Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Våt barnehageunge!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-10, 20:50   #1
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Våt barnehageunge!

Det slår ikkje feil - på dagar med regn blir poden henta med ein stor pose dassvått tøy. Regntøyet er vått inn og utanpå, buksene er gjennomvåte, sokkane er våte, støvlane er fuktige inni. Han er også våt langt opp over genseren. Han har sjølvsagt skiftetøy i barnehagen, så han er tørr nå han blir henta. Likvel - eg forstår ikkje at han kan bli SÅ våt??

Er det noko galt med regntøyet? Det er av billig type H&M, og nå såg eg faktisk at det var eit lite hol bak på eit lår. Det blei kjøpt i august. Støvlane er Dockboots (?), og eg trur dei fungerer som dei skal, men han er altså våt oppi.

Er det slik at der finst regntøy som held ungane tørrare? Kanskje er dyrare merker betre rundt foten og hendene? Han leiker veldig i vatn ja - eg mistenker at han omtrent sit i dammane (og han er tross alt 5 år og burde vite betre). Kan aldri hugse at storesøster var så gjennomvåt når ho gjekk i barnehage.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 20:53   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Våt barnehageunge!

Høres kjent ut og våre er jo like gamle.

Tror du må ha vadebukse om de skal holde seg noenlunde tørre.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 20:56   #3
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tør påstå at det ikke er noe galt med regntøyet ditt, bortsett fra hullet på låret.
Regntøy er regntøy. Altså regntøy er vanntett. Til en viss grad.
Sitter ungen i vannet, ligger i vannet, vasser i vannet, og leker masse i vannet så greier ikke regntøyet holde unna for vannet som siver inn nederst på bena og nederst på ermene. Sånne type unger blir våte uansett, tro du meg, jeg har god erfaring med en vilter fyr jeg kjenner.
Jeg har enda aldri funnet regntøy som holder unna for sånn lek. Det må i så fall være vadebukser det, og rengjakke med påsveisede regnvotter.

Har du i tillegg bomullsklær under regntøyet så drar det vannet langt oppover når det først har kommet innunder. Lurt å bruke ull under regntøyet, og ullsokker i støvlene.

Du må bare innfinne deg. Tørke klær og som meg satse på at poden ikke er fullt så aktiv i vannet neste sesong.
:skikkelig trøst:

Gammel 18-10-10, 20:56   #4
Blånn

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Det er helt vanlig hos oss også. Våt fra topp til tå. Tror han ruller seg i sølepyttene.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 20:57   #5
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fått bekreftet fra sikre hold i barnehagen at det er både sølevannrulling, hopping i liten bekk og diverse andre aktiviteter som pågår når det regner ute.

Gammel 18-10-10, 20:57   #6
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Hvis ungen er av den oppfatning at søledammer er til å svømme i, er det lite du kan gjøre for å unngå at han blir våt, tror jeg. Klart, det hjelper om buksa er festet skikkelig under støvlene, dvs at strikkene er intakte, og å ha lange regnvotter utenpå ermene. Og at regntøyet er uten hull.
Evt får du investere i en Barnevader; det funker.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:00   #7
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Høres kjent ut ja.
Vi har prøvd det meste av regntøy, men det er det samme. Han blir klissaklassa.
Jeg tenker et det er bra han er ute og koser seg i regnet og så får jeg ta det våte regntøyet og alt det andre med på kjøpet.

Gammel 18-10-10, 21:01   #8
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Dockboots dugde ikke her hvertfall,han ble klissvåt av de.
Har har kun vært våt på kroppen en gang i sitt liv til tross for at han svømmer i søledammene.
Vi bruker Troll og ticket dress, får masse skryt i barnehagen fordi han holder seg tørr uansett.De tror ofte han er våt på innsiden fordi han er klissvåt på utsiden, men de tar feil hver gang.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:02   #9
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Konkluderer altså med normal våt unge

Er berre å tørke klær forstår eg.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:05   #10
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Dockboots dugde ikke her hvertfall,han ble klissvåt av de.
Har har kun vært våt på kroppen en gang i sitt liv til tross for at han svømmer i søledammene.
Vi bruker Troll og ticket dress, får masse skryt i barnehagen fordi han holder seg tørr uansett.De tror ofte han er våt på innsiden fordi han er klissvåt på utsiden, men de tar feil hver gang.

Da baser han ikke nok.
Jeg bruker Troll, TTH, Isbjørn, samt om sommeren regntøy fra Troll og reflex. Alikevel blir deler av ungen våt når det blir "svømt" i vanndammer og hoppet i bekker, uansett hva som er satt på av ytterbekledning.

EN eneste halvveis løsning har jeg funnet og det er høye gummistøvler. Jeg har kjøpt et par Bisgaard og ett par svarte fra Eurosko som går til rett under kneet. Det hjalp en del, men det holder alikevel ikke unna vannet på de lengste svømmeturene.

Gammel 18-10-10, 21:05   #11
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nin: Jo det gjør han definitivt.
Så det kan du ikke si noe på. Jeg ser han selv og får selvsagt høre fra ansatte.

Gammel 18-10-10, 21:06   #12
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Konkluderer altså med normal våt unge

Er berre å tørke klær forstår eg.

:tørker for harde livet etter dagens økt:

Gammel 18-10-10, 21:08   #13
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Nin: Jo det gjør han definitivt.
Så det kan du ikke si noe på. Jeg ser han selv og får selvsagt høre fra ansatte.

Men jeg bruker samme yttertøy som deg, og når det bases skikkelig blir det vått her. Det trekker opp nederst på bena og ermene. Men kun når det bades skikkelig. Ellers er ungen tørr, tørrere enn de fleste. Men det er ikke ofte.

Men fy så gøy de har det. Og har de ull under så er det jo ikke noen krise selv om det er litt kaldt.

Gammel 18-10-10, 21:10   #14
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Men jeg bruker samme yttertøy som deg, og når det bases skikkelig blir det vått her. Det trekker opp nederst på bena og ermene. Men kun når det bades skikkelig. Ellers er ungen tørr, tørrere enn de fleste. Men det er ikke ofte.

Men fy så gøy de har det. Og har de ull under så er det jo ikke noen krise selv om det er litt kaldt.

Han har stort sett regnvotter på,derfor trekker et ikke oppi.
Å så har han høye støvler. Siden jeg vet han bader og svømmer i dammene , så kan jeg si at dressene holder tett.

Om han hadde vært våt, så hadde jeg ikke heller ikke brydd meg, bare glad han koser seg i barnehagen jeg.

Gammel 18-10-10, 21:11   #15
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det hjelper lite med tett regntøy når de legger seg ned i vanndammene og vannet trekker innover fra halsen og armene. Eller når de står under "fossen" (les der det renner vann) og dusjer. Det finnes ikke det regntøyet som holder ungen tørr da.

Gammel 18-10-10, 21:44   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det hjelper lite med tett regntøy når de legger seg ned i vanndammene og vannet trekker innover fra halsen og armene. Eller når de står under "fossen" (les der det renner vann) og dusjer. Det finnes ikke det regntøyet som holder ungen tørr da.

Jepp - for ikke å snakke om når du kaster deg over toåringene, fordi de sitter midt i en søledam og heller vann nedover ryggene på hverandre.

Gammel 18-10-10, 22:26   #17
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Reflex regntøy er det som har holdt best hos oss, det andre har fått fort hull.
Kan også anbefale reflex sin parkdress høst/vår, den tåler ganske mye vann altså.
Dockboots har ikke holdt tett. Vi har brukt vanlige gummistøvler, feks viking eller skofus. Kan også anbefale viking thermo (ultra) nå når det lider mot kaldere tider.

Hadde også en hel regndress fra Meetoo engang, den holdt kjempebra!!! Kommer til å prøve den igjen, om jeg kommer over..

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 22:34   #18
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker hel regndress fra Reflex. Er i alle fall tørrere da enn med 2-delt. Duckboots måtte vi kutte ut når det regnet. Vi hadde de som bare hadde gummi halvt opp, og de er ikke vanntette over føttene i alle fall. Vanlige gummistøvler eller cherox når det er kaldere, men kliss vått.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 22:34   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Har hatt mye forskjellige regntøy, utedresser etc, men holder ungene på nok så blir de alltids våte både i sko og tøy, det regner jeg som helt normalt og har aldri reagert på vått tøy og sko i pose etter en våt dag i barnehagen og skolen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 22:40   #20
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Husk at da finnes to typer Dockboots, vannavstøtande og vanntette. Dei røde/ blå som Obs! selger er kun vannavstøtande t.d. Me har dei vanntette, og lillesøster er som regel kun tørr på føttene.

I barnehagen er da ein fin gjeng unger (inkl. min) som har som hobby og stå i dusjen under takrennene, når da regner skikkelig. Grundig spylt fra innerst til ytterst. Mine to har alltid blitt gjennomvåte i barnehagen, om da så kun er ein liten pytt ute. To skift til dagen, og vask av dress 3-4 ganger i uka har ikkje vært uvanlig. Men dei elsker da, og dei har vel arva da frå mor og.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.