|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Smoothie - Ikke som måltidserstatter, men som kosedrikk på lørdagenPoden vil ha smoothie. Og jeg kjenner jeg er helt blank. Bruker man melk? Jus? Vann? Hva har man oppi? Kan man lage smoothie uten sånn maskin, bare med mikser?
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Smoothie - Ikke som måltidserstatter, men som kosedrikk på lørdagenJeg bruker youghurt, litt juice og frosne bær som regel. Og kanskje en banan.
![]() |
#3 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Smoothie - Ikke som måltidserstatter, men som kosedrikk på lørdagen
Ikke den nye skinnveska da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Smoothie - Ikke som måltidserstatter, men som kosedrikk på lørdagenEn slager her hjemme:
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Smoothie - Ikke som måltidserstatter, men som kosedrikk på lørdagenNessie og Benzo:
![]() |
#6 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Smoothie - Ikke som måltidserstatter, men som kosedrikk på lørdagenMamaria sin hørtes god ut også da. Men jeg syns ananas er så ekkelt. :grøsse:
![]() |
#7 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Smoothie - Ikke som måltidserstatter, men som kosedrikk på lørdagenPutt oppi litt ymse frukt.
![]() |
#8 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Smoothie - Ikke som måltidserstatter, men som kosedrikk på lørdagenFrosne bær, 1 banan og vaniljeyoughurt, f.eks. Eller vaniljeis.
![]() |
#9 |
Guardian of the galaxy
|
Med olje, egg og linfrø, blir det ikke da veldig mektig og som et måltid?
![]() |
#10 |
Guardian of the galaxy
|
Denne var jo enkel og grei. Og med is kan det jo hende at jeg vil smake litt også.
![]() |
#11 |
Metallica!!
|
Jo som sagt, den blir mektigere, som et mellommåltid. Alle barn jeg har servert til har elsket det i alle fall, en kjenner jo ikke annet enn fruktsmaken.
![]() |
#12 |
Vaklende
|
![]() Sv: Smoothie - Ikke som måltidserstatter, men som kosedrikk på lørdagenEgg er faktisk kjempebra i smoothien. Du kan droppe plommen om du synes det blir ekkelt, men eggehviten gjør at konsistensen blir luftigere og det pleier ihvertfall ungene som drikker smoothie her å like ekstra godt. Jeg lærte det av Iset og skepsisen forsvant etter første forsøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Smoothie - Ikke som måltidserstatter, men som kosedrikk på lørdagenOg så kan du fryse ned rester i ispinneformer og gi til ungene. Sunn og næringsrik, deilig iskrem.
![]() |
#14 |
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Smoothie - Ikke som måltidserstatter, men som kosedrikk på lørdagenVi bruker som regel enkelvarianten, og et stort glass holder ikke som måltidserstatter, men med en halv skive på forhånd blir det nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Smoothie - Ikke som måltidserstatter, men som kosedrikk på lørdagenJeg laget av jordbær, banan og en pærebir i dag + litt eplejuice, men dumme ungene likte det ikke.
![]() |
#16 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Smoothie - Ikke som måltidserstatter, men som kosedrikk på lørdagenPoenget er at det ikke skal være en måltidserstatter, altså. Det skal være en kosedrikk.
![]() |
#17 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Smoothie - Ikke som måltidserstatter, men som kosedrikk på lørdagenBlenderen min knustes i dag pga jordbærene!
![]() |
#18 |
Det er bare en fase
![]() Sv: Smoothie - Ikke som måltidserstatter, men som kosedrikk på lørdagenJa, jeg skjønte det, og det er det vi bruker det til. Vi kan ikke bare gi sånn smoothie til kvelds og håpe at det holder til neste morgen - det var bare for å forsøke å illustrere hvor mett man blir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Det er bare en fase
![]() Sv: Smoothie - Ikke som måltidserstatter, men som kosedrikk på lørdagenOisann, Karamell! Hadde du nok væske oppi? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Smoothie - Ikke som måltidserstatter, men som kosedrikk på lørdagenHadde ikke veske med en gang nei. Jeg pleier å knuse bærene først.
![]() |
|
|