|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Strykelapper som "smelter" fast i klærne?Jeg mener å ha sett noe sånt, men de vi har kjøpt er slike strykelapper i nylon, og de faller av bare man stirrer litt hardt på dem. Foreløpig skriver vi navn i klærne, men for eksempel til strikkeklær og ullsokker trengs noe annet. Og slike taggits er jeg skeptisk til.
|
|
|
#2 |
|
villende
|
Sv: Strykelapper som "smelter" fast i klærne?Jeg handler mine fra Askeladden navnelapper. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Strykelapper som "smelter" fast i klærne?www.navnelapper.no blant annet. De har gode navnelapper. Men det er bare halvbra til strikketøy, man får på et vis ikke brukt høy nok temperatur på de plaggene. Og jeg synes ikke det er noe særlig å merke slike plagg så permanent heller, men det er jo bare min smak. Så jeg bruker slike strykemerkelapper til det meste inkludert ullundertøy (vel, nøstebarn bruker jeg vel klistrelapper på merkelappene på), og taggit til strikketøy.
|
|
|
#4 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Strykelapper som "smelter" fast i klærne?Jeg handler også fra Askeladden. Men jeg liker best taggit-lapper til yttertøy og annet tøy som ikke går rett på huden. Eller der hvor stoffet jeg evt. skulle strøket lappen på kanskje kommer til å smelte under strykejernet.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strykelapper som "smelter" fast i klærne?Vi kjøpte fra Merkmaster i år, og klistermerkene derfra er ikke gode. De fester ikke på noe, rett og slett. Strykemerkene smelter når de strykes på, men ikke på ull og annet som må brukes lavere temperatur på.
|
|
|
#6 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Strykelapper som "smelter" fast i klærne?Jeg har strykelapper fra www.navnelapper.no. De sitter godt fast, spesielt hvis du holder strykejernet nedpå lenger enn det som står i instruksene. (Men pass på så det ikke smelter så mye at bokstavene blir rare. *erfart*) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Strykelapper som "smelter" fast i klærne?Jeg bruker navnelapper fra Askeladden. Og jeg er vill og gal og urespektfull ovenfor ubehandlet nøstebarnsulls magiske og meditative egenskaper og kjører full styrke på strykejernet og bruker strykelapper på ulltøyet til barna også. Ikke noe som har blitt ødelagt så langt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Strykelapper som "smelter" fast i klærne?
Det går fortere med tusj altså. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
etterpåklokest
|
Jeg blir like eitrende sinna hver gang jeg forsøker å skrive noe halvveis lesbart på innsida av en trang barnesko (og vi har langt etternavn |
|
|
|
|
|
#12 |
|
maler
|
http://sabo.no/produkt/taggit-114.aspx
|
|
|
#13 |
|
etterpåklokest
|
Du kan se og lese om det her: http://sabo.no/produkt/tilbudspakke-...taggit-59.aspx |
|
|
|
|
|
#14 |
|
heimføing
|
Sv: Strykelapper som "smelter" fast i klærne?Jeg har kjøpt fra Merkmester "alltid", og vært fornøyd hele tiden. Kort leveringstid, og lappene sitter godt. Stryker på strikkaklær også. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, de faller av i oppvaskmaskin, på støvler og på alt jeg har pleid å bruke klistermerker på. I tillegg pirker toåringen dem fint av selv, og det går ikke med de fra Askeladden. Greit å vite, jeg skal klage!
|
|
|
#16 |
|
Pandemonium
Sv: Strykelapper som "smelter" fast i klærne?Nå ble jeg forvirret her.
|
|
|
#17 |
|
etterpåklokest
|
Taggits på strikkegensere, strikkebukser, strikkejakker og strikkevotter, strykelapper på ullsokker og strikkesokker. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Pandemonium
Sv: Strykelapper som "smelter" fast i klærne?Vi har kanskje brukt for lav varme? Må man alltid bruke papir når man stryker på etikettene?
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Strykelapper som "smelter" fast i klærne?Trur merkelappen muligens smelter fast i strykejernet om ein ikkje bruker mellompapir.
|
|
|
#20 |
|
etterpåklokest
|
Ja, hvis ikke så blir det bare klissete plastsøl og herpa strykejern. Har jeg hørt. |
|
|
|
![]() |
|
|