|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() MakaronigratengDenne vegetarretten improviserte jeg igår, og anbefaler den sterkt! Selv min kresne 3åring likte den! Sist redigert av vestlandsfanden : 13-10-10 kl 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MakaronigratengDet kan man helt sikkert Ine. Men hjemmelaget smaker jo så mye, mye bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MakaronigratengPose-hvitsaus smaker vel noenlunde det samme, men det er jo ingen forskjell på å lage det fra bunnen eller fra pose. Fremgangsmåten er jo omtrent lik, og så slipper man alt det ekstra rælet i posene. *skjønnerikkepoengetmedhvitsauspåpose*
![]() |
#6 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MakaronigratengDen skal prøves! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MakaronigratengJeg ville ha tilsatt noe grønnsaker, f.eks. finhakket gulrot og brokkoli.
![]() |
#8 |
Opp og fram, - framover
![]() Sv: MakaronigratengHvor mange personer på denne? 3-4? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Off the map.
|
![]() Sv: Makaronigrateng
Her må jeg si meg enig. Jeg bruker poser av og til jeg altså - mindre og mindre riktignok, men skjønner godt at noen tyr til det. MEN når det gjelder hvit saus er det null og niks grunn til det, det er akkurat like lett å lage det uten pose. Framgangsmåten er sånn bortimot lik. Cluet er å kjøpe en god kasserolle med nonstick-belegg. Da brenner det seg ikke, noe det lett kan gjøre i en vanlig stålkasserolle.
![]() |
#10 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
Jeg her mer og mer sansen for rene smaker - ikke for mye oppi på en gang. Spesielt når det gjelder italiensk. Tomat, hvitløk, basilikum, ost, pasta, sopp, salt, pepper, evt karbonadedeig - thats it. Men gode råvarer er et must. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: MakaronigratengNam! Mon om ikke dette skal prøves, med kjøtt eller pølser, alt i dag!
![]() |
#12 |
.
Så da var det bare forutintatthet som gjorde at jeg syntes verdens beste fiskeboller fra Vesterålens smakte hoppetau da de fikk selskap av posehvitsaus? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Opp og fram, - framover
![]() Sv: MakaronigratengSmelt en klatt smør i bunnen av gryta først, og dryss en tynt lag salt over. Det er med på å hindre fastbrenning. Kan prøves iallefall. Jeg synes det funker, - både når jeg lager saus og grøt feks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
.
![]() Sv: MakaronigratengDa prøver jeg det i dag veravera. Men litt må jeg vel røre likevel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Opp og fram, - framover
![]() Sv: MakaronigratengJa for all del, røre må du!! Bare ikke såå mye |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Opp og fram, - framover
![]() Sv: MakaronigratengNå har vi laget gratengen: Det gikk som dette.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
På lukket avdeling
|
![]() Sv: MakaronigratengMulig mer saus siden du har mer innhold i som trekker veske.
![]() |
#18 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: MakaronigratengBlandet du makaronien med sausen eller helte du bare sausen over, Veravera?
![]() |
#19 |
Opp og fram, - framover
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: MakaronigratengJa, det står i oppskriften at du skal helle sausen over og blande godt med makaronien!
![]() |
|
|