|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
På (opp?)tur
|
![]() Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?Noen som allerede har sjekket? 205/55R16-dimensjon av Continental ContiViking Contact 5, Goodyear Ultra Grip Ice+ eller Nokian Hajjapeliitta R helst.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?Jeg har god erfaring med å grine meg til solide avslag på Dekkmann. I våres fikk jeg firmarabatt, naf-rabatt, ekstra avslag og til slutt bursdagsrabatt fordi jeg hadde bursdag. |
![]() |
![]() |
#3 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?Det er en Dekkmann rett nedenfor her. Greit å vite ca. hva de andre ligger på før jeg starter grininga? Om jeg bare hadde visst hva Sharif har. Der blir man ikke flådd tror jeg, og det går fort.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?Går fort på Dekkmann også. Du kan sjekke prisen på nett på både shariff og dekkmann tror jeg? |
![]() |
![]() |
#5 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?Fant en test her, om andre er interessert: http://www.dinside.no/852982/pristest-vinterdekk-2010
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?Sharif er vel håpløse på denne tiden av året - folk står vel i kø der allerede. Har inntrykket også av at prisforskjellene ikke er så store som tidligere hvis man undersøker litt.
![]() |
#7 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?Sharif og en leverandør på Alnabru er faktisk 2000 kroner billigere enn resten på Continental ContiViking 5. Men det er den køen, ja.
![]() |
#8 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?Si hva du vil om Sharif's, men kjappe er de ikke. Jeg brukte en hel dag på og få nye dekk nå i våres. Det går som regel kjapt og få kjøpt dekkene, men det er fort 2-4 times venting på montering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?Jeg kjøpte og byttet der for første gang før sommeren. Tok 45 minutter til sammen tenker jeg. I alle fall ikke mer. Tror jeg var i den caravanbutikken 15 minutter eller noe sånt. Er vel som dere sier verre nå. Byttet etter de fleste sist, siden jeg likevel skulle kaste dekkene.
![]() |
#10 |
Bork bork bork
|
![]() Sv: Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?
Det kommer fullstendig an på når man er der (og litt på flaks). Etter normal arbeidstid på en årstid når det begynner å bli på tide å skifte dekk = lang kø. Har man mulighet til å ta turen midt på dagen når det ikke er spesielt høysesong = gjerne ikke noe kø i det hele tatt, med litt flaks. Som så mange andre ting her i verden lønner det seg å planlegge.
![]() |
#11 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?Jeg var på Sharif's her en morgen og det gikk på under 30 min. De tok 3500,- for Nokian-dekk, aner ikke dimensjon.
![]() |
#12 |
Hupp!
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?Johs Bjerke har også et godt utvalg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?Vi kjøpte akkurat Nokian Hakka dekkene på byttdekk.com. Det var ingen som kunne matche prisen dere på den dimensjonen vi skulle ha. (Nå har vi veldig store dekk forhold til mange.) Det var snakk om flere tusen i forskjell. Men de sender kanskje bare i posten. Ser de holder til i Oslo, så det kan jo hende de har noe hentelager om en bor der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?Mannen har akkurat hatt en omfattende runde på dekk. Han endte opp hos Vianor. Der fikk vi billigst dekk sist ogå.
![]() |
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?Dekk1 har veldig gode tilbud om dagen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Hupp!
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?Vi (les: sambo) endte opp på Tevo dekk på Alnabru. Det skulle ta 45 min, men tok 1,5 time. I tillegg holdt de på å kaste sommerdekkene våre... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
![]() Sv: Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?Det finnes masse billige dekk rundt på nett også,men det som er viktig og passe på da,er at dekkene er lagd for nordiske forhold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?Vi byttet dekk i dag i Sande. 4000,- inkl. alt. Det er jo ikke i Oslo da, men tips til se som bor nærmere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?Det var Nokian Hakka. Kanskje en grei info. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|