|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har tro på forbedring
|
Hvor mange sett ull?ja, tittel sier det meste. Hvor mange ullsett (da som i undertøy) har dere til barnehagebarna? Jeg føler litt på at jeg ikke helt greier å tenke logisk. Jeg bytter ikke disse hver dag - og ønsker å vaske de minst mulig med tanke på holdbarhet.
|
|
|
#2 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange sett ull?Jeg har iallefall ett for hver dag i uken, slik at jeg slipper å vaske hele tiden og kan bytte hver dag om nødvendig *lat*.
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 10-10-10 kl 20:43. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor mange sett ull?Siden jeg har en sønn som lekker (tisser seg ut) nesten daglig må vi ha en del sett. Siden han er minst har vi ganske mye ull til ham. Hva med et sett i barnehagen og to sett du kan bytte på? Eventuelt 3?
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvor mange sett ull?Jeg ser at vi har hatt innmari mange sett tidligere - 10 kanskje og jeg føler det er litt i overkant. Kanskje 5 er nok?
|
|
|
#5 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hvor mange sett ull?Jeg har pleid å ha ett sett fra nøstebarn til hver unge, og et par-tre sett annen ull i tillegg. Nøstebarnulla er den som desidert blir mest brukt, men de få gangene det må vaskes er det greit å ha annet. Det er også greit å ha skift liggende i barnehagen/SFO.
|
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Re: Hvor mange sett ull?Minsten som går i barnehage har egentlig bare ull nesten. Han har noen bukser i tillegg, men han har mye ull. Sikkert 10 sett eller så + tilsvarende antall bukser/gensere/dresser.
|
|
|
#7 |
|
Drømmer
|
Sv: Hvor mange sett ull?Har rundt 10 sett. Han gå kun i ull i barnehagen fra sept - mai, så jeg føler vi må ha en del ull. Sist redigert av Chablis : 10-10-10 kl 20:59. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange sett ull?Jeg synes det er greit å ha opp mot 10 sett når jeg har barnehagebarn. Skifter hver dag og vil slippe og vaske så ofte + at ett par sett ligger som skiftetøy i bhg. Bruker stort sett bare ull på vinteren. Storebror som er skolegutt klarer seg med færre sett siden han ikke bruker ull hele tiden. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mange sett ull?10 sett! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hvor mange sett ull?Sånn for dagbruk holder det vel ideelt med 3-4 sett. Men jeg har sikkert dobbelt opp med underdeler i forhold til overdeler pga tisseuhell. I tillegg har jeg kjøpt inn enda flere sett med trøyer og longser i år fordi de også skal brukes som pysjer. Tenker ungene har 6-7 trøyer hver og 12 longser/strømpiser.
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Hvor mange sett ull?Her har poden tre sett. Ideelt sett bør han ha fem-seks. Da har han ett sett til hver barnehagedag og gjerne et ekstra til skiftetøy i barnehagen - og mor kan vaske en gang i uka. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hvor mange sett ull?Vi har 6 sett ++ noe som fortsatt er brukbart fra i fjor. Da er det ett sett som bare ligger i barnehagen og worst case 1 sett pr dag. Jeg satser bestandig på å bruke de 2 -3 dager før jeg vasker, men det blir ofte til at det må skiftes daglig. :grisunger:
|
|
|
#16 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mange sett ull?Det er veldig dyrt, ja. Et sett koster jo fort 500 om man ikke finner på salg. Flere tusen kroner i ull... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
awesom
|
Sv: Hvor mange sett ull?Vi starter som regel høsten med 3-4 nye sett per unge. Det er som regel noe igjen fra våren som ikke er for lite eller slitt. Så kjøpes det litt dann og vann i løpet av høsten og vintern. Det kommer som regl 1-2 nye sett i julegave. Noe blir slitt og kastes i løpet av sesongen. Alt i alt så er det vel en ca 10 sett i omløp per barn. I år bruker guttene samme størrelse, så kanskje vi slipper unna med færre i år.
|
|
|
#18 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor mange sett ull?Jeg har vel en 5-6 sett til Hannah, og litt flere til Peder.
|
|
|
#19 |
|
maler
|
Re: Hvor mange sett ull?Man må kjøpe ull på salg ja, hvertfall hvis man har et forbruk som her i huset. Jeg må ha et sett per dag + 1-2 skiftesett i barnehagen og tilsvarende hjemme. Og da kan jeg ikke betale 500 kr settet.
|
|
|
#20 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Hvor mange sett ull?Tvillingene har åtte sett på deling. |
|
|
|
![]() |