Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ferdige julekalendre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-10, 21:15   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferdige julekalendre

Jeg har med litt skrekk begynt å tenke på julekalenderen. Jeg vet at noen av dere synes det er enkelt penkelt å kjøpe 48 små gaver, men jeg er ikke av den typen. Vi har endt opp med å bruke en liten formue på hjemmelaget kalender. I år lurer vi på om vi skal kjøpe ferdigkalender.

Vi ønsker en som ikke bare inneholder tull. Jeg har hørt mye skryt av Lego-kalenderen og vurderer å kjøpe to av dem?

Snuppa tror at hun egentlig ønsker seg Littelest Pet shop eller Polly Pocket, men jeg mener å ha hørt fra tidligere at de bare inneholder tull og tøys og bittesmå ting. Eller tar jeg feil?

Noen som har noe å anbefale? Ungene mine er 3 og nærmere 6 (når jula kommer), hvis det er en viktig opplysning.

Gammel 20-10-10, 21:16   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdige julekalendre

Vi hadde Legokalender ifjor, og jeg syntes det var veldig greit. Stort sett artige ting å få; og passer greit inn i den totale Legosamlingen. På den måten kan man jo bruke det til noe etterpå. I fjor gav jeg det bare til storebror uten at han fikk velge (han har tidligere hatt pakkekalender), i år har jeg spurt om han vil ha legokalender igjen eller pakkekalender - men han har valgt Lego.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 21:18   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er helt horribelt å engang tenke på å kjøpe 48 små gaver, både med tanke på miljø, penger, forbruksmentalitet, osv osv osv. Og mye pes.

Vi kommer nok også i år til å gå for hjemmelaget kalender, jeg og snuppa lager avkrysningskalender i fellesskap som vi pynter og lager fin. Veldig stas.

I tillegg kjøper vi julekalenderen til NRK, og begge ungene har noe kalender-opplegg i barnehagen. Jeg føler overhodet ikke at de trenger en liten ting/leke/whatever hver dag.

Gammel 20-10-10, 21:18   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ond mor og kjøper bare 24 gaver. De får bare hver tredje dag.

helti100.no har ferdige kalenderpakker, men der har man jo ikke oversikt over innholdet. Vi hadde lego-kalendere det året alt sto på hodet her i heimen og det var minst like populært som gavekalender.

Gammel 20-10-10, 21:18   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer også litt på hva vi skal gjøre.

Er legokalender ok for en som er 2,5-3 år da?
Det er smålego det der?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 21:18   #6
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Mine får Playmobilkalendre - har hatt det de siste tre årene. Veldig fornøyd med dem.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 21:18   #7
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

I pet shop er det vel 3-4 store figurer og resten er tilbehør til disse. Vi hadde den i fjor og vesla var strålende fornøyd. Hun leker fortsatt mye med med figurene, og har samlet gjennom året. Stor stas.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 21:18   #8
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror Littlest Pet Shop og kalendre som den inneholder 3-4 figurer og bare småting ("tilbehør") i de andre lukene.

Gammel 20-10-10, 21:19   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er ond mor og kjøper bare 24 gaver. De får bare hver tredje dag.

helti100.no har ferdige kalenderpakker, men der har man jo ikke oversikt over innholdet. Vi hadde lego-kalendere det året alt sto på hodet her i heimen og det var minst like populært som gavekalender.

Synes minstesnupp det er ok og?
Jeg ser for meg at P vil bli helt om H får gave og ikke han.

Gammel 20-10-10, 21:19   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke det du spør om, men hos oss deler jentene en gavekalender og får åpne pakke bare annen hver dag. Det gjør det hele veldig mye mer overkommelig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 21:20   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden har sagt at i år vil han ha slik kalender med sjokolade som man kjøper på butikken. Jeg ble kjempe lei meg.

Gammel 20-10-10, 21:21   #12
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal kjøpe legokalender til storebror og har kjøpt en eller annen ponnykalender til lillesøster. Jeg tar lekene ut av boksene og pakker de inn i julegavepapir. Noen pakkes to og to, så jeg til sammen har kanskje 18 pakker til de hver. Og så lager jeg seks pakker til, det er gjerne en liten sjokolade e.l. til helgene. Hjemmelaget med litt juks.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 21:21   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Er legokalender ok for en som er 2,5-3 år da?
Det er smålego det der?

Knerten leker mest med duplo, men får fint til når snuppa drar frem sin smålego. Så vi satser på at det blir fint.

Gammel 20-10-10, 21:21   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Playmobilkalenderen inneholder skikkelige ting. Den finnes både i jente- og guttevennlig utgave.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 21:24   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

I pet shop er det vel 3-4 store figurer og resten er tilbehør til disse. Vi hadde den i fjor og vesla var strålende fornøyd. Hun leker fortsatt mye med med figurene, og har samlet gjennom året. Stor stas.

Snuppa har allerede en rikholdig samling av Pet Shop-stæsj, og i den grad hun leker noe, så leker hun med dette. Så kanskje det ikke er så dumt allikevel? Så kan heller knerten få lego.

Gammel 20-10-10, 21:25   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Playmobilkalenderen inneholder skikkelige ting. Den finnes både i jente- og guttevennlig utgave.

Men det står liksom 4 + ift alder der og ser jeg. Eller er det ikke så nøye?

Gammel 20-10-10, 21:25   #17
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men det står liksom 4 + ift alder der og ser jeg. Eller er det ikke så nøye?

Hvor ser dere Playmobilkalenderen egentlig? Link?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 21:26   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hvor ser dere Playmobilkalenderen egentlig? Link?

http://www.playmobilbutikken.no/

Gammel 20-10-10, 21:27   #19
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjorde det enkelt i år. Kjøpte en stor pakke med nye matchbox biler på ebay for under 200kr. En til hver dag. Var vel 45 biler i pakken så blir kansje 2 noen dager og så sparer jeg resten til bursdagsgaver osv.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 21:34   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Min er jo bare 2 år og 4 mnd til jul, for ung for playmo og smålego. I fjor fikk han duplo, men det var min mor som sto for innpakkingen... i år må jeg gjøre det. Jeg ser av interessen at duplo kan funke i år også, kanskje kombinert med litt biler og annet stæsj, men det finnes muligens grenser for hvor mange duplodyr og folk og biler man trenger? (Lego varer liksom litt lenger i brukstid...)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.