Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvem tar regningen?

Autofil Bilsnakk.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-10, 13:55   #1
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 6.106
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Hvem tar regningen?

Vi hadde billen på merkeverksted (samme sted som vi kjøpte bilen) mandag denne uken og fikk montert inn kupe- og motorvarmer. Tirsdag var vi på første lengre kjøretur, og havarerte. Varmeapparatet i bilen virket ikke, så etterhvert begynte mannen å sjekke ut innstillinger, deriblant AC-knappen. Plutselig lyser "motor"-varsellampe i dashbordet, etterfulgt av "STOP", og bilen dør idet jeg får svingt av E18, samtidig som det flommer store mengder blåhvit røyk opp fra panseret. Da naf kommer har vi også funnet ut at bilen er tom for olje, enda det ikke kom opp en eneste varsellampe på oljemangel undervei, og da jeg startet kjøreturen 3 mil tidligere lyste det "Oil ok".
Vi blir tauet til nærmeste merkeverksted, som undersøker saken og kommer frem til at de som monterte motorvarmeren "har driti seg ut" og ikke festet den skikkelig slik at den falt fra hverandre under kjøreturen.
Vi har vært i kontakt med de som gjorde jobben, og de sier selvfølgelig at de skal ta på seg ansvaret her, men jeg er litt skeptisk kjenner jeg.
Kan bilen miste all olje fordi en motorvarmer ikke er festet skikkelig? Og tør man egentlig stole på en bil som ikke varsler om at det er kritisk oljenivå før det plutselig er tomt? (Nei ,det er ingen tegn til olje i garasjen, og det var heller ikke noe tegn til oljesøl der vi hadde stått og ventet på naf i en drøy halvtime.) Det har tidligere vært litt trøbbel med elektronikken og vinduer som ikke har fungert helt, som de har utbedret flere ganger.
Det er forresten en Peugeot 307SW 2006-modell som har gått ca 70 000 og det er 5000 igjen til neste service i følge bilens varsling (som jeg nå ikke stoler helt på for øyeblikket).

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no