|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Da tenker jeg på i sjekkesituasjoner. Og ikke nødvendigvis smarte, det var en tabloid overskrift.
![]() |
#2 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Tja jeg vet ikke. Tror det kan være lurt jeg så slipper man unna froskene med det samme. Ekte prinser lar seg selvfølgelig ikke skremme av litt smarthet.
![]() |
#3 |
Peppy!
|
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Hm. Dette har vi snakket mye om i venninnegjengen i det siste, hvor vi er mange som har "mandige" jobber. Min manns venner skryter av at deres koner er feminine som har typiske kvinneyrker. De tror nok at min mann misunner dem det. Det er det som er "hot". Jeg opplever for eksempel at min mann og jeg på en fest vil bli behandlet svært ulikt. Min mann vil av ukjente få spørsmål om hva han driver med. Jeg vil få spørsmål om vi har barn. Om jeg våger å bevege meg inn på mennenes arena ved å blande meg i samtaler om politikk, business e.l. så blir det ubehagelig. Det er ikke velkomment. Og det er ikke fordi jeg er brautende eller besserwisser, jeg er ganske forsiktig av meg i større sosiale settinger. De synes rett og slett det er usexy og uinteressant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
fri
|
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?
Kunne ikke være mer enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Re: Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?
Godt sagt.
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Den eneste personen jeg har sjekket opp de siste 20 årene synes det er toppers med smarte kvinner. :datapunkt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
kamerat
|
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Bare hvis man synes det er et problem at man kvitter seg med tullinger og idioter umiddelbart.
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Hehe, dette minnet meg på at det har vært lang tradisjon for ingeniørutdanninga og sykepleierutdanninga på HIO og ha fadderuke sammen.
![]() |
#10 |
Shake it out!
|
![]() |
#11 |
kamerat
|
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Å herregud, Monsoon, jeg hadde blitt så SINT!!!!
![]() |
#12 |
etterpåklokest
|
Jeg kjenner meg igjen i en del av det du forteller om. Min mann og jeg har ganske like utdanninger og heller ikke helt ulike jobber som en konsekvens av dette, men det er ganske mange (dog langt fra alle) sosiale settinger hvor mannen blir spurt om jobb, krig, fred og politikk og sånn, mens jeg visstnok skal være tilfreds med å diskutere bekkenløsning og hvorvidt man er fornøyd med formiddagsmaten i barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Tja. Jeg kan jo velge å tro at det er intelligensen min som skremmer unna mannfolka.
![]() |
#14 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Jeg har heldigvis en annen type venner enn Monsoon. Her blir man disset hvis man ikke har lest det siste Morgenbladet og ikke umiddelbart tar bassisten i The Smiths.
![]() |
#16 |
Pauset
|
Helt enig. Klart man skremmer en del unna om man fremstår som selvstending og oppegående, men det burde man kunne leve med. Om man ikke kan være den man er, så er det lite poeng å bli kjent i første omgang uansett..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#18 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Jeg har nok også en annen vennegjeng enn deg Monsoon, for i min omgangskrets er det "frowned upon" å ikke ha gode almennkunnskaper. En god slump Trivia bør man også besitte.
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 08-10-10 kl 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Nå aner ikke jeg hvordan det er blant dagens 20-åringer, mulig ting har forandret seg. Men jeg opplever at man blir ikke oppfattet som like attraktiv og kvinnelig når man er smart, spesielt ikke hvis man er i et mannsdominert yrke. Det er helt greit i en sosial setting, som venninne osv, da kan man godt være frampå og smart. Men det er mye vanskeligere når det kommer til "kjæreste-greier", da skygger mange menn banen. Da er det tydeligvis skummelt med jenter som de oppfatter som smarte, mens trygt og godt med sykepleiere og slikt (selv om de selvfølgelig kan være smarte også, men det oppveies tydeligvis av noe omsorgsegenskaper) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Peppy!
|
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Barnebrud. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|