|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Ellas Kitchen - økologisk smoothiesI hyllene for barnemat står det slike smoothies fra Ellas Kitchen.
![]() |
#2 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ellas Kitchen - økologisk smoothiesJeg aner ikke, men de er gode altså? Spises de rett fra "tuben"? Kanskje dette er noe for til tider småspiste vesla - mine hjemmelagede smooties faller ikke særlig i smak hos henne selv om de store elsker dem.
![]() |
#3 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Ellas Kitchen - økologisk smoothiesGår ned på høykant her i huset ihvertfall. Hos begge to.
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Ellas Kitchen - økologisk smoothies
Selv syns jeg smoothies er noe av det ekleste jeg vet (hvis de ikke er laget med vaniljeis
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Ellas Kitchen - økologisk smoothiesOg jeg tenker at hvis det bare er økologisk frukt og litt konsentrert saft, så kan det jo ikke være noe galt i at ungene spiser/drikker slikt relativt ofte? Jeg ser for meg at det er genialt i forhold til barn som ikke spiser frokost. Og sikkert bra for å få opp blodsukkeret hvis man skal noe rett etter barnehagen og ikke rekker å spise middag først?
![]() |
#8 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Ellas Kitchen - økologisk smoothiesDet er mye det samme som sånne beger med fruktmos, vel?
![]() |
#9 |
Kakemonster
|
Jo, og det er kun frukt og litt sitronsaft. De er ikke tilsatt sukker.
![]() |
#10 |
Guardian of the galaxy
|
Jo, i innholdsfortegnelsen står det listet opp hvor mange prosent det er av hver frukt i den, samt konsentrert sitronsaft. Ingenting annet.
![]() |
#11 |
Kakemonster
|
Det er vel ikke noe verre enn å spise frukt, vil jeg tro.. Og så tenker jeg at det ikke vil mette særlig lenge, men at det er bedre enn ingenting/mye annet.
![]() |
#12 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Ellas Kitchen - økologisk smoothiesJeg skjønner jo at det ikke er noen fullverdig måltidserstatter, men ganske genialt hvis det er litt lenge til mat og ungene er sultne, eller slik som min Poden som ikke får i seg frokost.
![]() |
#13 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Ellas Kitchen - økologisk smoothiesNå trodde jeg du hadde ordnet en egen sånn matgreie som skulle hete Ellas Kitchen
![]() |
#14 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Ellas Kitchen - økologisk smoothiesJeg har sett litt på innholdsfortegnelsen på flere slike smoothiestyper, og dette er i hvertfall den eneste jeg har sett som er helt "ren".
![]() |
#15 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#16 |
Erfaren nok
|
Ja, jeg må jo innrømme at jeg ble litt stuss.
![]() |
#18 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Ellas Kitchen - økologisk smoothiesSom mellommåltid er de helt geniale ja! Småfolk skal komme med noe tilsvarende har jeg sett, altså samme type innpakning.. Innholdet vet jeg foreløpig ingenting om.
![]() |
#20 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ellas Kitchen - økologisk smoothiesEllas Kitchen har mye genialt til små barn. Vi bruker mye de rene fruktsmoothiene. Til å ha med på skole/barnehage-tur f.eks sammen med matpakke. Det finnes også smoothier med tilsatt yoghurt, ris, korn og div. som blir mer små mellommåltid enn de rene fruktsmoothiene. Finnes også noen med grønnsaker. De er billigere i Sverige også, og så har de større utvalg. Hadde ihvertfall. En stund siden jeg har handlet der. Handler mye før de kom til Norge.
![]() |
|
|