Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Demenstest

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-10, 11:22   #1
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Demenstest

Demens Test.

Herunder er fire (4) spørsmål og et bonus spørsmål, som skal teste din oppfattelsesevne og logiske sans.
Spørsmålene er enkle og lett forståelige, så prøv å besvare hvert eneste spørsmål raskt og uten å tulle!

Klar? GO!!! (scroll ned langsomt for å avdekke spørsmål og svar)

Første spørsmål :

Du deltager i et kappløp. Du tar igjen løperen på andreplass. Hvilken plass ligger du på nå?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~<

Svar : Hvis du svarte, at du ligger på førsteplass, så tar du helt FEIL! Hvis du tar igjen andreplassen og tar hans plass, så er DU på andreplassen!

Prøv å la være med og tulle neste gang. Besvar nå spørsmål nummer 2, men la være å bruke så mye tid med svaret som du brukte spørsmål nummer en. OK?!

Andre spørsmål:
Hvis du tar igjen og løper forbi den siste personen i løpet, så ligger du nummer...?
(scroll ned)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~

Svar: Hvis du svarete nestsist, så tar du: FEIL - Igjen!. Si meg, "smartass", hvordan greier du å ta igjen den SISTE PERSON?

Du er visst ikke så god til det her?

Tredje Spørsmål :
Dette er en matematikopgave! NB: Du må kun bruke hoderegning.Bruk IKKE papir og blyant eller kalkulator.
Kom igjen, vis hva du duger til:

Ta 1000 og legg til 40. Legg til enda 1000. Legg så til 30 til. Legg enda 1000 til. Legg så 20 til. Så legger du enda 1000 til. Legg til slutt til 10 til. Hva blir svaret???

Scroll ned til det korrekte svar.....

Fik du 5000?

Det korrekte svar er faktisk 4100...
Hvis du ikke tror meg, så sjekk det med en kalkulator!

I dag er visst ikke din dag, vel ?

OK. Kanskje du får det siste spørsmålet riktig.... Kanskje

Fjerde spørsmål:

Marys far har 5 døtre: 1. Na-na,2. Ne-ne,3. Ni-ni, ; 4. No-no, og ??? Hva heter den 5. datter?

Svarede du Nunu? NEI!Selvfølgelig heter hun ikke det..
Hun heterMary! Les spørsmålet igjen!

OK, så er det Bonusrunden,
dvs., siste sjangse til å beholde æren:

En stum person går inn i butikken for å kjøpe en tannbørste. Ved å etterligne tannbørstebevegelser lykkes det ham å utrykke seg overfor ekspeditøren, og den stumme får kjøpt tannbørste.
Så kommer det en blind mann inn i butikken. Han skal kjøpe et par solbriller; hvordan gjør den den blinde mannen ekspeditøren oppmerksom på SITT ønske?

Det er faktisk ganske enkelt!

Han åpner munnen og spørr etter et par solbriller...

Betaler din arbeidsgiver deg for å tenke deg om??
Hvis ja, så la ham IKKE se dine svar denne testen!

Hvis du kjenner noenSMARTE MENNESKER, SÅ SEND DENNE TESTEN VIDERE FOR Å FRUSTRERE DEM!

Ha en god dag, tross alt.J

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 11:22   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Demenstest

Jeg gikk rett på flere av dem når jeg fikk denne på mail nå.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 11:25   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

hø?
Hadde rett på alle jeg.

:geni:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 11:26   #4
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg er visst dement. :snufs:

Gammel 19-10-10, 11:26   #5
Albertine
Passiv

Standard

Det var den sisteplassen som felte meg.

Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 11:27   #6
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke demens, klarte meg fint gjennom de her...

Gammel 19-10-10, 11:32   #7
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde problemer med mattespørsmålet. What else is new?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 11:38   #8
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg ... øh ... greide ikke bonusspørsmålet.

Gammel 19-10-10, 11:44   #9
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Dette gikk da fint.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 11:46   #10
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har jobba for lenge i bransjen og fikk feil på alt bortsett fra navnespørsmålet.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 12:04   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er åpenbart langt fra dement, jeg mente nemlig at man ikke kan ta igjn den siste, dersom man deltok, så eneste mulighet var en ikke-egentlig-deltakende-deltaker, som ikke ville havne på resultatlistene likevel. De andre tok jeg fint.

Gammel 19-10-10, 12:35   #12
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Det var den sisteplassen som felte meg.

Me too!

Gammel 19-10-10, 12:52   #13
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Her ble jeg felt av matte oppgaven

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 13:00   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg hadde problemer med mattespørsmålet. What else is new?

Hm, jeg også. Og jeg skjønner ikke hvor jeg gjorde feilen. Selv om jeg vet at jeg har gått på denne og blitt det forklart før. :teflonhjerne:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 13:28   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg vil også gjerne få den forklart. Jeg var veldig obs på at det var en felle der, men jeg klarte likevel ikke å finne ut av det.

Gammel 19-10-10, 13:46   #16
Albertine
Passiv

Standard

Før man legger til det siste tallet har man 4090, og når man så legger til 10 så lures vi til å tenke 5000 istedenfor 4100. Sikkert fordi man legger til tusen etter tusen. Man legger jo sammen 1000 fire ganger, og de resterende tallene blir 100 tilsammen.

Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 13:54   #17
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Aaaaaahhhh! :lyspære:

Gammel 19-10-10, 15:51   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sto

Gammel 19-10-10, 17:29   #19
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Ikke dement ennå.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 17:35   #20
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

:dement:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:11.