Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke dresser er vanntette?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-10, 21:05   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke dresser er vanntette?

Hjelp en stakkars barnehageansatt her (og ikke minst en mamma med barn i barnehagen, som jeg jo også er). Jeg sliter litt når jeg skal kle disse små på jobb og det er regn ute, for noen dresser er jo vanntette mens andre ikke er det. Sønnen min har dress og regntøy så han bruker regntøy på våte dager, men noen foreldre foretrekker jo å kun bruke dress. Må det feks. stå "tech" på dem, da er de vanntette? *dum*

Gammel 18-10-10, 21:07   #2
Urie
Superaktiv

Medlem siden: Jun 2009
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Hvilke dresser er vanntette?

Reflex er vanntett tror jeg, men det står ikke tec på dem.
Ellers er vel Reimatec og Reimatec + vanntette.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:07   #3
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Reima tec
Troll
Reflex skal vel også være vanntett.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:08   #4
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du må nesten høre med foreldrene. Selv om dressen i utgangspunktet er vanntett så kan behandling ha gjort den lekk. Tech-stoffer er vel stort sett vanntette, men det finnes mange andre stoffer som også er vanntette.

Gammel 18-10-10, 21:11   #5
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Du må nesten høre med foreldrene. Selv om dressen i utgangspunktet er vanntett så kan behandling ha gjort den lekk. Tech-stoffer er vel stort sett vanntette, men det finnes mange andre stoffer som også er vanntette.

Ja. Vasker folk feil så blir jo dresser som skulle vært vanntette ikke vanntette alikevel.

Lista mi, over vanntette dresser etter mine utallige private dresstester.
Reimatec
Troll
TTH
Isbjørn

Gammel 18-10-10, 21:30   #6
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Dressene til de barna som ikke har regntøy i barnehagen er vanntette, inntil det motsatte er bevist.

:enkel barnehageansatt:

Gammel 18-10-10, 21:32   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Dressene til de barna som ikke har regntøy i barnehagen er vanntette, inntil det motsatte er bevist.

:enkel barnehageansatt:

Det høres greit ut, det er jo sånn jeg gjør det nå. Har de regntøy brukes det når det regner ute, og har de ikke det får man ta på dem dress.

Mens vi er i gang, sko da? Noen eier jo ikke støvler, men har sånne vintersko. Hvordan sjekker jeg at de er vanntette? Jeg er en enkel sjel og tenker støvler når det regner ute. Goretex er vel vanntett. Noe annet jeg må se etter?

Gammel 18-10-10, 21:35   #8
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Mens vi er i gang, sko da? Noen eier jo ikke støvler, men har sånne vintersko. Hvordan sjekker jeg at de er vanntette? Jeg er en enkel sjel og tenker støvler når det regner ute. Goretex er vel vanntett. Noe annet jeg må se etter?

Samme greia, vel? Har de ikke støvler går jeg ut fra at foreldrene vet at skoene deres er vanntette. Så sier vi selvsagt fra om det viser seg at de ikke er det. Ansvarliggjøring til folket.

Gammel 18-10-10, 21:39   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme greia, ja. Poden har hverken regntøy eller støvler, en tecdress og goretexsko. De ansatte vet jo at det er det han skal bruke.

Gammel 18-10-10, 21:40   #10
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Samme greia, vel? Har de ikke støvler går jeg ut fra at foreldrene vet at skoene deres er vanntette. Så sier vi selvsagt fra om det viser seg at de ikke er det. Ansvarliggjøring til folket.

Amen!

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:47   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Okei, hehe. Jeg er bare så nervøs for at foreldrene skal himle og tenke at jeg ikke kan kle ungene. Leser jo tråder her inne og andre steder om disse håpløse barnehageansatte som ikke skjønner noenting og er redd jeg skal være "en sånn". Men jeg tror nok ikke jeg er SÅ håpløs, og har ikke ungene støvler eller regntøy så HAR de jo ikke det, da er det nok vanntett det de har, og er det ikke det får jeg heller gi foreldrene beskjed.

Gammel 18-10-10, 21:48   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det eneste jeg synes er håpløst er barnehageansatte som tror man MÅ ha gummistøvler og gummiert regntøy for å holde seg tørr.

Gammel 18-10-10, 21:49   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det eneste jeg synes er håpløst er barnehageansatte som tror man MÅ ha gummistøvler og gummiert regntøy for å holde seg tørr.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:51   #14
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Det kryr av dem i barnehagen vår. De har til og med prestert å ta på låneregntøy fordi det kun hang Isbjørn dress på knaggen i regnvær.

Gammel 18-10-10, 21:52   #15
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

PO.P sine høst/vår-dresser er tette.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 22:06   #16
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Glatt stoff = vanntett
Bevernylon = ikke vanntett

Og så luker jeg ut de dressene som ikke holder mål med prøving og feiling. Regntøyet kan bare henge på knaggen til pynt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 22:08   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det handler jo ikke om de heter tec eller ikke - det handler jo om hvor mye vannsøyle de tåler, og det står vel ikke på dressene - men du har jo en liste her da. Jeg har nok hørt med foreldrene, rett og slett.

Gammel 18-10-10, 22:11   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Det kryr av dem i barnehagen vår. De har til og med prestert å ta på låneregntøy fordi det kun hang Isbjørn dress på knaggen i regnvær.

Det har skjedd to ganger i podens barnehagekarriere. Første gang fordi de ikke trodde dressen kunne være vanntett nok. Andre gangen fordi de ikke trodde vi ville slite sånn på de dyre klærne.

I det siste har vi hatt en del regn, og det er ofte vi henter poden tørr, mens det henger poser med skiftetøy på neste alle de andre garderobeplassene.

Gammel 19-10-10, 22:59   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

I det siste har vi hatt en del regn, og det er ofte vi henter poden tørr, mens det henger poser med skiftetøy på neste alle de andre garderobeplassene.

Samme hos oss! Da hun brukte regntøy i fjor høst fikk jeg skiftetøy hjem daglig. Hun fikk ikke nytt regntøy!

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:02   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Okei, hehe. Jeg er bare så nervøs for at foreldrene skal himle og tenke at jeg ikke kan kle ungene. Leser jo tråder her inne og andre steder om disse håpløse barnehageansatte som ikke skjønner noenting og er redd jeg skal være "en sånn". Men jeg tror nok ikke jeg er SÅ håpløs, og har ikke ungene støvler eller regntøy så HAR de jo ikke det, da er det nok vanntett det de har, og er det ikke det får jeg heller gi foreldrene beskjed.

Jeg har stor forståelse for at barnehageansatte ikke kjenner alle klærne ungen kommer med i barnehagen. Men jeg blir litt matt når jeg har sagt mange ganger at "alt yttertøy han har i barnehagen er vanntett, og dressen er bedre enn regntøyet når det ikke plaskregner fordi den puster" og de fremdeles bruker regntøyet i 90% av tilfellene. Og så blir jeg oppgitt av dongeribukser under dress. Men ellers er jeg ganske enkel.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.