Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvordan lage kaffe Mocca?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-10, 10:50   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan lage kaffe Mocca?

Har nedpressomaskin og vet jeg leste oppskrift på kaffe Mocca her inne en gang. Bla med after eight i. Men jeg husker ikke hvordan, og finner ikke igjen tråden. Noen som kan hjelpe meg i full fart? Får gjester kl 11....
En variant var med vaniljesukker og noe greier oppi også?

Gammel 12-10-10, 10:50   #2
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lage kaffe Mocca?

Ett eller to shots med espresso, sjokoladesaus (en god dæsj), rør rundt, og ha i steamet melk.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 10:51   #3
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Espresso, varm melk og Freias sjokoladesaus. :rema:

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 11:27   #4
Frøken V
Passiv

Standard

Der jeg jobbet, hadde vi sjokoladesaus i glasset først. "rullet" sausen rundt om kring i glasset, så den festet seg litt på kantene. 1 el. 2 espresso. (jeg bruker 1) og så steamet melk til fult glass.
Har fått den servert med sjokoladesirup og kremdott.... den liker ikke jeg! Og mener at det faktisk ikke er en cafe moccca..... men en kaffe latte med sirup.

Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 11:38   #5
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Min favoritt som lørdagsgodis er en plate After eight, to shotter espresso og fyll opp med steamet melk og melkeskum.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.