Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags sekk til ungdomsskoleelever?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-10, 11:43   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hva slags sekk til ungdomsskoleelever?

Eldste trenger ny sekk med plass til alle greiene man har med på ungdomsskolen. Som er mye.

Hva slags sekk kjøper man da? Evt hvor mange liter?
Helst skal den nok være sort.

Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 11:44   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags sekk til ungdomsskoleelever?

35 liter tror jeg er en grei størrelse. Det skal visstnok være Jan Sport, men siden min er helt uinteressert i sånt vet jeg ikke. Han nekter å bytte ut sin gamle Bergans.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 11:45   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jan Sport? Hvor kjøper man det da?

Eller er det sånne svindyre greier? Det trenger slettes ikke koste mer enn nødvendig. :kjip:

Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 11:49   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg finner stort sett bare sånne her varianter:

Men denne er vel ikke så egnet som skolesekk?

Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 11:49   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veskebutikk - det er sikkert noen på storsenteret. De behøver ikke å være så dyre, det varierer litt med hvor solide de virker. Så på sånne til yngste i august, men hun endte med Bergans. Prisnivået var vel omtrent det samme.

Nå husket jeg forresten at den butikken som er vis-a-vis McDonald's har Jan Sport.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 11:52   #6
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde søster'n på besøk her forrige helg og skulle bære skolesekken hennes fra bilen og inn - og joda, jeg bar meg nesten skakk.. Ungdomsskole elever har MYE i sekken var konklusjonen Hun har en sånn variant: *Quicksilver*

Gammel 24-09-10, 11:54   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvor får jeg tak i de der, Fløyel? Og hvilken er størst?

Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 11:58   #8
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvor får jeg tak i de der, Fløyel? Og hvilken er størst?

Du får kjøpt de på butikker som Swag og Session. *jeg syntes den som heter DayPack er den som ligner mest*
Hvem som er størst aner jeg ikke.. Men Burton har også noen kule sekker.

Gammel 24-09-10, 12:00   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Aha. Skatesjapper. At jeg ikke tenkte på det - de har jo alt mulig annet han liker.
Tusen takk!

Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 12:16   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare husk at skatesekker ikke er spesielt gode til å bære bøker i. Ofte får man all tyngden hengende på skuldrene. De fra Quicksilver så uansett gode ut, bare ikke velg en av de veldig myke, som er beregnet på brett og klær.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 14:04   #11
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har disse gått helt av moten?

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 14:08   #12
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Java kom meg i forkjøpet.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 14:10   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Tenåringen har bergans 35 l og det har visst halve klassen i følge henne.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 22:44   #14
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

8 klassingen her, fikk ny sekk rett før jul i fjor, en Bergans 28 liter (fra 7 klasse/11 år). Veldig bra kvalitet og jenta er kjempefornøyd. God nok plass til bøkene hun trenger (de har i tillegg egne skap på skolen til innlåsing av bøker de ikke trenger å dra med seg). Kjøpte først en Billabong sekk, men den holdt litt over 1 mnd før den revnet .

Hun har denne, bare annet mønster og farge (brun). Vi kjøpte på www.sportsdeal.no

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 23:38   #15
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Den sekken som vises over her finnes også som 35 liten og i helsvart. Veldig fine. Jeg bruker bergans sin skolesekk og den er god på ryggen og rommer mye.

Gammel 25-09-10, 09:35   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvis Bergans har stor nok skolesekk er det den vi skal ha. Da sier jeg ikke noe om skatesekker.

De har ikke skap på skolen, så en dag i uka så bærer de ryggene skakke med et boklass som er helt enormt.

Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 10:12   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Nå går sønnen min første året på videregående, men hadde på ungdomsskolen slik Bergans sekk vist ovenfor de to siste årene. Han har den fremdeles, men de fikk HP pc-sekk sammen med pc, så da bruker han den.

Gammel 25-09-10, 12:13   #18
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

XO 35 l student

649,00

(Veil. : 700,00) Modell Volum Vekt Høyde
3535 XO 35 l 1,9 kg fra ca 165 cm

- To store rom
- Festepunkter for spider
- Stort og godt bærehåndtak
- Komprimeringsremmer i siden for å redusere volumet når sekken ikke fylles helt opp. Svært viktig for å flytte tyngdepunktet inn mot ryggen
- Anatomisk formede skulderremmer
- Ryggplate med isydd aluminiumsspile som kan justeres etter brukernes ryggform
- Avtakbar hofterem
- Justerbar brystrem
- Mobiltelefonlomme
- Stabiliseringsremmer til å trekke sekkeposen godt inntil skuldrene
- Plate i rygg og bunn for beskyttelse

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 13:04   #19
Left
Passiv

Standard

Jeg har akkurat kjøpt meg Beckmann-sekk på 32 liter. Der får jeg plass til 15,6" laptop og stor perm + litt bøker.
http://www.beckmann.no/?id=streetsek...40d8&type=grey
Det er den som heter "grey" under Streetsekker. Veldig fornøyd. Den har skikkelig gode polstrede skulderremmer, og metallskinne i ryggen, slik at den er stødig.

Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 13:51   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvilken sekk hadde han i fjor tror dere? Jepp. Den sorte Bergans 35.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.