|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
© All rights reserved
|
![]() [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?Ja, det lurer jeg på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?Har du begynt å omtale deg selv i tredje person?
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?Jeg liker også svensk krim og har lest alt om Beck og Wallander, pluss at jeg har pløyd meg gjennom Lisa Marklund og Camilla Läckberg. Ellers leser jeg svært gjerne Elizabeth George. |
![]() |
![]() |
#4 |
Borte
|
![]() Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?Nå har jeg vridd hjernen og funnet ut at jeg likte Vindens skygge. Det er vel en slags krimbok?
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?Jeg liker egentlig ikke krim så veldig godt. Jeg har lest litt Jo Nesbø og likt han - men fortsatt så er det ikke krim som er min sjanger.
![]() |
#6 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?Jeffery Deaver.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?Mari Jungstedt |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?Jeg liker godt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?Jeg liker krim, og er nesten altetende.
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?Jeg liker Camilla Läckberg sine bøker.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?Johan Theorin
![]() |
#14 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?Jeg har ikke lest så mye krim. Men jeg liker Agatha Christie (selv omd et er totalt urealistisk), og jeg liker Håkan Nesser (desto mer realistisk). Sistnevnte skriver bra, synes jeg, ikke så mye klisjeer. Jeg har prøvd Unni Lindell, men det syntes jeg var nokså lavmåls. Spennende til tider, men dårlig skrevet, og en helt altterlig fremstilling av politiet. Jo Nesbø forsøkte jeg meg på, men etter ett kapittel som stort sett handlet om gardinene og kontorplassen til hovedpersonen, ga jeg opp.
![]() |
#16 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?..... Sist redigert av kharadra : 02-12-10 kl 00:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?Jeg er ikke glad i krim, men kan lese Jo Nesbø. Også liker jeg amerikansk pulp/noir crime, som Elliot (han som skrev LA Confidential).
![]() |
#18 |
flisespikker
|
![]() Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?Jeg liker jevnt over ikke krim. Unntatt Sayers (Lord Peter Wimsey) og Conan Doyle (Sherlock Holmes), og selv der synes jeg ofte selve kriminalhistoriene er rimelig uinteressante. Men jeg leste masse Agatha Christie og Sjöwall/Wahlöö i tenårene; egentlig fikk jeg sikkert overdose den gangen.
![]() |
#19 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?Jeg leser det meste, men er ikke så glad i Lindell og Fossum, leser dem likevel når jeg må ha noe "greit". Elisabeth George er en av favorittene, hun kommer oftest med ei bok i året, det er alltid stor stas. Andre favoritter er Kollentoft, Åsa Larsson, Indridason, Harlan Coban, Robert Wilson, Val McDermid. Har lest alt av Nesser, Mankell og Theorin....eh, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?Jeg liker veldig godt Jo Nesbø, og har egentlig ikke funnet noen andre som skriver like fengende krim som han.
![]() |
|
|