Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-10, 12:04   #1
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Spørsmål

Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?

Noen som allerede har sjekket? 205/55R16-dimensjon av Continental ContiViking Contact 5, Goodyear Ultra Grip Ice+ eller Nokian Hajjapeliitta R helst.

Vet dere hva Sharif har? De tar ikke telefonen.

Gammel 14-10-10, 12:05   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Billigste, piggfrie vinterdekk i Oslo-området?

Jeg har god erfaring med å grine meg til solide avslag på Dekkmann. I våres fikk jeg firmarabatt, naf-rabatt, ekstra avslag og til slutt bursdagsrabatt fordi jeg hadde bursdag.

Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 12:09   #3
United
På (opp?)tur

United sin avatar

United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Det er en Dekkmann rett nedenfor her. Greit å vite ca. hva de andre ligger på før jeg starter grininga? Om jeg bare hadde visst hva Sharif har. Der blir man ikke flådd tror jeg, og det går fort.

Gammel 14-10-10, 12:10   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Går fort på Dekkmann også. Du kan sjekke prisen på nett på både shariff og dekkmann tror jeg?

Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 12:22   #5
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Standard

Fant en test her, om andre er interessert: http://www.dinside.no/852982/pristest-vinterdekk-2010

Gammel 14-10-10, 14:36   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sharif er vel håpløse på denne tiden av året - folk står vel i kø der allerede. Har inntrykket også av at prisforskjellene ikke er så store som tidligere hvis man undersøker litt.

Ser Dekk1 tar 1298 for disse dekkene. Hva montering, avbalansering etc. blir i tillegg vet jeg ikke. Dette er viktig å sjekke når man hører pris - hos noen er det inkludert, mens andre tar tillegg for ventil, avbalanseringen og monteirngen. Så det er pris fiks ferdig montert på bilen man vil ha...

Gammel 14-10-10, 21:48   #7
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Standard

Sharif og en leverandør på Alnabru er faktisk 2000 kroner billigere enn resten på Continental ContiViking 5. Men det er den køen, ja.

Gammel 14-10-10, 21:59   #8
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Si hva du vil om Sharif's, men kjappe er de ikke. Jeg brukte en hel dag på og få nye dekk nå i våres. Det går som regel kjapt og få kjøpt dekkene, men det er fort 2-4 times venting på montering.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 22:04   #9
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Standard

Jeg kjøpte og byttet der for første gang før sommeren. Tok 45 minutter til sammen tenker jeg. I alle fall ikke mer. Tror jeg var i den caravanbutikken 15 minutter eller noe sånt. Er vel som dere sier verre nå. Byttet etter de fleste sist, siden jeg likevel skulle kaste dekkene.

Gammel 15-10-10, 12:20   #10
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Si hva du vil om Sharif's, men kjappe er de ikke. Jeg brukte en hel dag på og få nye dekk nå i våres. Det går som regel kjapt og få kjøpt dekkene, men det er fort 2-4 times venting på montering.

Det kommer fullstendig an på når man er der (og litt på flaks). Etter normal arbeidstid på en årstid når det begynner å bli på tide å skifte dekk = lang kø. Har man mulighet til å ta turen midt på dagen når det ikke er spesielt høysesong = gjerne ikke noe kø i det hele tatt, med litt flaks. Som så mange andre ting her i verden lønner det seg å planlegge.

Gammel 15-10-10, 13:00   #11
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var på Sharif's her en morgen og det gikk på under 30 min. De tok 3500,- for Nokian-dekk, aner ikke dimensjon.

Gammel 21-10-10, 11:08   #12
Ma Dalton
Hupp!

Ma Dalton sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Ma Dalton er litt kul
Standard

Johs Bjerke har også et godt utvalg.

Kan ta litt lang tid om man kommer de dagene alle andre skal bytte dekk. Du kan sjekke priser her. Vi kommer til å kjøpe nye dekk der (har sommerdekkene på dekkhotell der).

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 11:29   #13
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte akkurat Nokian Hakka dekkene på byttdekk.com. Det var ingen som kunne matche prisen dere på den dimensjonen vi skulle ha. (Nå har vi veldig store dekk forhold til mange.) Det var snakk om flere tusen i forskjell. Men de sender kanskje bare i posten. Ser de holder til i Oslo, så det kan jo hende de har noe hentelager om en bor der.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 11:41   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen har akkurat hatt en omfattende runde på dekk. Han endte opp hos Vianor. Der fikk vi billigst dekk sist ogå.

Gammel 21-10-10, 11:48   #15
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Standard

Endte opp med Nokian Hakkapeliitta R til 4.400,- ferdig med alt, hos Dekk1.

Gammel 21-10-10, 19:45   #16
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Dekk1 har veldig gode tilbud om dagen....
Samme pris der som hos Sharif faktisk.

Ift. byttdekk.com så lurer jeg på om dekkene sendes fra lager i Sverige... Men er ikke helt sikker på dette.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 20:55   #17
Ma Dalton
Hupp!

Ma Dalton sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Ma Dalton er litt kul
Standard

Vi (les: sambo) endte opp på Tevo dekk på Alnabru. Det skulle ta 45 min, men tok 1,5 time. I tillegg holdt de på å kaste sommerdekkene våre... Litt dårlig kommunikasjon kan du si, selv om samboeren min spesifiserte at vi skulle ha de. (måtte skifte dekk på felgen, fordi hotellet der de gamle vinterdekkene ligger var stengt så sent på ettermiddagen.)

Så Tevo var billig på våre dekk, men ikke helt pålitelig ellers. 4 bukker å skifte på men samme folk som jobbet på alle.

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 08:42   #18
fanta
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2009
fanta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det finnes masse billige dekk rundt på nett også,men det som er viktig og passe på da,er at dekkene er lagd for nordiske forhold.

fanta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 18:15   #19
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Vi byttet dekk i dag i Sande. 4000,- inkl. alt. Det er jo ikke i Oslo da, men tips til se som bor nærmere.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 18:17   #20
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Det var Nokian Hakka. Kanskje en grei info.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.