|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Flytting - hvor mye forsikrer man flyttelasset for?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flytting - hvor mye forsikrer man flyttelasset for?1 mill er vanlig for små/middelstore husholdninger. Hvis bilen kræsjer og brenner opp, hva vil det koste deg å kjøpe nytt alle klær, alle møbler, alle kjøkkenting etc etc? Mye mer enn du tror, antakelig.
![]() |
#4 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Flytting - hvor mye forsikrer man flyttelasset for?Tja. De koster litt de forsikringene. Jeg tenkte at sjansen for at absolutt alt forsvinner ikke er så stor, vi skulle flytte over fjellet og ingen fjorder som bilen kunne velte ut i. At hele bilen skulle ta fyr tok jeg ikke med i beregningen.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Flytting - hvor mye forsikrer man flyttelasset for?Vi satte hele flyttelasset på Hurtigruta og valgte å forsikre hele greia for litt over en million. I tilfelle båten skulle gå ned, altså. Hadde det vært en flyttebil ville jeg nok ha vært mer nøktern i mitt anslag. |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Flytting - hvor mye forsikrer man flyttelasset for?Nei det er faktisk ikke så mange lappene når jeg fikk snakket med mannen. 300,- / 100 000,- Det han OGSÅ sa var at jeg må sjekke innboforsikringen min siden flytting ofte er dekket der! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Flytting - hvor mye forsikrer man flyttelasset for?Du må sjekke forsikringsvilkårene. DA vi flyttet stykkgods fra England forsikret vi hele flyttelasset for et visst beløp, men det viste seg at dekningen var delt på antall esker, sånn at når to av eskene forsvant fikk vi bare tilbake penger for de to eskenes andel av det totale flyttelasset. Og det ble ikke så mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
heimføing
|
![]() Sv: Flytting - hvor mye forsikrer man flyttelasset for?Jeg flyttet en gang (med en transportør som ikke drev med flytting) og betalte forsikringen selv, lenge siden så jeg husker ikke beløpet men det var ikke dyrt. Jeg tror jeg ringte forsikringsselskapet mitt og de hjalp meg å anslå verdi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Flytting - hvor mye forsikrer man flyttelasset for?
Hadde du forventet å få igjen hele beløpet? |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Antakelig heller innholdet i de to kassenes andel av totalen, ikke bare "to kasser er to kasser , uansett om det er en kasse med paperback eller en kasse med kunst"?
![]() |
#12 |
Fjellpiper
|
Nei, beløpet var ikke så høyt heller, men jeg hadde vel tenkt at jeg ville få inntil så mye igjen hvis noe ble ødelagt, og da satset jeg på at så mye kunne jo ikke bli ødelagt og dermed ville beløpet være nok. At DHL kunne rote bort to av eskene mine hadde jeg liksom ikke drømt om, og når de likevel gjorde det hadde jeg trodd at de ville være litt mer serviceinnstilte... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fjellpiper
|
Ja, det var det jeg mente. Klønete i formuleringsevner i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Flytting - hvor mye forsikrer man flyttelasset for?Dumt å få vite sånt i ettertid, ellers kunne du ha fordelt verdiene i eskene. Vårt flyttemannskap klarte å miste esken med bryllupsserviset vårt, og egenandelen var nesten like høy som verdien av serviset. |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er vel større sjanse for at det går galt med bilen enn at det går galt på hurtigruta....
![]() |
#16 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flytting - hvor mye forsikrer man flyttelasset for?Man har ikke flyttelasset dekt via innboforsikring?
![]() |
#17 |
Mother of Dragons
|
Vår innboforsikring dekket ikke innboet mens det var på flyttebil nei.
![]() |
#18 |
Passiv
|
Større sjanse ja, men hvis Hurtigruta går ned så er det ugjenkallelig slutt. Det er mye større sjanse for å få ut ting helt fra en kræsja lastebil. |
![]() |
![]() |
|
|