Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Brenne lutet furu?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-10, 15:41   #1
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Brenne lutet furu?

Kan man brenne lutet furu, eller vil luten kunne skape farlige gasser?

Kaustisk soda er jo i utgangspunktet Kraftige Saker(tm), men samtidig enytter man jo lut i matlaging, men det er kanskje forskjellige konsentrasjoner og litt forskjellige typer lut...

Har revet brystpaneling, og kunne vært like greit om man kunne få noe varme ut av det i stedet for å kjøre det på søppelfyllinga...

Gammel 16-10-10, 15:46   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brenne lutet furu?

Jeg hadde ikke gjort det, uten at jeg har noe gode kilde/grunn å vise til.

Gammel 16-10-10, 16:16   #3
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde brent det, lett. Impregnert treverk skal man dog ikke brenne.

Gammel 16-10-10, 16:21   #4
Left
Passiv

Standard

Jeg har googlet litt, og det eneste jeg kan se er at kaustisk soda er farlig i kontakt med vann, og enkelte metaller, og det har du vel ikke inne i ovnen din, så jeg hadde brent i vei.

Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 18:28   #5
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Enig med Mauser, brenn på.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 19:43   #6
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Lut er en sterk base som kan lages av aske, så jeg kan ikke skjønne at det skal være noe ille. Verre med lakket eller malt treverk, skulle jeg tro.

Gammel 16-10-10, 19:45   #7
Left
Passiv

Standard

Jeg har spurt min bror snekkeren, og han sa "tenn på"

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.