Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pølsehorn, trenger meninger

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-10, 11:14   #1
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Pølsehorn, trenger meninger

*Lagt til BILDER*
Skal teste denne utgaven i noen av hornene til oss voksene:
http://www.matoppskrift.no/sider/opp...2118968373.asp

Tenkte å prøve den man har naturell kremost blandet med tex-mex krydder smurt på deigen, stekt løk og pølse i, den er ny for meg og høres litt annerledes ut.

Oppskriften er til 24 stk og det står 24 osteskiver, men i beskrivelsen står det ikke noe om at man skal ha vanlig ost i denne også.
Hva ville du brukt?

Sist redigert av Grøten : 13-10-10 kl 19:56.
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:16   #2
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pølsehorn, trenger meninger

Det står jo "Legg en osteskive på hver og dryss over stekt løk"

Men det står jo revet ost også. Mulig den skal på toppen før hornene stekes?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:31   #3
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke lest beskrivelsen, men utifra hva du sier du skal ha inni ville jeg ha hatt ost utenpå, ikke inni.

Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:34   #4
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Har ikke lest beskrivelsen, men utifra hva du sier du skal ha inni ville jeg ha hatt ost utenpå, ikke inni.

Jeg ville hatt både utenpå og inni. Da snakker vi ostehorn.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:52   #5
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Dettte er beskrivelse:
Smelt smøret og tilsett vannet. Løs gjæren opp i den lunkne væsken. Rør i salt og hvetemel til deigen er smidig og passe fast. La deigen heve til dobbel størrelse. Del deigen i 3 like leiver og kjevle hver leiv ut til runding.
Smør kremost på den ene rundingen og dryss over stekt løk.
Del hver runding i 8 snipper og legg en pølse på hver. Rull sammen mot spissen til horn. (For meg er dette beskrivelsen på kremost-pølsehornet, men blir altså usikker siden det er 24 horn og 24 osteskiver i oppskriften.)
Del hver av de to andre leivene i 8 spisser. Legg en osteskive på hver og dryss over stekt løk og legg på en pølse før de rulles sammen til horn.
Etterhev ca. 20 minutter. Pensle med egg og stek de fylte hornene.

Er det bare jeg som synes at det er rart formulert??? Nei?

Gnuri: Den raspede osten skal nok på utsiden ja. '

Så jeg bør ha ost inni også??

Innholdet står forøvrig slik:
50 g meierismør
5 dl vann
50 g gjær
1 ts salt
ca.750 g hvetemel
1 beger (a125g) kremost med tex-mex krydder
Fyll:
24 skiver ost, f eks Jarlsberg eller Norvegia
1 pk. stekt løk
24 grillpølser
Pensling og dryss:
Sammenvispet egg
Revet ost

Gammel 13-10-10, 11:54   #6
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Ikke rart det er krig i verden med slike problemer.

Gammel 13-10-10, 12:08   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pølsehorn som i bakverk ja, ikke pølsehorn som man lager pølse med....

:går ut igjen:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 12:23   #8
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Ja det er rart formlert, men jeg tror jeg ville ha tatt en osteskive også på de det er kremost i, men jeg aner ikke om det er det som er meningen

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 12:55   #9
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg tolker det som at kremost og løk er den ene varianten, osteskive, pølse og løk er den andre varianten.

Gammel 13-10-10, 13:15   #10
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Pølsehorn som i bakverk ja, ikke pølsehorn som man lager pølse med....

:går ut igjen:

Tenkte noen ville tenke på redskapet men fant liksom ikke på noe annen tittel i farten.

Gammel 13-10-10, 13:17   #11
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Ja det er rart formlert, men jeg tror jeg ville ha tatt en osteskive også på de det er kremost i, men jeg aner ikke om det er det som er meningen

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Jeg tolker det som at kremost og løk er den ene varianten, osteskive, pølse og løk er den andre varianten.

En av hver, det var skikkelig til hjelp.

Men en annen ting, Meny hadde ingen kremost MED Tex-mex, så kjøpte da naturell og en pose krydder for å blande selv.
Forslag til hvor mye man kan trenge og blir det evt det samme??
*føler seg lite smart i dag*

Gammel 13-10-10, 13:24   #12
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Tenkte noen ville tenke på redskapet men fant liksom ikke på noe annen tittel i farten.

Jeg har skikkelig lyst til å lære meg å lage pølser og det tok litt tid før jeg skjønte at oppskriften din IKKE var på pølser

Gammel 13-10-10, 13:26   #13
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg har skikkelig lyst til å lære meg å lage pølser og det tok litt tid før jeg skjønte at oppskriften din IKKE var på pølser

Gammel 13-10-10, 13:32   #14
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Men Floksa, siden du er glad i pølser, du har ikke en mening om jeg bør ha ost også i pølse-gjærbakst-hornet selv om det er kremost inni?

Gammel 13-10-10, 14:28   #15
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Da har jeg blandet naturell ost med en god spiseskje Tex-mex krydder, det blei en veldig god smak. (Ja, vet jeg burde hatt hjemmelaget tacokrydder nå, men der har jeg altså ikke.) Og etter smaken på den å bedømme, blir det ost inni også!!

Skal legge inn svar på hvordan resultatet blei etter på og evt bilder om det blir noe å vise frem.
Skal også ha hjelp av ungene, så det blir nok noen kunstverk med her.

Gammel 13-10-10, 14:34   #16
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Men Floksa, siden du er glad i pølser, du har ikke en mening om jeg bør ha ost også i pølse-gjærbakst-hornet selv om det er kremost inni?

Helt klart ost inni også! Sammen med kremosten. Og ost utenpå. Ost er

Gammel 13-10-10, 15:46   #17
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Ost opp på og inni og droppet stekt løk

Gammel 13-10-10, 18:12   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg ville hatt både utenpå og inni. Da snakker vi ostehorn.

Det må være ost inni også, det er nesten viktigst av alt. Jeg har alltid ost inni pizzasnurrer også, dvs. over hele leiven før jeg ruller den sammen. MYE bedre. *elsker ost*

Gammel 13-10-10, 19:46   #19
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Dette var super vellykket.
Lagde tre forskjellige typer.
- En med Naturellost med Tex-Mex krydder, ost og pølse.
- En med råløk, ketchup, oregano, ost og pølse.
- En med ost, sprøstekt løk og pølse.

Alle var knall gode, men den som overrasket mest var den med sprøstekt løk, ost og pølse. Den var super god og alle satt rundt bordet om MMMMMet.
Jeg droppet løken i den med kremosten, men neste gang skal jeg teste med det i. Trodde liksom det bare ville bli rart, men den ga en kjempe god smak.
I horn-oppskriften brukte jeg også tre dl melk og to vann, ikke bare vann som det står her. OG jeg hadde dobbelt så mye ost som det sto.

Her står dem klare til å stekes. Ost på toppen også!

Her i ovene:

Her akkurat tatt ut av ovnen:

Og i kurven sin rett før servering:

Alle ble spist opp og selv en som ikke er gald i pølser orker disse. NAM NAM!!

(Bildene er bare av 8 stykk, oppskriften ga 24 akkurat passe store horn!)

Sist redigert av Grøten : 13-10-10 kl 19:57.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58.