|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Er du lokalpatriotisk?Etter at jeg fikk skolebarn, og dermed mer tilhørighet til miljøet og stedet der jeg bor, så har jeg kjent noen forbløffende blaff av lokalpatriotisme. Tidligere har jeg vært glad i stedet jeg bor, og jeg har trivdes godt, men dette er anderledes.
|
|
|
#2 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Er du lokalpatriotisk?Ja. Jeg sipper til denne: (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Sv: Er du lokalpatriotisk?Jeg er ikke lokalpatriot. Jeg får fnatt når jeg hører bygdasangen om stedet her, og har ellers ingen spesielle følelser for stedet. Jeg flyttet hit litt mot min vilje for ti år siden, og selv om jeg trives akkurat her vi bor nå, så sitter det litt aversjon ingen. Jeg liker både barne- og ungdomsskolen her, og de verner jeg litt om og hadde ikke likt det om folk snakket negativt om dem, men jeg liker ikke bøgdamentaliteten og det utrolig bleke fellesskapet vi har det.
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: Er du lokalpatriotisk?Jeg er ikke lokalpatriot. Jeg får fnatt når jeg hører bygdasangen om stedet her, og har ellers ingen spesielle følelser for stedet. Jeg flyttet hit litt mot min vilje for ti år siden, og selv om jeg trives akkurat her vi bor nå, så sitter det litt aversjon igjen. Jeg liker både barne- og ungdomsskolen her, og de verner jeg litt om og hadde ikke likt det om folk snakket negativt om dem, men jeg liker ikke bøgdamentaliteten og det utrolig bleke fellesskapet vi har her.
|
|
|
#5 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er du lokalpatriotisk?For å si det slik, så har jeg et mer sippeforhold til "Vålerenga Kjerke" og "Gamle Gress" enn jeg noen sinne kommer til å få til det stedet jeg bor nå. Jeg stortrives her, og kommer ikke til å flytte med det første, men det er ikke "hjemme" i hjertet mitt.
|
|
|
#6 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du lokalpatriotisk?Så absolutt. Har flyttet tilbake til barndommens dal, og er overbevist om at det ikke finnes et bedre sted i hele verden. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Er du lokalpatriotisk?Jeg tror Divine virkelig ikke er lokalpatriot? |
|
|
|
#8 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Er du lokalpatriotisk?Ja, jeg har blitt lokalpatriot. Og det etter at barn har begynt på skole og fått fritidssyssler her. Fotball-laget har jeg hatt en forhold til siden jeg var 16... selvom vi ikke flyttet hit før jeg var 29
|
|
|
#9 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du lokalpatriotisk?Njei, jeg har ikke bodd her lenge nok, tror jeg. Det føles enda som om vi bor i et veikryss, selv om det er over 17.000 her. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er du lokalpatriotisk?Jeg har vært veldig glad i de tre stedene jeg har bodd i Oslo, men kjenner som Glitter at når vi nå bor der vi skal bo, og barna slår rot med snart skolestart, fritidsaktiviteter i nærmiljøet etc, så blir jeg bortimot lokalpatriotisk. Men bydelssangen kan jeg ikke da. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
intro
|
Sv: Er du lokalpatriotisk?Tja - ikke så mye nå, tror jeg, men jeg var jo det da jeg var ung og vi konkurrerte i korps og fotball. I begge tilfeller var det Lillestrøm som var hovedfienden, altså der vi bor nå.
|
|
|
|
#14 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Er du lokalpatriotisk?Jeg er bergenser ...
|
|
|
#15 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Er du lokalpatriotisk?Jepp, har blitt veldig lokalpatriotisk etter at poden begynte på fotball i 1. klasse. Idrettsmiljøet, plassen og folkene får meg til å føle meg velkommen, og jeg støtter, så godt jeg kan, opp om lokalsamfunnet. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Er du lokalpatriotisk?Jeg har blitt lokalpatriot på mine eldre dager.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Er du lokalpatriotisk?