Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor mange sett ull?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-10, 20:36   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mange sett ull?

ja, tittel sier det meste. Hvor mange ullsett (da som i undertøy) har dere til barnehagebarna? Jeg føler litt på at jeg ikke helt greier å tenke logisk. Jeg bytter ikke disse hver dag - og ønsker å vaske de minst mulig med tanke på holdbarhet.

Jeg trodde at Lillebror hadde nok ull etter storebror, men det er blitt helt jalla etter 2 års lagring og flittig vask, gitt - så da er det bare å shoppe...

Gammel 10-10-10, 20:37   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange sett ull?

Jeg har iallefall ett for hver dag i uken, slik at jeg slipper å vaske hele tiden og kan bytte hver dag om nødvendig *lat*.

Sist redigert av Vianne Rocher : 10-10-10 kl 20:43.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:38   #3
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Siden jeg har en sønn som lekker (tisser seg ut) nesten daglig må vi ha en del sett. Siden han er minst har vi ganske mye ull til ham. Hva med et sett i barnehagen og to sett du kan bytte på? Eventuelt 3?

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:40   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at vi har hatt innmari mange sett tidligere - 10 kanskje og jeg føler det er litt i overkant. Kanskje 5 er nok?

Storebror har lagt sin elsk på de fra Pierre Robert og de er jo så utplukket.

Gammel 10-10-10, 20:41   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har pleid å ha ett sett fra nøstebarn til hver unge, og et par-tre sett annen ull i tillegg. Nøstebarnulla er den som desidert blir mest brukt, men de få gangene det må vaskes er det greit å ha annet. Det er også greit å ha skift liggende i barnehagen/SFO.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:41   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Hvor mange sett ull?

Minsten som går i barnehage har egentlig bare ull nesten. Han har noen bukser i tillegg, men han har mye ull. Sikkert 10 sett eller så + tilsvarende antall bukser/gensere/dresser.

Skoleguttene har vel 3-4 sett hver.

Gammel 10-10-10, 20:46   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Har rundt 10 sett. Han gå kun i ull i barnehagen fra sept - mai, så jeg føler vi må ha en del ull.
Vil slippe å vaske hver dag+ at vi har 3 sett i barnehagen.

Sist redigert av Chablis : 10-10-10 kl 20:59.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:54   #8
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det er greit å ha opp mot 10 sett når jeg har barnehagebarn. Skifter hver dag og vil slippe og vaske så ofte + at ett par sett ligger som skiftetøy i bhg. Bruker stort sett bare ull på vinteren. Storebror som er skolegutt klarer seg med færre sett siden han ikke bruker ull hele tiden.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:58   #9
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

10 sett!
Jeg har vel 4 sett sålangt i år og regner med det holder.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:05   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har aldri hatt mer enn 4-5 sett og det har holdt fint.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:07   #11
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Storebror har 3-4 sett. Lillesøster har mange. Litt for mange. Kjøpt brukt på FP og arvet, og plutselig var det mye.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:08   #12
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sånn for dagbruk holder det vel ideelt med 3-4 sett. Men jeg har sikkert dobbelt opp med underdeler i forhold til overdeler pga tisseuhell. I tillegg har jeg kjøpt inn enda flere sett med trøyer og longser i år fordi de også skal brukes som pysjer. Tenker ungene har 6-7 trøyer hver og 12 longser/strømpiser.

Gammel 10-10-10, 21:10   #13
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

1 sett som skiftetøy i barnehagen og 3-4 sett hjemme. Alt kan vaskes i maskin.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:11   #14
Teoretica
Aktiv

Teoretica sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Teoretica er litt kul
Standard

Her har poden tre sett. Ideelt sett bør han ha fem-seks. Da har han ett sett til hver barnehagedag og gjerne et ekstra til skiftetøy i barnehagen - og mor kan vaske en gang i uka.
Men det er dyrt ...

Teoretica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:14   #15
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har 6 sett ++ noe som fortsatt er brukbart fra i fjor. Da er det ett sett som bare ligger i barnehagen og worst case 1 sett pr dag. Jeg satser bestandig på å bruke de 2 -3 dager før jeg vasker, men det blir ofte til at det må skiftes daglig. :grisunger:

Gammel 10-10-10, 21:15   #16
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Det er veldig dyrt, ja. Et sett koster jo fort 500 om man ikke finner på salg. Flere tusen kroner i ull...

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:15   #17
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Vi starter som regel høsten med 3-4 nye sett per unge. Det er som regel noe igjen fra våren som ikke er for lite eller slitt. Så kjøpes det litt dann og vann i løpet av høsten og vintern. Det kommer som regl 1-2 nye sett i julegave. Noe blir slitt og kastes i løpet av sesongen. Alt i alt så er det vel en ca 10 sett i omløp per barn. I år bruker guttene samme størrelse, så kanskje vi slipper unna med færre i år.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:16   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vel en 5-6 sett til Hannah, og litt flere til Peder.
Vi skifter ikke ull hver dag, så det går helt fint.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:17   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Hvor mange sett ull?

Man må kjøpe ull på salg ja, hvertfall hvis man har et forbruk som her i huset. Jeg må ha et sett per dag + 1-2 skiftesett i barnehagen og tilsvarende hjemme. Og da kan jeg ikke betale 500 kr settet.

Lyspunktet er at det arves og de to store har brukt samme ulltøyet i 4 år eller så nå. Stort først, knapt etterhvert. Og de store trenger ikke skift hver dag.

Gammel 10-10-10, 21:17   #20
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Tvillingene har åtte sett på deling.

Minstestoresøster og eldstesøster har fire sett hver, men minstesøster har også noen trøyer etter storesøster som kan brukes om det kniper.

Det holder helt greitt med fire sett til de to eldste, men det er knapt med åtte på deling til tvillingene, siden de griser som besatt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.