|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Dilemma i forhold til bilsalgVi har avertert bilen vår for salg, og fått noen hendvendelser som spesielt mannen min er litt betenkt i forhold til, så jeg tenkte å høre her om noen har noen tanker om det. Bilen vår er fra 1996, er ikke eu-godkjent og har en del feil som må utbedres. Disse feilene står klart spesifisert i annonsen. feilene er kostbare å utbedre på verksted, da det er arbeidskrevende, men delene er relativt rimelige, slik at det for en mekkekyndig person kan være et godt bilkjøp, iom at man kan få en godkjent bil for noen ganske få tusenlapper. Bilen kan også brukes som delebil.
![]() |
#2 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Dilemma i forhold til bilsalgEtter å ha vært med en venninne som skulle kjøpe bil i Oslo, så opplevde vi ofte at det var mennesker med ikke-norsk bakgrunn som tydelig hadde kjøpt opp mange biler som de "flikket" litt på og solgte videre. Vi fant bilene til salgs på finn noen uker før, med klare mangler - for så å finne den noen uker etter "shinet" og fin til en helt annen pris. Vi så ikke mønsteret før vi hadde vært og sett på en del biler. Så det kan være noen som opererer på denne måten.
![]() |
#3 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Dilemma i forhold til bilsalgEnig med D'arcy, men det er jo greit å prøve å forklare noenlunde. Jeg skjønner mannen sin tankegang også! Spesifiser nøye i kontrakt. "as is" klausul og alt det der.
![]() |
#4 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dilemma i forhold til bilsalgJeg syns det er greit å selge til hvem-det-måtte-være, så lenge alt står i annonsen, og gjentas i kontrakten.
![]() |
![]() |
|
|