|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Har dere lagt om til vinterdekk?Det må jeg helt klart denne uken, gjerne i dag! Det var glatt gitt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Har dere lagt om til vinterdekkJupp, mannen la om i forrige uke, men jeg skulle over fjellet fra Oslo til Bergen, så vi fant ut at det var lurt. *Piggfritt*
![]() |
#3 |
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere lagt om til vinterdekkHar ikke gjort det, men det står på plakaten neste helg! Så får vi håpe ikke blir glatt i løpet av uka.
![]() |
#4 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere lagt om til vinterdekkVi skal "over fjellet" senere i uka, så vi skal bytte en av dagene nå. Problemet er bare at denne bilen kan man søren ikke bytte dekk på selv, så jeg må ha med dekk og bil ned på verkstedet for å få byttet. Håpløs ordning spør du meg.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?Ja. Jeg sendte gutta ut for å skifte i går. Vi har en fin arbeidsfordeling der. Mannen tar høstskiftingen og står som regel ute i sludd eller høljeregn, mens jeg tar sjarmøretappen om våren. |
![]() |
![]() |
#6 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?Jepp, var og fikk lagt om på den ene bilen i forrige uke.
![]() |
#8 |
From Gokk With Love
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?Mannen la om i helga.
![]() |
#9 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?Jepp. Vi gjorde det i forrige uke. Vi ble overrasket av at det kom 25 cm. snø i høstferien i fjor, og hadde ikke lyst til å bli møte en slik evt. overraskelse i år med sommerdekk.
![]() |
#11 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?Jepp- vi var i Bergen i høstferien, så vi la om før vi dro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Står på egne ben
![]() Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?Jeg må huske å kjøpe nye vinterdekk. Må bare sjekke dimensjonen på de som ligger hjemme først så jeg får bestilt i morgen. Da skifter vi sikkert så fort de er lagt om på felgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?
Jøss - dere også? Vi var i Bergen fra torsdag - søndag
![]() |
#14 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?-3 grader her i dag, så nå blir det vinterdekk. På to biler, altså 8 dekk som skal av og 8 dekk som skal på, til sammen 16, hvorav halvparten må rulles ut av garasjen og andre halvparten må rulles inn i garasjen. Til alt overmål er det forskjellig boltstørrelse på vinter- og sommerfelger (stål/alu), så da må jeg til med forskjellige piper på muttertrekkeren også, og ikke minst sortere bolter underveis så det ikke blir k*k i kålen. Og til våren er det AKKURAT samme jobb IGJEN.
![]() |
#16 |
heimføing
|
![]() Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?
Haha! Sist redigert av -ea- : 11-10-10 kl 18:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?Nei, ikke enda. Jeg registrerer at yr indikerer minusgrader på nettene fremover, så jeg får ta en prat med mannen. (finfin fordeling, han bytter dekk, jeg bærer baby i magen. Jeg pleier ta i alle fall et dekk for å vite at jeg fortsatt kan, evt ta hele skiftet om det passer seg sånn, men i gravid tilstand mener mannen jeg slipper, tipper det særlig teller med tegn til bekkenløsning denne gangen.)
![]() |
#20 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?Vi har ikke lagt om ennå, men tar det nok i løpet av et par uker. Derimot har jeg skiftet lyspæra til frontlyset, med mann og svigerfar som tilskuere.
![]() |
|
|