Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Energibarer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-10, 10:19   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Energibarer

Spiser du det?

Står en artikkel om det i dagbladet i dag.

Atkins advantage chocolate hazelnut crunch - Bra med proteiner og fiber, stort sett sunt fett og lavt karbo og kalorinnhold

Nutrilett bar sjokolade mrk - bra med proteiner, men mye sukker

Bixit fullkornsbar med blåbær - lite mettende og lite proteiner

Fedon Lindberg bar med tranebær - bra med protein, holder deg mett lenge. Fint som mellommåltid

Polly småsulten (frukt og nøtteblanding) - Bra med proteiner og fett, vær obs i forhold til kaloriene

Det står mye om at det er mye bedre å spise vanlige matvarer enn disse dyre produktene.

Sist redigert av Nip : 18-10-10 kl 10:37.
Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 10:19   #2
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Energibarer

Nei, jeg spiser ikke sånt. For meg er det godteri, ville ikke byttet ut et måltid med det.

Gammel 18-10-10, 10:21   #3
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender jeg har en i pc-veska når jeg er på reise, funker som nødmat i tilfelle rottefelle. Men ellers ikke, de er både dyre og ofte fulle av sukker.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 10:23   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender at jeg kjøper en Eat Natural. Atkinsgreiene er så fulle av tilsetningstoffer at de vil jeg ikke spise. Vonde er de også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 10:23   #5
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg begynte så vidt med det en periode, spiste noen. Mest fra helsekosten. Men egentlig er de bare veldig søte og ikke så gode. Så liker bedre å spise andre ting. Har igjen ett par i skapet så blir vel spist opp etterhvert, men da kjøper jeg ikke nye.

Gammel 18-10-10, 10:25   #6
Albertine
Passiv

Standard

Kunne kanskje ha fungert som nødmat i veska, men selv der foretrekker jeg de pakkene med smurte knekkebrød.

Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 10:25   #7
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiste en del Atkins-barer da jeg gikk på lavkarbo. Men det er mye drit i dem, og de er ikke SÅ gode, så nå har jeg sluttet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 10:27   #8
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Seven of Nine, her.

Kunne kanskje ha fungert som nødmat i veska, men selv der foretrekker jeg de pakkene med smurte knekkebrød.

De takler vel dårlig å ligge i veska i 2-3 måneder?

Gammel 18-10-10, 10:27   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Det skjer at jeg tar en halv Nutrilett-bar om jeg vet jeg burde spise noe og det går en stund før jeg får muligheten.
Når jeg trener på treningssenter tar jeg f.eks. en halv når jeg kommer i garderoben, da trenger jeg ikke stresse med mat med en gang jeg kommer hjem.

Men det er relativt sjelden og oftest når jeg har perioder hvor jeg er matlei og spiser mest bare for å spise.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 10:30   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før hendte det at jeg hadde noe slikt liggende i veska. Greit å ha om man holder på å forgå av sult. enten en slik bar av noe slag eller slike ferdigsmurte knekkebrød fra wasa.
Nå glemmer jeg det, men jeg burde absolutt ha noe liggende i veska. Det er utrolig lenge mellom frokost og lunsj, og mellom lunsj og middag. Frokost kl 06.15, lunsj klokken 11.30 og middag kl 17.00. Det er for lenge. Jeg merker på kroppen min hvor glad den blir om jeg kan gi den noe hver 3.-4. time.

Gammel 18-10-10, 10:32   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Har ikke de holdbarhet le-he-henge?

Gammel 18-10-10, 10:32   #12
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Før hendte det at jeg hadde noe slikt liggende i veska. Greit å ha om man holder på å forgå av sult. enten en slik bar av noe slag eller slike ferdigsmurte knekkebrød fra wasa.
Nå glemmer jeg det, men jeg burde absolutt ha noe liggende i veska. Det er utrolig lenge mellom frokost og lunsj, og mellom lunsj og middag. Frokost kl 06.15, lunsj klokken 11.30 og middag kl 17.00. Det er for lenge. Jeg merker på kroppen min hvor glad den blir om jeg kan gi den noe hver 3.-4. time.

Jeg må også ha mat ofte, ellers fungerer jeg dårlig

Gammel 18-10-10, 10:34   #13
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Egentlig en uaktuell problemstilling. Jeg har nemlig ikke veske.

Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 10:35   #14
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Har ikke de holdbarhet le-he-henge?

Hm, mulig, jeg er ikke noen fan av knekkebrød. Mulig største risikoen for meg ville vært at det hadde vært lite knekk igjen i dem etter noen måneder i vesken. :titter på veldig flat energibar:

Gammel 18-10-10, 10:36   #15
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næh, sånt spiser jeg ikke.

Gammel 18-10-10, 10:36   #16
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gjerne noen Eat Natural eller nøtter i skrivebordskuffen på kontoret, men jeg spiser ikke sånne dyre tøysebarer som er fulle av tilsetningsstoffer. Særlig når jeg er gravid takler jeg dårlig å bli sulten, for jeg blir så kvalm. Jeg spiser vanlig mat i vanlige mengder og prøver å holde blodsukkeret stabilt.

Gammel 18-10-10, 10:38   #17
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker Eat Natural-barene, men jeg har unngått dem, for er ikke de også ganske fulle av sukker? Eller er det forskjell på dem, at noen er søtere enn andre?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 10:38   #18
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg har gjerne noen Eat Natural eller nøtter i skrivebordskuffen på kontoret, men jeg spiser ikke sånne dyre tøysebarer som er fulle av tilsetningsstoffer. Særlig når jeg er gravid takler jeg dårlig å bli sulten, for jeg blir så kvalm. Jeg spiser vanlig mat i vanlige mengder og prøver å holde blodsukkeret stabilt.

Det er de Eat natural jeg også har kjøpt.

Gammel 18-10-10, 10:41   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg liker Eat Natural-barene, men jeg har unngått dem, for er ikke de også ganske fulle av sukker? Eller er det forskjell på dem, at noen er søtere enn andre?

Det er endel ulike varianter. Ingen er tilsatt sukker, men det varierer jo hvor mye fruktsukker og karbohydrater det er i de, selvfølgelig.

Edit: Noen er tilsatt sukker.

Her er innholdet i de ulike: http://www.eatnatural.co.uk/View-Pro...EatNaturalBars
Den grønne og ene brune har minst karbohydrater, på henholdsvis 12 og 15 gram per bar.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 10:41   #20
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Står om en i dagbladet som heter

"Taste of nature" - ikke samme som eat natural men helsekosten som har disse.

De inneholder 10 g sukkerarter, det er agavesirup som ikke gjør at blodsukkeret skyter til værs ihvertfall

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.