|
|
#1 |
|
Passiv
|
What to do?Svigers pc er ulidelig treg. Har scannet med det som scannes kan, og den finner ikke noe som helst. Sist med Trend Housecall. Hva kan gjøres mer? |
|
|
|
#2 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: What to do?Diskfragmentering og sånn? Se hva som stjeler cpu (er det ikke det det heter kanskje?). Typisk om det ligger mange programmer og dokumenter på skrivebordet, så blir PC-en realt treig. På skrivebordet skal det helst bare være snarveier. Fjern programmer som ikke brukes. Også er det sikkert en drøss programmer som startes opp ved oppstart av maskina og som bare ligger i bakgrunnen og skaper treighet. Fjern disse fra oppstartsmenyen (eller hva det nå heter).
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: What to do?
Jeg har egentlig gjort alt dette, så jammen om jeg vet hva det kan være? På prosesser ser det egentlig ikke ut som om det er noe annet enn det som skal være der |
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Re: What to do?
Det er faktisk en mulighet. Han bruker et som heter F-secure, og det vet jeg egentlig lite om. Jeg bruker Avast, og tror vel det er bra, så kan slette det greiene han bruker, å legge inn det jeg har. |
|
|
|
#6 |
|
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: What to do?
F-secure spiser til tider ufattelig mye ressurser (btdt). Avinstaller. Hvis det ikke hjelper vesentlig, reinstaller Windows. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: What to do?Han bruker Internet Explorer |
|
|
|
#9 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: What to do?Høyreklikk på min datamaskin, egenskaper, og et eller annet. Huk av på at maskinen skal gå for best ytelse og ikke best utseende. Tar vekk en hel haug fancysmancy unødvendig dill som stjeler prosessorkraft.
|
|
|
#10 |
|
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: What to do?Min erfaring med F-Secure er at det er rimelig ivrig på å involvere seg i alt som skjer på datamaskinen din, og den er ikke spesielt kjapp. AVG er bedre.
"The most likely way for the world to be destroyed, most experts agree, is by accident. That's where we come in. We're computer professionals. We cause accidents." - Nathaniel Borenstein Pappa til G2002, G2003, G2009 og G2012. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: What to do?
Han har Vista ja, og jeg avsluttet de prosessene jeg tror ikke skulle være der. |
|
![]() |
|
|