomt på myggstikk og får skikkelig svære kuler (slike man kan få når man har tatt vaksine).

Gammel 23-09-10, 10:36   #7
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nå synes jeg for øvrig at det er på høy tid disse krekene pakker sammen for sesongen!

Veldig enig. Vi må lufte litt før de legger seg. Men må vel kanskje gå så langt at de smøres med noe myggmiddel før natta. Men det stinker jo grusomt.
Myggnetting har vi ikke enda.

Gammel 23-09-10, 10:37   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes myggmidler som ikke stinker - mener det heter Autan Family, hvit flaske fra apoteket. Vi hadde ikke overlevd sommeren uten myggnetting. Bor i et mygghøl av dimensjoner.

Gammel 23-09-10, 10:42   #9
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Av alle ting ...

Huffda, stakkar! Jeg trodde ikke det var mulig for en mygg å stikke mer enn en gang?
Kan hun ha blitt stukket tidligere på dagen? Er vel ikke alltid man merker stikkene med en gang...

Gammel 23-09-10, 10:43   #10
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Huff, stakkars jente.

Gammel 23-09-10, 10:44   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Jo, en mygg kan stikke flere ganger. Det er vel vepsen som bare stikker én gang?

Gammel 23-09-10, 10:57   #12
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Men du er sikker på at det var myggen som hadde stukket og ikke f.eks. fugleloppe? Datteren min våknet en morgen helt full av stikk øverst på ryggen, skuldrene og i ansiktet. Hun hovnet opp og så ikke ut! Vi hadde tilfeldigvis time hos legen til en av de andre ungene, så vi tok storesøster med for høre om hun burde ha allergimedisiner eller noe sånt. Legen var 100% sikker på at det var loppebitt.

Noen dager senere skjedde det samme med en av de andre ungene våre. Vi begynte da å tenke etter og fant ut at katten vår måtte være synderen. Katten jakter mye og tar nok også en og annen fugl. Det er nok antakeligvis den som har dratt loppene med seg opp i sengene til ungene.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 11:06   #13
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Min eldste har det på samme måte. Myggen ELSKER henne!!

Da hun var 2-3 år måtte jeg ta henne med til lege da hun hovnet opp sånn. Hun klarte ikke åpne det ene øyet, det var hovent og blårødt. Og ankelen hennes så skikkelig skadet ut. Det er første gang jeg har følt noen har kikket på meg som om jeg skulle være en barnemishandler. Hun SÅ mishandlet ut stakkar! Hun reagerer allergisk.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 11:10   #14
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Men du er sikker på at det var myggen som hadde stukket og ikke f.eks. fugleloppe? Datteren min våknet en morgen helt full av stikk øverst på ryggen, skuldrene og i ansiktet. Hun hovnet opp og så ikke ut! Vi hadde tilfeldigvis time hos legen til en av de andre ungene, så vi tok storesøster med for høre om hun burde ha allergimedisiner eller noe sånt. Legen var 100% sikker på at det var loppebitt.

Hun var ikke opphovnet utover akkurat der stikkene syntes. Med tanke på at hun hørte en mygg og vi fant den, så antok vi at det var den. Vet du om det er noe forskjell i hvordan stikkene ser ut?

rettelse: så bilder av slike stikk via google. Nei det var ikke rødt. Bare hovne kuler.

Gammel 23-09-10, 11:11   #15
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Slik ser loppebitt ut:

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 11:14   #16
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Fuglelopper er noe - og jeg er blitt veldig påpasselig med å ikke la dynene henge lenge til lufting av gangen samt at jeg rister dem godt når jeg tar dem inn igjen.

Dette var nok en mygg, sikkert, men fuglelopper er vanligere enn man tror...

Jeg er velsignet med en mann som har slik myggtiltrekningskraft, så er det en mygg i rommet, er det han som våkner med stikk. Aldri jeg. Men datteren min har arvet hans blod...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 11:29   #17
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Huff da, stakkars.

Det kan godt være lopper tror jeg - når katten vår har hatt lopper har jeg fått sånne "klynger" med bitt, men jeg hovner ikke opp. Vask sengetøy, og gi loppemiddel til pus hvis dere har en, sånn for sikkerhets skyld.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 11:58   #18
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis det er en trøst, kan det bli bedre når hun blir eldre. Jeg fikk alltid myggestikk som barn - etter en natt utendørs på speiderleir hadde jeg nesten 40 stikk bare i ansiktet. Sommeren etter knasket jeg hvitløkskapsler, og da fikk jeg færre stikk. Nå får jeg ikke spesielt mange - kanskje fordi vi har mer hvitløk i maten enn tidligere, det sies at myggen ikke liker det.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 00:03   #19
Dronningen
Pauset

Standard

Bilder av hvordan de så ut i kveld. Ser at de har blitt røde nå ja. Men det er vel myggstikk? Det er ikke så vid rød ring rundt som de loppestikkene ser det ut som.

Sist redigert av Dronningen : 12-11-12 kl 13:47.
Gammel 24-09-10, 00:14   #20
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Stakkars jente!

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.