|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Søt og rar
|
Hvordan oppfører du deg når du må gjøre noe du ikke har særlig lyst til å gjøre?Ja, når det gjelder hva som helst egentlig - eksamenslesning, husarbeid eller familiebesøk hos svigers
2012, 2007 og 2004 Sist redigert av Appelsin : 23-10-10 kl 15:27. Årsak: Slenger på partnerspørsmål også. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hvordan oppfører du deg når du må gjøre noe du ikke har særlig lyst til å gjøre?I forkant utsetter og utsetter jeg, med f.eks. å gjøre noe annet, bli i dårlig form eller falle inn i apatien. Mens jeg gjør det, er jeg stort sett innbitt og klar for å få det unnagjort asap. Etterpå er jeg superstolt av meg selv, og vanligvis ganske oppgitt over at jeg utsatte noe som var så fort gjort/smertefritt/lite ille når man først var i gang så lenge..
|
|
|
#3 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Hvordan oppfører du deg når du må gjøre noe du ikke har særlig lyst til å gjøre?Gretten og rastløs. I enkelte tilfeller hender det jeg gruer meg slik at jeg får lettere angstanfall som igjen resulterer i at kroppen min lager seg dårlig/syk. Det er plagsomt det.
|
|
|
#4 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Hvordan oppfører du deg når du må gjøre noe du ikke har særlig lyst til å gjøre?Jeg blir sur og mutt. Ting utsettes til jeg må gjøre det. F.eks. så er huset meget rent og ryddig når det skal leses til eksamen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
saftig
|
Sv: Hvordan oppfører du deg når du må gjøre noe du ikke har særlig lyst til å gjøre?Jeg tror ikke jeg oppfører meg noe spesielt annerledes. Det er jo bare å bare å bite tennene sammen og gjør det. Det hender jeg surner litt inni meg når det er snakk om besøk til svigers, da.
|
|
|
#7 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan oppfører du deg når du må gjøre noe du ikke har særlig lyst til å gjøre?Hvis det er noe jeg absolutt ikke har lyst til, men som jeg ikke kan la være å gjøre uten relativt store konsekvenser, så benytter jeg meg av en to-trinnsmetode. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan oppfører du deg når du må gjøre noe du ikke har særlig lyst til å gjøre?Da det er slik for alle i livet at vi MÅ gjøre ting som vi ikke alltid liker, så gjør jeg det uten å mukke. Vil være et forbilde for ungene i så måte. Det verste jeg vet er sukking og sure miner når de gjør plikt-ting.
Snuppene mine født -99 -02 og -05 Sist redigert av Go\jenta : 23-10-10 kl 15:38. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Hvordan oppfører du deg når du må gjøre noe du ikke har særlig lyst til å gjøre?Utsetter og utsetter, går i ring og er rastløs. Legger planer. Vasker huset, shiner bilen, luker i hagen og gjør andre ting jeg ellers hater for å slippe å gjøre det som må til. Så plutselig bestemmer jeg meg, gjerne med et ikke helt ubetydelig innslag av tidspress. Og da blir jeg så effektiv, så effektiv. Underveis tenker jeg på hva jeg skal gjøre når oppdraget er utført, for eksempel lese en bok og annet jeg liker å gjøre. Men jeg er supereffektiv når jeg først har bestemt meg. Og når jeg sitter der om natten fordi jeg har litt knapt med tid lurer jeg alltid på hvorfor jeg kommer så seint igang.
|
|
|
#11 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan oppfører du deg når du må gjøre noe du ikke har særlig lyst til å gjøre?Spørs veldig på dagsformen og oppgaven. Men i innspurten av eksamenslesing/oppgaveskriving kjenner jeg meg veldig godt igjen i denne: (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#12 |
|
Epikur
|
Sv: Hvordan oppfører du deg når du må gjøre noe du ikke har særlig lyst til å gjøre?Jeg er et pliktdrevet og veldig ordentlig damemenneske, så jeg gjør alt jeg må, jeg hverken trasser, furter eller stikker av, men utsetter i det lengste, biter tenna sammen og får det unna.
|
|
|
#13 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hvordan oppfører du deg når du må gjøre noe du ikke har særlig lyst til å gjøre?Jeg sitter på FP.
|
|
|
#14 |
|
kamerat
|
Sv: Hvordan oppfører du deg når du må gjøre noe du ikke har særlig lyst til å gjøre?Det er vel egentlig to alternativer.
|
|
|
#15 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hvordan oppfører du deg når du må gjøre noe du ikke har særlig lyst til å gjøre?Jeg er veldig fornøyd med svarene så langt, men flere må svare om jeg skal kunne bruke dette til noe som helst
|
|
|
#17 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Hvordan oppfører du deg når du må gjøre noe du ikke har særlig lyst til å gjøre?
Der er jeg også.
|
|
|
|
#19 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hvordan oppfører du deg når du må gjøre noe du ikke har særlig lyst til å gjøre?Øhm, hvis du ville svare hvordan du selv oppfører deg når du ikke vil ha sex, åpner jeg selvfølgelig for dét
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan oppfører du deg når du må gjøre noe du ikke har særlig lyst til å gjøre?Jeg prokastinerer, og håper at problemet skal bli borte av seg selv. Det gjør sjelden det, men man kan jo alltids håpe. |
|
![]() |
|
|