|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vil dere anbefale piggfrie vinterdekk i Stavanger-området?Mannen sverger til piggdekk, så det er det vi alltid har hatt. Jeg har ikke peiling, men har følt meg (psykisk?) tryggere på pigger. Men er piggfrie vinterdekk like gode på IS-føre som pigger? Jeg svimler og brekker meg av skrekk bare jeg ser 3 snøfnugg på bilen når jeg skal ut å kjøre, og nå er det jo egentlig ikke lov å ha på piggdekk før 1. november, så ...
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Vil dere anbefale piggfrie vinterdekk i Stavanger-området?Jeg har alltid kjørt med piggfrie vinterdekk, og det har fungert veldig bra. Selv i fjor.
![]() |
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Vil dere anbefale piggfrie vinterdekk i Stavanger-området?Er de (mye) dyrere enn pigger? Vi må ha nye vinterdekk nå, og må dermed utsette alt av denne månedens regninger for å i det hele tatt ha råd til alle de tusenlappene. Der røk frisørbesøket mitt for i år.
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Vil dere anbefale piggfrie vinterdekk i Stavanger-området?Jeg aner virkelig ikke! *ikke dekk-kjøperen i heimen* Men jeg vet at dette ikke var billige dekk.
![]() |
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vil dere anbefale piggfrie vinterdekk i Stavanger-området?Piggdekk er det ytterst-ytterst få som trenger. På klink is spiller det ingen rolle, da fyker du avgårde samme søren.
![]() |
#6 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Vil dere anbefale piggfrie vinterdekk i Stavanger-området?Helt nye piggdekk er nok bedre på føret man ofte har i Stavangr (tynt islag), men med en gang de blir litt slitte så er piggfritt mye bedre, er i alle fall min erfaring. Vi kjørte piggdekk i begynnelsen (Trondheim), og byttet til piggfrie etter en stund: det var himmelvid forskjell, og vi har aldri hatt noe annet enn piggfritt siden. De dagene det er for glatt til piggdekk, de dagene tenker jeg at det er like greit at bilen står uansett.
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Vil dere anbefale piggfrie vinterdekk i Stavanger-området?Bakker har jeg heldigvis ikke på jobbveien min, men piggfrie dekk skulle jeg gjerne hatt. Men er de svært mye dyrere enn pigger tror jeg nok det utgår siden mannen vil ha pigger og er den som kjøper dekkene. Snurt.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Vil dere anbefale piggfrie vinterdekk i Stavanger-området?Jeg kjører med piggdekk og er blitt vant til det, Stavanger området. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Vil dere anbefale piggfrie vinterdekk i Stavanger-området?Men ... priser? Sånn ca.
![]() |
#12 |
På vei
![]() Sv: Vil dere anbefale piggfrie vinterdekk i Stavanger-området?Har kjørt piggfritt i mange år vi nå, ikke noe problem. Man endrer gjerne kjøremønsteret litt med piggfritt, kjører mer etter forholdene og tar det litt roligere. På våt, hard is funker ikke piggfritt særlig bra, men ellers er det ikke noe problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Vil dere anbefale piggfrie vinterdekk i Stavanger-området?Piggdekk er jo forresten ekkelt å kjøre på, bilen virker så humpete og kronglete. Merker den forskjellen.
![]() |
#14 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Vil dere anbefale piggfrie vinterdekk i Stavanger-området?http://www.kelkoo.no/c-100062113-dekk-og-felger.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Vil dere anbefale piggfrie vinterdekk i Stavanger-området?Er piggfrie dekk dyrere enn piggdekk da?
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Vil dere anbefale piggfrie vinterdekk i Stavanger-området?Det kommer vel litt an på hvor du kjører vil jeg tro. Siden de er såpass kjappe med saltet her blir det jo ofte klunk is under snøen og dermed nødvendig med pigg, men på hovedveiene er det vanligvis helt greit å kjøre uten. Dessuten er det (tradisjonelt sett) bedre å kjøre piggfritt i Stavangerområdet fordi piggdekk er dårligere enn piggfrie på våt asfalt, og det har nå alltid vært mest våt asfalt her da ...
![]() |
#18 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Vil dere anbefale piggfrie vinterdekk i Stavanger-området?Flott, tusen takk. Ser jo ut som det er noenlunde samme prisene ja. Da får jeg nok mannen litt mer på glid.
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Vil dere anbefale piggfrie vinterdekk i Stavanger-området?Sjekk siste test i Motor, så ser du at piggfritt er best på våt asfalt, men pigg er best på holke.
![]() |
#20 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Vil dere anbefale piggfrie vinterdekk i Stavanger-området?Nå har de testet piggfrie dekk opp mot piggdekk, og kommet frem til konklusjonen at de piggfrie faktisk er bedre enn pigger, etter en stund.
![]() |
|
|