|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Ferdige julekalendreJeg har med litt skrekk begynt å tenke på julekalenderen. Jeg vet at noen av dere synes det er enkelt penkelt å kjøpe 48 små gaver, men jeg er ikke av den typen. Vi har endt opp med å bruke en liten formue på hjemmelaget kalender. I år lurer vi på om vi skal kjøpe ferdigkalender.
|
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Sv: Ferdige julekalendreVi hadde Legokalender ifjor, og jeg syntes det var veldig greit. Stort sett artige ting å få; og passer greit inn i den totale Legosamlingen. På den måten kan man jo bruke det til noe etterpå. I fjor gav jeg det bare til storebror uten at han fikk velge (han har tidligere hatt pakkekalender), i år har jeg spurt om han vil ha legokalender igjen eller pakkekalender - men han har valgt Lego. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdige julekalendreJeg synes det er helt horribelt å engang tenke på å kjøpe 48 små gaver, både med tanke på miljø, penger, forbruksmentalitet, osv osv osv. Og mye pes.
|
|
|
#4 |
|
ctrl+z
|
Sv: Ferdige julekalendreJeg er ond mor og kjøper bare 24 gaver. De får bare hver tredje dag.
|
|
|
#5 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Ferdige julekalendreJeg lurer også litt på hva vi skal gjøre.
|
|
|
#6 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Ferdige julekalendreMine får Playmobilkalendre - har hatt det de siste tre årene. Veldig fornøyd med dem.
|
|
|
#7 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ferdige julekalendreI pet shop er det vel 3-4 store figurer og resten er tilbehør til disse. Vi hadde den i fjor og vesla var strålende fornøyd. Hun leker fortsatt mye med med figurene, og har samlet gjennom året. Stor stas. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Ferdige julekalendre
Synes minstesnupp det er ok og?
|
|
|
#12 |
|
En som trener
|
Sv: Ferdige julekalendreJeg skal kjøpe legokalender til storebror og har kjøpt en eller annen ponnykalender til lillesøster. Jeg tar lekene ut av boksene og pakker de inn i julegavepapir. Noen pakkes to og to, så jeg til sammen har kanskje 18 pakker til de hver. Og så lager jeg seks pakker til, det er gjerne en liten sjokolade e.l. til helgene. Hjemmelaget med litt juks. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Knerten leker mest med duplo, men får fint til når snuppa drar frem sin smålego. Så vi satser på at det blir fint.
|
|
|
|
#15 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Snuppa har allerede en rikholdig samling av Pet Shop-stæsj, og i den grad hun leker noe, så leker hun med dette. Så kanskje det ikke er så dumt allikevel? Så kan heller knerten få lego.
|
|
|
|
#16 |
|
Erfaren nok
|
Men det står liksom 4 + ift alder der og ser jeg. Eller er det ikke så nøye?
|
|
|
#19 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ferdige julekalendreJeg gjorde det enkelt i år. Kjøpte en stor pakke med nye matchbox biler på ebay for under 200kr. En til hver dag. Var vel 45 biler i pakken så blir kansje 2 noen dager og så sparer jeg resten til bursdagsgaver osv. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Ferdige julekalendreMin er jo bare 2 år og 4 mnd til jul, for ung for playmo og smålego. I fjor fikk han duplo, men det var min mor som sto for innpakkingen... i år må jeg gjøre det. Jeg ser av interessen at duplo kan funke i år også, kanskje kombinert med litt biler og annet stæsj, men det finnes muligens grenser for hvor mange duplodyr og folk og biler man trenger? (Lego varer liksom litt lenger i brukstid...)
|
![]() |
|
|