Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Endelig liker jeg rødvin!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-10, 21:52   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Endelig liker jeg rødvin!

Det tok altså 33,5 år. Jeg har vel forsøkt å like det siden jeg var rundt 25 så det tok sin tid. For noen uker siden hadde vi venner over på middag og de hadde med en flaske, jeg våget meg på å nippe bittelitt og ble virkelig overrasket ! Var på polet for første gang på åresvis nå.
Forrige lørdag delte jeg og mannen vår aller første rødvinsflaske etter nesten 18 år sammen. Aldri for sent.

Gammel 23-10-10, 21:59   #2
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Endelig liker jeg rødvin!

Jeg øver meg også fremdeles....

Hva het den rødvinen??

Gammel 23-10-10, 21:59   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg verken liker det eller øver meg, ser ikke poenget. Men gratulerer.

Gammel 23-10-10, 22:04   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg verken liker det eller øver meg, ser ikke poenget. Men gratulerer.

Hehe, jeg liker ingen former for alkohol, det smaker skit og da drikker jeg det ikke heller.
Har allikvel alltid elsket lukten av rødvin, men hatet smaken. Det har sett så koselig ut når venninnene mine har nippet til vinglasset på kjeks og ost kvelder.

Gammel 23-10-10, 22:05   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, man ser jo lit sofistikert ut, hehe.

Gammel 23-10-10, 22:05   #6
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Jeg øver meg også fremdeles....

Hva het den rødvinen??

Den heter Paul Masson. På polet fikk jeg også tips om Chapelle du bois, 2009. Den var like god.

Gammel 23-10-10, 22:06   #7
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har du mange gode smaksopplevelser å glede deg til!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 22:07   #8
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har også lyst! Men er ikke 30 enda, og har hørt om mange som har begynt å like det etter fylte 30, så jeg får vel bare slappe av og øve litt i ny og ne.

Gammel 23-10-10, 22:16   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Den heter Paul Masson. På polet fikk jeg også tips om Chapelle du bois, 2009. Den var like god.

Den er god den, spesielt for nybegynnere!
Jeg synes de italienske vinene som regel slår an, kooooser meg med et
glass vin av og til. Det blir som regel et eller to glass, men de varer lenge!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 00:06   #10
Left
Passiv

Standard

Velkommen etter. Jeg var omtrent på samme alder da jeg begynte å drikke rødvin.

Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 09:04   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg har også lyst! Men er ikke 30 enda, og har hørt om mange som har begynt å like det etter fylte 30, så jeg får vel bare slappe av og øve litt i ny og ne.

Det hjalp ikke meg å bli 30, men jeg ble 40 på fredag, så kanskje jeg må prøve igjen nå

Gammel 24-10-10, 09:21   #12
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Gratulerer som rødvin liker
Er ikke der enda selv. Jeg liker hverken smaken eller lukta.

Gammel 24-10-10, 10:05   #13
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Gratulerer!

Det hjalp ikke å bli 30 for min del. Kanskje 40?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 10:15   #14
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Gratulerer!

Det hjalp ikke å bli 30 for min del. Kanskje 40?

Jeg skal teste neste lørdag, kan komme med statusrapport da

Gammel 24-10-10, 10:34   #15
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det hjalp ikke meg å bli 30, men jeg ble 40 på fredag, så kanskje jeg må prøve igjen nå

Gratulerer med dagen som var.

Jeg er 39 år helt til mai neste år. Liker ikke rødvin, men prøver heller ikke å vende meg til det. (synes de lukter død og fordervelse også jeg da)
Men siden jeg blir 40 til sommeren så må jeg kanske forsøke da?

Gammel 24-10-10, 10:48   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svigermor var langt borti 60 hun, før hun endelig likte rødvin - så det er aldri for seint.

Gammel 24-10-10, 11:22   #17
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har likt det siden jeg var 20.

En vin som er veldig grei å begynne med er Bardolino Classico. Den er veldig lett, frisk og har live garvesyre. Flott for migrenepersoner også.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 11:45   #18
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg har likt det siden jeg var 20.

En vin som er veldig grei å begynne med er Bardolino Classico. Den er veldig lett, frisk og har live garvesyre. Flott for migrenepersoner også.

Takk for tips, ok å ha litt å teste ut.

Gammel 24-10-10, 12:18   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grattis! Jeg er 36 og liker ikke ennå. Men nå er det lenge siden jeg har prøvd da. Helt søt hvitvin er det eneste jeg klarer et glass av.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 12:31   #20
dea
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2009
dea er litt kul
Standard

Gratulerer.
Jeg har heller aldri vært noe super begeistret for vin (eller andre ting med alkohol). Jeg begynte å like det før jeg ble gravid, men så var det jo stopp i et års tid. Når jeg skulle ta meg et glass igjen etter svangerskapet smakte det helt grusomt igjen. Mannen klager ikke, for nå er det alltid jeg som kjører hjem.

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.