|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Aldri?
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Jeg skriver styggfort og jeg bruker ikke touch. Så - aldri? |
|
|
|
#4 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Aldri?
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Jeg har aldri lært det, og jeg skriver temmelig fort. Trenger det ikke.
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Hva legger man i å skrive touch? Jeg plasserer en finger på F og en på J, og så gjør resten av fingrene jobben som de trenger å gjøre. Er det touch?
|
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Jeg er usikker på det der, jeg ser heller ikke på tastaturet og vet hvor alle bokstavene er, men jeg holder ikke fingrene på noen bokstaver, de bare fyker frem og tilbake, og jeg er ofte blitt mobbet av venner og mann pga. at jeg skriver så "høyt".
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Jeg har tastatur med utslitte bokstaver nesten overalt. Men jeg må ha lys på så jeg ser hva jeg skriver. Om jeg skriver så går det helt fint. Be meg bare ikke om å trykke på l uten sammenheng. |
|
|
|
#9 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Vet ikke.. jeg lærte det selv da jeg var 14-15 tror jeg det var.
|
|
|
|
#10 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Pelen: tenker du at det er noe som er lurt å bevisst lære barna hjemmefra? Eller tenker du i skolesammenheng?
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 22-10-10 kl 09:24. Årsak: Ikke skrivefeil, skriveSTIL. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
wizzzard
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Eg har såvidt begynt å innføre det på min 12snart13-åring. Han er såpass interessert i data at eg ser det som fullt mulig at han etterkvart vil "bli" noko der han kan få stor nytte av touch. Lærte det sjølv som fjortis. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?
Åh, hvilket er det? Høres ut som noe eldste hadde likt.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Mine skrivefeiler har iallefall kommet av seg selv. |
|
|
|
#14 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
|
|
|
#15 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Og det er ingen tvil om at jeg skriver for sakte nå i hvert fall.
|
|
|
#16 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Jeg strever også med bokstaver som blir borte, men jeg skriver uten å se på tastaturet så det går fint. Men touch er det ikke.
|
|
|
#17 |
|
koko
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Sist jeg hadde 3. trinn brukte vi endel av datatimene til begynnende touchopplæring, da ved bruk av onlinespill.
|
|
|
#18 |
|
koko
|
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Jeg skriver forresten ikke korrekt touch og tenker i og for seg ikke at barna heller nødvendigvis må det (har ikke bestemt meg helt for hva jeg egentlig mener om saken), men ser at de profitterer veldig på å vite hvor på tastaturet bokstavene er og touchtrening er jo en fin måte å lære akkurat det på.
|
|
|
#20 |
|
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Når er det på tide å lære barna touch?Det er utvilsomt en stor fordel å kunne touch. Når man ikke har lært seg touchsystemet så kan man likevel skrive raskt, men man må uansett gløtte ned på tastaturet, spesielt når man skriver ord man vanligvis ikke skriver.
|
![]() |
|
|