|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Stødig og trygg bil med plass til mange?Jeg er på grensen til hysterisk når jeg kjører på vinerføret. Det setter seg i hele kroppen når jeg skal kjøre, og jeg vet at det handler mye om at bilen jeg kjører ikke er noen god vinterbil. Jeg føler at jeg ikke har kontroll rett og slett.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stødig og trygg bil med plass til mange?Vi kjører en Ford S-Max, og er veldig fornøyd med den. Kan bli litt lite bagasjeplass om du bruker alle 7 seter, men da kan dere jo vurdere å se på Galaxy i steden.
![]() |
#3 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stødig og trygg bil med plass til mange?Uff! Ikke godt med en følelse av usikkerhet!
![]() |
#4 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Stødig og trygg bil med plass til mange?Vi har toytota verso. Den er enten 5-seter med bagasjeplass, eller 7-seter uten. Om den er stødigere enn andre, vet jeg ikke - jeg trives i hvert fall veldig godt med den.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Stødig og trygg bil med plass til mange?Ikke kjøp Citroen Grand Picasso. |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stødig og trygg bil med plass til mange?hva har dere i dag og hvor stort er budsjettet?
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand" [J-2003 - G-2005 - J-2008] Sist redigert av mrc : 18-10-10 kl 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stødig og trygg bil med plass til mange?
Godt å høre siden vi akkurat har kjøpt en Galaxy. Veldig fornøyd på sommerføre så langt og er den som Forder flest er den veldig god på vinterføre også
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Stødig og trygg bil med plass til mange?Er du veldig utrygg så kan en 4x4 være det rette for dere... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() Sv: Stødig og trygg bil med plass til mange?Dekk har alt å si, så først ville jeg vurdert om man har best mulig dekk på den bilen man har, så fremt den ellers dekker behovene. Har selv opplevd at en bil går fra å være kjelke til å sitte supert på vinterføre. Mange dekk er lovlige med tanke på spordybde osv, men jeg ville valgt dekk som er testvinnere. Det er faktisk en forskjell.
![]() |
![]() |
#10 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stødig og trygg bil med plass til mange?Jeg ville faktisk vurdert en Chevrolet Captiva med 7 seter og 4x4, eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
![]() Sv: Stødig og trygg bil med plass til mange?Siden det er snakk om fire barn på under 10 år (18-åringen er kanskje ikke så ofte med vil jeg tro?, så vil jeg tro at man her er på jakt etter en "ekte 7-seter", og ikke 5-setere med to nødseter. 5+2-seterne, slik som Touran, Zafira, Captiva, Verso osv. vil jo som 6-seter gi marginalt med bagasjeplass, samtidig som det er vanskelig å laste bagasje på en sikker måte. Vi snakker her om mange barnestoler/puter.
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Stødig og trygg bil med plass til mange?Jeg ønsker meg Caravelle. Vi hadde det for noen år siden og jeg savner virkelig den bilen. |
![]() |
![]() |
#14 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stødig og trygg bil med plass til mange?Vi har Caravelle nå, og bortsett fra kjøring på vinterføret, så elsker jeg den bilen. Planløsningen er perfekt med 2+3+3 seter. Dekkskifte altså? Hvilke dekk er best da?
![]() |
#15 |
Kan være litt andre krav til dekk på slike biler enn vanlige personbiler. Enkelte produsenter har dekk mer beregnet for større tyngre biler. I noen tilfeller kan det være de samme dekkene som for mellomstore SUV-er kanskje? Snakk med en dekkforhandler, samtidig som de mest egnede dekkene kan være temmelig dyre.
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Ulike dekk passer til ulike biler.. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|