Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Litt nysgjerrig, ang. facebook-status

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-10, 18:27   #1
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Litt nysgjerrig, ang. facebook-status

Hva er det med dette at alle skriver: i gangen, på skohylla, på kjøkkenet osv.?
Husker det en periode stod svart, rød, lilla osv., da var det fargen på bh'er.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 18:29   #2
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt nysgjerrig, ang. facebook-status

Det handler visst om hvor man helst setter fra seg veska. Orker ikke bli med på slikt.. :kjedelig:

Gammel 09-10-10, 18:29   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er "Hvor legger du veska di".
Jeg synes det er urteit. :tilstår:

Gammel 09-10-10, 18:32   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Veldig hardt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 18:37   #5
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg likte denne:

Sitat:

jeg liker å slenge veska i hue på jenter som tror teite status updates gir kvinner makt

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 18:40   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var fin Freya!

Gammel 09-10-10, 18:40   #7
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Er det det som er greia. Kjeeeempemorsomt. :vurderer Freyas sitat:

Gammel 09-10-10, 18:44   #8
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ah... så teit.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 18:46   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er i forbindelse med brystkreft aksjonen nå i oktober tydeligvis. Fikk denne på melding på FB. Jeg sender konsekvent ikke kjedegreier videre på melding. Hvor du har veska har ikke akkurat så mye med brystkreft aksjonen å gjøre i det hele tatt.

Sitat:

Remember the game last year about what color bra you were wearing at the moment? The purpose was to increase awareness of October Breast Cancer Awareness month. It was a tremendous success and we had men wondering for days what was with the colors and it made it to the news. This year's game has to do with your handbag/purse, where we put our handbag the moment we get home for example "I like it on the couch", "I like it on the kitchen counter", "I like it on the dresser" well u get the idea. Just put your answer as your status with nothing more than that and cut n paste this message and forward to all your FB female friends to their inbox. The bra game made it to the news. Let's see how powerful we women really are!!! REMEMBER - DO NOT PUT YOUR ANSWER AS A REPLY TO THIS MESSAGE- PUT IT IN YOUR STATUS!!! PASS THIS TO ALL THE WOMAN YOU KNOW

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 19:16   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veska ja og jeg tippet det før mailen kom. Det har faktisk vært veske en gang tidligere også. Hva dette har med brystkreft å gjøre fatter ikke jeg. :kjip:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 19:17   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Jeg likte denne:

Kult sitat!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 19:56   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm...Hva sier det egentlig om meg (eller vennene mine) at jeg aldri får disse meldingene på mail/fb-melding. 50 % av mine kvinnelige venner har dette som statusoppdatering for tiden, men ingen videresender til meg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 19:59   #13
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Akkurat det samme satt jeg og reflekterte over, rine.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 19:59   #14
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Enig. Rosa sløyfe-aksjonen er finfin; å sette fokus på brystkreft er bra, men dette er bare fjollete. Jeg har flere på min venneliste som er med på denne, men jeg overser det meste av sånne kjedegreier så godt jeg kan.

Gammel 09-10-10, 20:22   #15
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Jeg likte denne:

Jeg synes den bare virket surmaget, jeg.

Jeg tror det er lite man kan skrive i statuslinja si som tilfredsstiller alles behov for "godt lesestoff" på Facebook. Er man på Facebook for å delta eller for å bedømme andres deltakelse?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 22:10   #16
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg synes den bare virket surmaget, jeg.

Jeg tror det er lite man kan skrive i statuslinja si som tilfredsstiller alles behov for "godt lesestoff" på Facebook. Er man på Facebook for å delta eller for å bedømme andres deltakelse?

Bra sagt! La nå folk skrive hva de vil i statusfeltet sitt, I don't care. For alt jeg vet kan det hende folk river seg i håret av det jeg skriver i mitt statusfelt, forhåpentligvis er det noen som liker å lese det jeg skriver likevel.

Gammel 10-10-10, 00:12   #17
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Bra sagt! La nå folk skrive hva de vil i statusfeltet sitt, I don't care. For alt jeg vet kan det hende folk river seg i håret av det jeg skriver i mitt statusfelt, forhåpentligvis er det noen som liker å lese det jeg skriver likevel.

Tja, folk skriver nå i statusfeltet sitt ting de ønsker å få ut, de har jo gjort en aktiv handling for å dele noe med verden, og man må da bare regne med at folk reagerer på det man skriver.

Gammel 10-10-10, 01:14   #18
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel. Slik jeg ser det handler Facebook mye om kommunikasjon. Og jeg vet ikke hvordan det er med andre, men jeg har ikke for vane å sitte og "gi terningkast" når folk ønsker å fortelle meg noe i RL. Det blir litt av det samme på FB, synes jeg. Man samtaler. Eller... noen prøver å gjøre det mens jeg får inntrykk av at andre tror de er dommere på en Idol-audition som skal bedømme tema, fremføring osv. En litt misforstått måte å kommunisere på, i mine øyne.

Når det er sagt så har jeg selvsagt også mine "greier" jeg ikke er så fan av. Akkurat som i vanlig RL-samtaler. For eksempel hinting. Da har det hendt noen ganger at jeg har kommentert rett ut at jeg blir litt småparanoid og forvirret av hinting og lurer på om det er meg det hintes til. Jeg kunne sikkert godt sagt at hinting er teit osv. men grunnen til at det "plager" meg er jo fordi jeg blir usikker på om jeg bør føle meg truffet eller ikke. Så da sier jeg heller ifra om det.

Skulle jeg ha tatt hensyn til alle preferansene fra de forskjellige kontaktene jeg har på Facebook tror jeg ikke det ville ha blitt skrevet så mye. Noen kan ikke fordra oppdateringer om trening, andre synes bilder av hundene mine er kjedelig, andre igjen synes sikkert at det bryr dem midt bak om det er årsdagen for dødsfallet til en som betød/betyr mye for meg og andre igjen driter sikkert en lang marsj i artikler jeg finner interessante/morsomme osv. Facebook er full av "antigrupper" for alle mulige slags type statusoppdateringer og jeg er i grunnen glad for at folk at folk tar de også med en klype salt.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 07:32   #19
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg for min del bryr meg fint lite om hva andre skriver på sine statusfelt, jeg kan jo bare la være å lese. Poenget med nettopp dette er at det er en kjede-greie og det synes jeg er kjede-lig og uoriginalt. Støtter man brystkreftaksjonen kan man jo bare skrive det, eller like siden. Jeg fikk denne kjedemailen og det ble fremstilt som at alle skulle bli nysgjerrige og at det var en kjempehemmelighet. Jeg måtte himle en stund.

Gammel 10-10-10, 08:18   #20
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

syns dette er gøy jeg.. humrer litt når jeg leser slike og andre vittige statuser.. liker mindre slike sure bitre statuser som den over her..
Har en på vennelisten min som stadig kommer med: "åh kan ikke folk bare drite i å skrive hva de spiser til middag og hva de skal gjøre i kveld for det er skrekkelig irriterende og uintressant!!!!! Da lurer jeg på hva han gjør på fb i det hele tatt.

Man behøver ikke svare på kjedemail hvis man ikke vil..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.