Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

For en morgen – hvordan har din vært?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-10, 07:59   #1
Left
Passiv

Standard

For en morgen – hvordan har din vært?

Jeg er veldig glad i min SE Xperia X10 Mini Pro, men som vekkerklokke egner den seg dårlig

Jeg forsov meg så grundig i dag, at storebror fikk litt dårlig tid til skolen.
Slo av telefonalarmen kl. 06 - altså sånn slumreslumrings, men den har slått seg av helt, så den ringte ikke igjen.

Heldigvis var matpakke og drikke klar, så det var bare å putte det i sekken. Han kledde på seg i en fei, og fikk brødskive i hånda.

Selv har han på vekkerklokke 06.30, men å snakke til meg - nei det går ikke, for da får han jo ikke spilt PSP

Skal kjøpe meg vanlig vekkerklokke i dag jeg.
Det er grusomt med en sånn start på dagen.

Håper din morgen har vært bedre.

Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 08:06   #2
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: For en morgen...hvordan har din vært?

Det er lurt med vekkerklokker som ringer
Vi har hatt fin morgen, god tid. Det er høstvær, virkelig vestlandshøstvær, og jeg har fulgt Hvit helt inn i garderoben på SFO ettersom det var første dag etter høstferien og mildt sagt en del å fikse av klær og dill.

Gammel 18-10-10, 08:08   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For en morgen – hvordan har din vært?

Så langt en ganske vanlig morgen her.

Gubben gikk på jobb 6.15. Poden var våken 2 minutter senere. Minsten våknet 6.30. Vi har spist frokost, døst av (meg), lekt (poden) og bablet (minsten) i loftstuen til 7.30, og nå er vi stelte og påkledde. En time til vi drar i barnehagen.

Gammel 18-10-10, 08:12   #4
Left
Passiv

Standard

Grunnen til at jeg forsov meg var nok elendig søvn pga. isjias - jeg tror i hvert fall det er det, for får så søkke vondt i leggen at det er umulig å sove. Akkurat som tannverk på utsiden/bak på leggen, og det kommer fra korsryggen.
Våknet ved 02.30 tiden etter å ha sovnet og våknet ørten ganger frem til da. Lå våken til 04.08 før jeg innså at jeg måtte ha smertestillende for å sove, så etter 20 min. etter inntak av 2 Aspirin så sovnet jeg skikkelig godt. :sutreputre:
Og var bevisstløs når klokka ringte...

Ja ja, det kan egentlig bare bli bedre. Har fått kaffe og normal puls nå, så kjennes greit ut egentlig

Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 08:16   #5
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

på Sjuggerpløm.

Vi har litt vriene netter nå på grunn av at 14-åringen våkner opp med smerter, og det blir litt styr av dette. For meg er det greit, jeg mistet døgnrytme og mange timers sammenhengende nattesøvn for mange år siden, men er verre for henne som er avhengig av god og sammenhengende søvn.
Morgenene hennes blir derfor preget av at hun er trett, bruker lang tid på å våkne og er litt grinete når hun først kommer seg opp

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 08:16   #6
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

So far so good.

Opp rundt kl. 6, dusj og på-badet-aktiviteter. Laget den fruktsalat til svinene, ga dem kraftfór og høy, og foretok den sedvanlig still-alive sjekken på sjuende far i huset. Lille hamsteren som snuppa "glemte" igjen da hun flyttet i studentbolig, og som nå er over tre år.

Litt kaffe mens jeg fikser opp i dette, og så kjøre på jobb 6.20.

Fin morgen!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 08:30   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God morgen!

I dag våknet jeg rett før klokke ringte, sikkert i det far gikk ut av døren, klokken var sju og da var det bare opp.
Ungene våknet blide og fornøyde, spiste frokost mens de så TV og gikk fint avsted.
Nå er det min tid.

Gammel 18-10-10, 08:35   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

uffda.. ikke så godt det nei.. ganske rolig morgen egentlig. Er hjemme med "kols"ungen i dag så det var bare snuppa som måtte gjøre seg klar mens jeg lagde matpakke. Forsov oss litt, men det gikk bra.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 08:41   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ønsker meg også vekkerklokke. Mobilen er ikke til å stole på.

Men akkurat i dag var det ikke noe problem. Mannen min er i England i dag, og jeg måtte få ungene i barnehagen. Det gikk alldeles flott og vi hadde absolutt ingen konflikter på morgenkvisten. Riktignok kom jeg en time for sent på jobben, men det var kalkulert inn og greit nok (lenge leve fleksitid).

Gammel 18-10-10, 08:44   #10
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Min morgen har vært veldig fin. Våknet første gang 05.20, men sovnet igjen. Våknet av mannens vekkerklokke litt senere, men sovnet igjen. Våknet så 07.40 av et lite mammarop, men det ble ikke mer av det så kl 08.00 sto jeg opp og gikk inn til en strålende blid 2 åring.

Guttungen kom ned da minsten var ferdig med å spise og tok med seg minsten opp så nå leker de oppe mens jeg steker rundstykker. Dette hørtes nesten ut som rene idyllen.

Det skal sies at et par av ungene har fri fra skolen og hun som ikke har det kom seg fint på skolen alene. Jeg jobber ettermiddag i dag og skal bare kose meg hjemme med ungene til jeg må reise.

Gammel 18-10-10, 08:46   #11
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

:klapper på hodet:

Jeg har hatt en rolig morgen til en forandring.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 08:56   #12
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg forsov meg med ein time i dag, siden "nokon" hadde gløymt å stilla vekkinga etter ferien.
Oppå der er da regnvær i dag. Og da regner ikkje akkurat pent og pyntelig, meir som om nokon tømmer ei bøtta over deg. Heldigvis skjønner ungane når mor kommer stormande og roper at me har forsove oss, så i dag brukte dei 5 min på påkledning, mot 30 min normalt.

Og berre for å toppa da, så ligger serveren til studiestaden min nede for service tydeligvis. Så her sitter eg og tvinner tommeltotter. Trenger store mengder kaffi no.

Sist redigert av Puslingen : 18-10-10 kl 09:52.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 09:00   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig er jeg helt utrolig A-menneske, men overgangen fra sommer til høst er utrolig tung, og når klokken ringer på morgenen fatter jeg ikke at det skal være mulig å komme seg opp. Jeg vil at det skal være lyst og fugleaktig når jeg våkner.

Ut over det var morgenen fin. Vi har begynt adventstiden. Nå er det tente lys og varm drikke på morningen. Poden drikker kakao/te og ser tv, jeg drikker kaffe og hører musikk. Og vi koser oss. Det er viktig for oss med slike morgener. Vi blir mye hyggeligere av det.

Gammel 18-10-10, 09:13   #14
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Vi har hatt en ganske fin, over gjennomsnittet faktisk, morgen. Mannen sto opp meg ungene og ga dem frokost, så vekte han meg. Han reiste ved 7.30-tida. Ingen konflikter, annet enn at eldstemann prøvde å krangle seg til å ikke gå med de nye kule Pomp-klærne jeg har kjøpt til han (bare fordi buksa var slimfit = uvant. Og det var knapper i genseren = bestefartrøye) Meeen, han gikk med på det og mammaen ble fornøyd.

Gammel 18-10-10, 09:15   #15
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en morgen med dårlig samvittighet ..., skulle vært på trening nå ...

Gammel 18-10-10, 09:16   #16
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: For en morgen...hvordan har din vært?

Og forresten, akkurat det vekkerklokkegreiene opplevde jeg men min forhatte Xperia også. Kanskje like greit at jeg sluttet i jobben jeg fikk den gjennom så jeg måtte levere den tilbake?!

Gammel 18-10-10, 09:26   #17
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde en fin og rolig morgen. Jonas og jeg fikk til og med tid til å spille en runde med Mario Kart.

Gammel 18-10-10, 09:28   #18
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

All sympati til de som har hatt dårlige morgener fra meg. Vi hadde høstferie forrige uke, og bentyttet den til å starte samværsordning. Dermed har det vært følelsesstormer og mye urolige netter, og det toppet seg med en som sovnet sent og våknet tre ganger i natt og ble kjempesur fordi han ikke kunne få stå opp midt på natten. Man skulle tro han da ble glad når vi endelig kunne stå opp klokka 7, men nei da, han måtte bæres sovende inn på badet og morgenen ble en kamp for oss begge.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 09:36   #19
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi sov ALT for lenge, men heldigvis gikk det greit. Jeg har studiedag (og burde ikke sitte her), så vi kunne ta det litt roligere. Gutta var til og med ganske greie på morningen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 09:52   #20
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ganske fin morgen! Jeg driver med prosjekt "Skjerpesegsommamma,deterikkeungensomdeternoegaltm ed" og det funker knallbra. Ytterligere inspirert av Appelsin (slitsomt å ha barn-tråden) og vi har ikke ropt eller kranglet i hele dag og størstebarnet ble levert blid og fornøyd i bhg 8.40.

Jeg har forresten vekkerklokke. Hun er straks 4 måneder og våkner mellom 5 og 6 for mat hver "natt".

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.