Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tror jeg går for denne tapeten over kjøkkenbenken, jeg ...

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-10, 15:20   #1
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Tror jeg går for denne tapeten over kjøkkenbenken, jeg ...

Hva tror dere? Med herdet glass over?
Eller skal jeg bare satse på samme grårfarge i bunnen, som maling på glassfiber?
Vanskelig...

Jocelyn Warner, Poppy.

Dette kjøkkenet:

Sist redigert av bulle : 15-10-10 kl 15:26.
bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 18:06   #2
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Sv: Tror jeg går for denne tapeten over kjøkkenbenken, jeg...

Nei, det var kanskje ikke så lurt .
Er åpen for andres meninger, jeg altså

Gammel 15-10-10, 18:12   #3
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Tapeten var fin den, men kanskje litt kjedelig.

Gammel 15-10-10, 18:35   #4
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ok tapet, men ikkje min smak. Eg likar blomstrete tapetar altså, men mønsteret her gir linjer og kvar linje er lik (kvar blomsterranke). Personlig ville eg likt betre at der var meir variasjon.

Men hadde eg komme på besøk til eit slikt kjøkken hadde eg heilt sikkert syns det var fint altså.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 18:35   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fin tapet, det som derimot er viktig å tenke gjennom er hva du kanskje synes om fem år. Vil du like den like godt? Har stilen deres forandret seg i det siste? Kan det bli litt dystert uten farge? osv.

Gammel 15-10-10, 18:37   #6
Albertine
Passiv

Standard

Jeg synes den var fin jeg. Det andre synes er kjedelig synes ofte jeg er rolig og behagelig.

Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 20:52   #7
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sånn umiddelbart tenker jeg at det kanskje er litt for stormønstret til å fungere godt til ditt bruk.

Men jeg er altså interiøranalfabet og overlater alt innen innredning til min personlige lysfontene.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 21:04   #8
Petronella
Aktiv

Petronella sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Petronella er litt kul
Standard

vi har fryktelig likt kjøkken som dere og vi har en kjempefin tapet fra Borge som heter Lotus. Den forandrer seg etter lyset og gir meg stadig nye opplevelser. Har fått mange kommentarer; den er rett og slett fin!

Petronella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 21:11   #9
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Synes tapeten er kjempefin jeg. Siden den kun skal være over kjøkkenbenken gjør det heller ikke om det er mye mønster men hvis mønsteret er for stort i forhold til flaten forsvinner kanskje noe av efekten? Hvis dette er papirtapet må du ha noe utenpå eller blir tapeten ødelagt. Har papirtapet på kjøkkenet (ikke over benken) hvor alle prikker synes selv etter vasking som mørkere flekker. Lykke til med valget

Gammel 15-10-10, 21:12   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker at den er for stort mønster, rapporten du får over benken din blir ikke så mye å "skryte av" - og rapportene blir helt like, uten variasjon som nevnt over her, hvilket synes mye mer med så stort mønster. Jeg kunne gjerne hatt noe blomstrete over kjøkkenbenken min, men jeg hadde valgt noe med mer liv gjennom litt mindre blomster, slik at det skjer mer på hver rapport.

Her er noen eksempler jeg mener ville gjort seg mer, med utg.pkt i grått:

En kan jo fortsette i evigheter, alt er ikke like fint og noe er jo bare fantastisk. Men altså; jeg tror det vil være fint med noe helt enkelt som striper eller prikker, evt. blomster der det er flere blomster/mer mønster på mindre plass - det gir mer variasjon, men samtidig helhet.

Gammel 15-10-10, 21:35   #11
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg så forresten en gang et tapetnerdeprogram på NRK2 om historisk utvikling av tapetmønster (ja, jeg er nerd og liker sånne ting), og der tok de opp at på grunn av lavere takhøyde i dag er tapetmønstrene blitt mindre. Påstanden der var at det burde være plass til minst fem eller seks mønstergjentakelser mellom golv og tak, ellers ser taket lavere ut, og rommet mindre ut. Så med det i bakhodet ville jeg heller enten ha valgt et tapet med mindre mønsterstørrelse, eller uten et gjentagende mønster. For det er på veggen over kjøkkenbenken du vil ha tapet? Jeg tror det blir stilig med tapet der altså, jeg ønsker meg fototapet bak pleksiglass bak sprutveggen på mitt kjøkken.

Sist redigert av Miromurr : 15-10-10 kl 21:51.
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 21:48   #12
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Ok tapet, men ikkje min smak. Eg likar blomstrete tapetar altså, men mønsteret her gir linjer og kvar linje er lik (kvar blomsterranke). Personlig ville eg likt betre at der var meir variasjon.

Men hadde eg komme på besøk til eit slikt kjøkken hadde eg heilt sikkert syns det var fint altså.

Er her jeg også.

Gammel 15-10-10, 21:57   #13
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Petronella, her.

vi har fryktelig likt kjøkken som dere og vi har en kjempefin tapet fra Borge som heter Lotus. Den forandrer seg etter lyset og gir meg stadig nye opplevelser. Har fått mange kommentarer; den er rett og slett fin!

Hvordan ser den ut, da?

Jeg ser hva dere mener . Veldig bra å få innspill Det skal jo vare noen år. Alternativet som er ganske safe, er å bare male veggen som en fondvegg. Med herdet glass som "splashback".

Gammel 15-10-10, 22:01   #14
Albertine
Passiv

Standard

Er det enkelt å få tak i herdet glass? Hvor mye koster det? : skal snart kjøpe kjøkken:

Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 22:08   #15
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Standard

Sv: Tror jeg går for denne tapeten over kjøkkenbenken, jeg ...

Jeg tror jeg ville gått for laminert og ikke herdet. Da går det ikke i tusentalls biter om det skulle knuses. Eller pleksi, som er plast, det er billigere og enklere å hanskes med, men får lettere riper.

Gammel 16-10-10, 19:11   #16
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvordan blir det med tapetet om det blir dugg bak glasset? Eller blir det type limt på?

Gammel 16-10-10, 19:24   #17
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Obs obs! Angående glass, dersom dere har komfyr med luftutslipp bak under glasset så vil glasset knuse. Men de fleste har vel komfyren innebygget i høyskap nå til dags. Tenkte bare å advare.

Gammel 16-10-10, 19:37   #18
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har helt hvite små fliser over kjøkkenbenken og er veldig fornøyd med enkeltheten i det, for da kan jeg leke litt med ulike krukker og krydderurter på benken. Det ville nok ha blitt rotete med en blomstrete tapet.
Fargemessig tror jeg det vil bli nydelig,
men jeg hadde nok vært redd for å bli lei den etter et par år. Jeg vet ikke hvor mye styr og penger det ligger i å bytte ut sånt med jevne mellomrom

Du får i hvert fall et nydelig kjøkken!

Gammel 16-10-10, 19:39   #19
Albertine
Passiv

Standard

mkj, nyttig info. Hva med pleksi?

Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 20:13   #20
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man skal ikke ha pleksiglass bak komfyr(topp) pga varmen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.