|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Venner som kommer på besøk(gjelder 11 åringer) A og B er inne og leker hos A (i stua, på data) og C kommer og ringer på og vil være med dem. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Venner som kommer på besøkHos oss er det plass til alle. Og skulle det være sånn at ikke alle kan være sammen i stua får ikke de to som er der allerede lov til å ekskludere den som kom. De får finne på noe sammen.
|
|
|
#3 |
|
Sv: Venner som kommer på besøkVi har også åpent hus for alle, om de så er 10 stk. så får alle komme inn. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Venner som kommer på besøkAlle eller ingen!
|
|
|
#5 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Venner som kommer på besøkJeg og Drømmemannen er beinharde når det gjelder akkurat slike situasjoner og selvsagt hadde C vært velkommen inn, her skal alle leke sammen. Dette vet våre barn veldig godt, dermed slipper vi diskusjoner omkring dette. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Sv: Venner som kommer på besøkDet syns jeg var dårlig gjort av både barna og faren.
|
|
|
#7 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Venner som kommer på besøkDårlig gjort, og lite gjennomtenkt. Dette må da gå an å si ifra om i en hyggelig tone?
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Venner som kommer på besøkFor en megaidiot av en far ... Stakkars 11 åringen som ble ekskludert
|
|
|
#9 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Venner som kommer på besøkJeg har 3 barn, og har opp gjennom årene opplevd at det er en del barn og foreldre som er slik. Vi har alltid åpent hus, ikke noe maks så og så mange får være her-regler, og har heldigvis barn som ikke eksluderer andre.
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
Sv: Venner som kommer på besøkJeg syns det er greit å si i fra at man ikke ønsker å ha alle barna i nabolaget rundt ørene, men da sender man alle ut med beskjed om å leke sammen. Her ville det gått helt av seg selv med Vesla og hennes nærmeste venninner. Helt uaktuelt at noen ville stått alene utenfor.
|
|
|
#11 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Venner som kommer på besøkUlike hus, og ulike verdier og regler. Hos oss hadde enten C fått komme inn (og evt. fikk de flytte leken ned i kjellerstua), eller så måtte alle gått ut. Jeg vet det er annerledes hos flere av guttenes kamerater, og det blir ofte leit for en eller flere av vennene. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
XXX
Hvor: Orkdal
Sv: Venner som kommer på besøkDet synes jeg var slemt gjort mot C. Faren burde guidet dem til en bedre løsning!
|
|
|
#13 |
|
Sv: Venner som kommer på besøkJeg sa til guttungen at noen foreldre tenker med baken fremfor med hodet og sa at sånn behandler man ikke andre mennesker. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Venner som kommer på besøkBarna burde ikke fått et valg.
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Venner som kommer på besøkHer er det ikke plass til alle, og når det er nok (når f.eks femtemann ringer på døra) må alle gå ut. Av og til (veldig sjelden) ekskluderer jeg, ved å ikke åpne opp. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Sv: Venner som kommer på besøkJeg skjønner godt at tredjemann på døra fører til at de må gå ut eller ned på rommet. Men pappaen urde ikke latt det være opp til ungene å velge mellom data eller kompis nr 3. At dette barnet i følge sine foreldre er veldig rolig synes jeg ikke er så viktig i denne sammenhengen, det er vel ikke noe snillere å ekskludere en med maur i rumpa.
|
|
|
#17 |
|
Borte
|
Sv: Venner som kommer på besøk
Å hei!
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg mener nei, og derfor har vi valgt vår løsning der vi ikke alltid åpner. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Borte
|
Tror aldri vi har vært i en situasjon der det har kommet et barn på døra som ikke Vesla har noe til overs for. Og hvis det hadde slengt innom en slik stakkar mens hun satt her med en venninne så ville jeg blitt sint om de bare ikke gadd leke med tredjemann.
|
|
|
#20 |
|
I mål
|
Sv: Venner som kommer på besøkDette er ikke foreløpig en problemstilling hos oss, og jeg synes vel ikke farens løsning virket klok her, men jeg fascineres over at de voksne i det hele tatt har noe med dette å gjøre for så store barn jeg da. 11 år? Jeg trodde man fikset det selv på det tidspunktet, innenfor rammene av hva som var ok hjemme ift antall inne og slikt. |
|
|
|
![]() |
|
|