|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ingefær - hva bruker du det til?Jeg lager marinade med masse ingefær. Den kan brukes til både kylling og svin.
![]() |
![]() |
#4 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Ingefær - hva bruker du det til?Jeg bruker det i wok med kylling eller svinekjøtt, og feks paprika, brokkoli og løk. Og så er det supergodt på laks. Laksefilet i folie med soyasaus og masse, masse hakket ingefær.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ingefær - hva bruker du det til?Jeg bruker også det i wok med kylling eller svinekjøtt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Ingefær - hva bruker du det til?Jeg dytter det unna så det ikke skal sette smak på sushien min. |
![]() |
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Ingefær - hva bruker du det til?Det er uunnværlig i wok, synes jeg. Jeg har alltid fersk, skrelt ingefær i fryseren, der holder den seg i evigheter og man kan rive den direkte fra frossen tilstand.
![]() |
#9 |
frakoblet
|
![]() Sv: Ingefær - hva bruker du det til?Jeg skiver det opp i en stor kopp sammen med rå hvitløk og tabasco. Så heller jeg på kokende vann, og drikker den nydeligste te som løser opp forkjølelse. Så tygger jeg bitene når jeg kommer til bunns.
![]() |
#10 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Ingefær - hva bruker du det til?
Iset, du er et oppkom av smarte ideer. Kan ikke du lage en liten oversikt over alle de lure tingene du har i fryseren din. Det er ikke første gangen du gir meg en aha opplevelse over hva du putter i fryseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ingefær - hva bruker du det til?Jeg elsket ingefær helt til jeg kastet opp etter en suppe med gulrot og ingefær for et års tid siden. Nå kan jeg ikke fordra det.
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() |
#14 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Ingefær - hva bruker du det til?I dag har jeg laget ingefær og eplesyltetøy.
![]() |
#15 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Ingefær - hva bruker du det til?Jeg bruker det til å pakke inn juleribba med 2 dager før julaften - setter en utrolig god smak på den (skjærer tynne tynne skiver og "pakker" inn hele ribba etter å ha saltet, peppret og dyttet inn nellikspiker). I tillegg spiser jeg den mellom sushibitene - så jeg "renser" munnen til neste bit
![]() |
#16 |
|
Så smart! Jeg husker nemlig ikke alltid på å bruke hele, og da ligger den i kjøleskapet og tørker... Det skal jeg prøve! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
![]() Sv: Ingefær - hva bruker du det til?Å, jeg elsker også å drikke te med ingefær i, har også noen lime- skiver og honning oppi |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
villende
|
Det hørtes kjempegodt ut. Det tror jeg faktisk jeg skal teste før jul. Og blir det en suksess så blir det ingefærmarinert ribbe på julaften i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|