|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Mulig å lære seg å like en aktivitet?Jeg elsker å gå tur i skogen. Vi har kjøpt hytte i skogen, så jeg tenkte at det skulle gi oss rikelig anledning til å gjøre dette. Vel, det er ikke helt tilfelle.
|
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mulig å lære seg å like en aktivitet?Staselige måltider (pølsebål, eple i kanel i aluminiumsfolie etc) og festlige leker når man stopper.
|
|
|
#3 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mulig å lære seg å like en aktivitet?Kanskje geocaching er noe for dere?
|
|
|
#4 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Mulig å lære seg å like en aktivitet?Et tonn med positive forsterkere underveis, og belønning som kakao, boller - hva dere nå liker - ved målet.
|
|
|
#5 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mulig å lære seg å like en aktivitet?Ha et mål for turen, kanskje? Et vann, en knaus, eller bare rett og slett pølsebålet.
|
|
|
#6 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Mulig å lære seg å like en aktivitet?Som erklært sofagris med tidligere friluftselskende kjæreste vil jeg si at jevnlig positiv forsterkning fungerte utmerket på meg. I mitt tilfelle: OK tempo, eventuell bær eller sopplukking, lovprisning av naturen, mye mat og snacks og gode pauser, definert mål med bål og ikke minst vin i sekken. Og kanskje litt hanky-panky bak en knaus. De to siste utgår kanskje når man har med barn. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Mulig å lære seg å like en aktivitet?Finn noe å jakte på. Sopp fungerer fint, for den fyller kurven fort. Fortere enn blåbær.
|
|
|
#8 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mulig å lære seg å like en aktivitet?
Blåbær funker også hvis man har bærplukker i sekken, og kan friste med pannekaker og rørte blåbær til kvelds.
|
|
|
#9 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Mulig å lære seg å like en aktivitet?Det de andre skriver - og så er det faktisk noe som er veldig effektivt på turgleden: Å gå sammen med andre! Når vi har med vennefamilier på tur, er det kun mørket som begrenser lengden føler jeg :stolt mor til 6-, 9- og 11-åring som besteg 2720 meter høy alpetopp i sommer uten å kny:
|
|
|
#10 |
|
Shake it out!
|
Sv: Mulig å lære seg å like en aktivitet?Enig med de andre: positive forsterkere. Ungene våre liker å gå tur når det innebærer feks plukking av blåbær (= steke vaffler og spise dem med hjemmelaget blåbærsyltetøy når vi kommer hjem), stoppe ved tjernet for å fiske litt, kakaopause underveis, at vi har leker underveis osv, osv. At det ikke bare er det å gå tur i seg selv som er tingen, men alt det kjekke det fører med seg.
|
|
|
#11 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Mulig å lære seg å like en aktivitet?kos er viktig ja! - Ellers så tenker jeg at å samle noe, leke noe (lage konglegård - selv om mannen kanskje ikke kjøper den
|
|
|
#12 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Mulig å lære seg å like en aktivitet?Ingenting hadde hjulpet på meg, tror jeg... Så kanskje det er greit å senke ambisjonsnivået om antall turer sammen, først og fremst? Klart mannen må ofre seg litt og bli med på noen turer, men jeg tror ikke du får ham til å elske det. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
I mål
|
Sv: Mulig å lære seg å like en aktivitet?Ungene tipper jeg du klarer få til å like det. Mannen er det verre med. Ift ungene må mannen i alle fall late som om han liker det |
|
|
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: Mulig å lære seg å like en aktivitet?GPS-opplegg? Jeg tror du kan få ungene til å like det. Mannen kan vel komme til å like det godt nok til å bli med uten å vantrives hvis det er fint vær, han har gode sko og dere har med god nistemat. Med litt utsikt og kos med ungene blir det nok bra. Selvfølgelig kan man også finne ut at man liker det bedre enn man trodde, men det kan også være helt greit å være med på noe man liker sånn passe sammen med mennesker man liker godt.
|
|
|
#15 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Mulig å lære seg å like en aktivitet?En eller annen gulrot å lokke med? |
|
|
|
![]() |