Snart 8-åring i begravelse?
Vi fikk nettopp vite at mine barns oldefar (morfar til mannen) ligger på sykehus med uhelberedelig kreft. Han er over 90 år, og har inntil den siste mnd vært, som han selv sa i dag, sprek som en hingst.
Jeg fikk selv vite i går, at det går mot slutten, og det ganske fort 
Storebror er en sart sjel, og veldig betenkt rundt dette med døden. Da jeg fortalte ham i dag, at oldefar er veldig syk, og at medisin ikke vil virke, ble han helt fra seg og gråt sine modige tårer. Vi var på besøk på sykehuset i dag, og det så faktisk ut som om det gjorde sønnen min bedre.
Siden vi altså vet at han kommer til å dø ganske snart, er det stor spørsmålet om det har noe for seg å la eldstemann få delta i bergavelsen? Noen som har erfaring på dette området?
Han har aldri mistet noen før (ikke som han husker i alle fall, selv om han påstår at han husker mormoren sin som døde da han var 10 mnd). Han funderer og tenker en del på det å dø, og det å miste noen i nær familie, så derfor lurte jeg på å ta ham med, slik at han ser hva som skjer rundt en begravelse. Eller er det for brutalt for en 7-8 åring å se en kiste stå i kirken, for så å bli senket ned i jorden, og bli der for alltid?
Uff, ikke lett dette......