|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Jeg ble veldig interessert i tråden om måltidskos. Jeg har akkurat tatt en sjefsbeslutning på å oppgradere hverdagsmiddagene. I den andre tråden var det flere som skrev at de alltid har skikkelig gode hverdagsmiddager - hvilke retter lager dere da? :ready to be inspired:
![]() |
#3 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Abbonerer! Trenger fornyelser i menyen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Stekt fisk. Stekt torsk, ørret, seibiff, steinbit, kveite. Eller ovnsbakt laks. Og masse, masse grønnsaker, poteter og rømme til!
![]() |
#6 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?En typisk uke (mandag til fredag) hos oss:
![]() |
#7 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Mat laget fra grunnen av med gode råvarer. Men det kan godt være en superenkel middag på dager det skal gå fort, f.eks en enkel pastarett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Dette er en meget lettvindt, men svært god middag:
![]() |
![]() |
#9 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Her skal jeg jammen meg følge med, for når det gjelder å være kreativ med middag så suger jeg skikkelig. Fiskegryta fikk jeg lyst til å prøve, Tjorven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Fiske-curry, spaghettigryte med elgkjøttdeig, hjemmelagede kyllingnuggets, parmesankylling, hjemmelagede burgere og tortillas med masse deilig fyll er gode hverdagsmiddager her i huset.
![]() |
#11 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Kan jo svare selv også:
![]() |
#12 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?I dag har vi hatt kokt torsk, med poteter, gulrøtter og sandefjordsmør, for meg så er det en god hverdagsmiddag.
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Grillet kjøtt eller fisk, med pasta og masse wokede grønnsaker til.
![]() |
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Jeg elsker tradisjonell elghakk. Må uttales æljakk med tykk L for at det skal smake riktig. Det er jo virkelig verdens enkleste middag. I tilleg er det mat der enkelt å jazze både opp og ned.
![]() |
#16 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Når Poden er her går det mye i:
![]() |
#17 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?
Jeg lager kvelden før (eller flere uker i forveien - lager så mye at jeg fryser ned flere middager). Når vi kommer hjem så setter vi bare fiskegratengen i ovnen og leker oss frem til middagen er ferdig.
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Kjøttkaker med brun saus, kokte poteter, kålstuing, ertestuing eller surkål til. Hjemmelaget selvsagt, med unntak av surkålen og ertestuingen. Kunne sikkert laget det fra bunnen av også, men innbiller meg at det tar litt tid? |
![]() |
![]() |
#19 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Jeg synes friske krydderurter liver opp hverdagsmaten betraktelig, det samme gjør tilbehør som f.eks god, hjemmelaget potetmos, gjerne med diverse smakstilsetninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva er en ordentlig GOD hverdagsmiddag i dine øyne?Jeg tar gjerne i mot oppskrift på en god fiskegrateng. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|