|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kosttilskudd for barn1 - Jeg trenger tips til gode omega3 produkter til barn. Gode på smak, og gode på kvalitet.
![]() |
#2 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kosttilskudd for barnMe gir Eskimo Kids. Lillebror har også likt smaken av EyeQ som eg brukar.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Kosttilskudd for barnMine får DHA fra Animal Parade. Ikke optimalt - men de er mindre syke med det enn uten og det er det eneste jeg får dem til å ta. |
![]() |
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Kosttilskudd for barnMine får vitaminbjørner. De elsker de, og vil helst ha mange ganger hver dag. De får bare en altså, men det hender de prøver å lure meg og sier at vi glemte det om morgenen så jeg skal gi de en til om kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Kosttilskudd for barnMine får flytende eyeQ og sanasol + en Cvitamin-sugepille hver dag.
![]() |
#6 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Kosttilskudd for barnMin jente virkelig elsker "Omega-3 for barn, tyggekapsler med appelsinsmak" fra Complete. Tablettene anbefales ikke for barn under 4 år (det påstås at barn under 4 kan sette kapselen i halsen, men vår jente har tygd ivei fra første stund), men vi har nå gitt dem til henne fra hun var rundt to år likevel. Tror disse er relativt gode. Tidligere har vi gitt Eskimo kids, men jeg må innrømme at det er noe lettere å bare gi en kapsel enn å måtte fram med flaske og skje fra kjøleskapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kosttilskudd for barnMine får tran med sitron smak, og en skje sanasol etterpå.
![]() |
#9 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Kosttilskudd for barnMine får Eye Q tyggetabletter med jordbærsmak |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Kosttilskudd for barn
Det har tidligere blitt påstått at man skal ikke gi full dose av både tran og Sanasol fordi man risikerer opphopning av fettløselige vitaminer A og D. Nå har man jo funnet ut at vi nærmest uansett får for lite D-vitamin, men hvordan er det med A-vitamin? Noen som vet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Hvorfor er ikke det optimalt? Animal Parade er uten kunstig søtning, smaker nydelig, og det er null problem å få mindre barn til å ta dem. Animal Parade er det beste vi har prøvd på den fronten, og her i huset har det meste blitt testet ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Kosttilskudd for barnJeg er skikkelig elendig på navn, men de får Omega3 tabletter som smaker tuttifrutti. På esken er det en isbjørn. Også får de en multivitamin (for tranbrukere) som jeg har kjøpt på apoteket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Jamning
![]() Sv: Kosttilskudd for barnTakker og bukker for gode tips!
![]() |
#14 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Ja, men det skal seiast at det var styrete å få tak i. Det enda med at me måtte bestille frå ein nettbutikk. Dessverre hugsar eg ikkje kva den heiter. Eg fann også eit parti på helsekostbutikken på eit kjøpesenter i Oslo og eg har heilt gløymd navndet, men når det dukkar opp skal eg komme tilbake med det.
![]() |
#15 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Signerer!!
![]() |
#16 |
Epikur
|
![]() Sv: Kosttilskudd for barnMine får helt vanlig Møllers tran uten at jeg sier noe, spør om det er godt eller agerer som noe annet enn at det er det mest selvfølgelige i verden. Tror du ikke at det kan funke å bare begynne, liksom?
![]() |
#17 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kosttilskudd for barnMøllers tran har kommet med noen nye fisker nå som er omega3. 2 fisker for å få dagsdosen for barn og voksne. Det fulgte med prøve på de i PlussTid jeg fikk i posten her om dagen, og alle tre ungene likte dem veldig godt. Tror jeg skal gå til innkjøp av dem. Står at de inneholder akkurat det samme som flytende Møllers tran, men de smaker ikke tran. Det står at de skal være: Möller’s Omega-3 fisk inneholder ingen kunstige farge- eller søtningsstoffer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Jamning
Du har selvsagt et stort poeng Mim. Jeg bare kjenner at jeg har så store problemer med tran selv, at jeg vet ikke om jeg klarer å være helt nøytral.....klarer overhodet ikke å ta det selv.
![]() |
#19 |
Epikur
|
Jeg er oppvokst uten tran fordi min mor ikke likte det. Hun syntes nok selv hun var riktig snill. I tillegg har jeg en bror som er ekstremt allergisk mot fisk, så jeg vokste opp uten omega 3. Løpet var kjørt for meg da jeg var 26 og skulle begynne med tran, men vi sier at voksne får kapsler og barn får på skje. Det funker her, altså.
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jepp, Animal Parade er fantastiske. Men jeg har ikke funnet multivitaminene på en stund, er de på vei ut?
![]() |
|
|