|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Naiv og Super
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Steking av langpannekake i springformerSkal ha bursdagsfeiring i helgen og skal bruke en langpannekakeoppskrift og steke den i to springformer. Hvor mye lengre steking bør jeg beregne?
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Steking av langpannekake i springformerDu tar en langpanneoppskrift og fordeler på 2 springformer?
![]() |
#3 |
Naiv og Super
![]() Sv: Steking av langpannekake i springformerJepp, det var det jeg forsøkte å si!
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Steking av langpannekake i springformerHvis du skal endre noe, tror jeg heller litt høyere temperatur og litt kortere tid er tingen. (Jeg pleier i alle fall å skru ned temperaturen og opp tiden litt når jeg lager springformoppskrifter i langpanne ...)
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Steking av langpannekake i springformerJeg er så sær at jeg regna på det |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Steking av langpannekake i springformer
Ja, men du vil få mer omkrets på de to springformene, vel, og det betyr kanskje at de vil trenge litt kortere steketid, så kanskje det går opp i opp? (Og springformene kan jo også være større eller langpannen mindre.)
![]() |
#7 |
I farta!!
|
![]() Sv: Steking av langpannekake i springformerJeg byttet ut langpanne med former en gang og måtte steke nesten dobbelt så lenge. Aner ikke hvorfor. Dette var kake da. Var ikke noe særlig høyere enn den hadde blitt i langpanna heller...
![]() |
#8 |
Naiv og Super
![]() Sv: Steking av langpannekake i springformerDette blir spennende å sjekke. Empirisk forskning utføres om 5 minutter!
![]() |
#9 |
Naiv og Super
![]() Sv: Steking av langpannekake i springformerResultat: kakene trengte 8 minutter ekstra steking ved vanlig temperatur
![]() |
|
|