Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Råd mot is på vinduer

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-10, 08:15   #1
vestlandsfanden
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2010
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Råd mot is på vinduer

Noen som har tips for å redusere/unngå is og dugg på vinduene?

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 08:18   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: råd mot is på vinduer

Takhatt eller sånn folie over vinduet (eller jeg registrerer at aviser brukes, men det tenker jeg må være mer styr enn nytte) eller kupe-varmer, selvsagt. (og garasje funker finfint, men det rådet var du vel neppe ute etter )

Gammel 25-10-10, 08:19   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg henger meg på. Nå når det plutselig er minnusgrader må jeg støtt og stadig skrape is på innsiden av vinduene på bilen. Det er jo ikke gøy.

Gammel 25-10-10, 08:20   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått kupévarmer, så nå har jeg isfri vinduer.

Gammel 25-10-10, 08:20   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man ikke blande noe i vindusspylerveska og bruke den før man parkerer bilen?
*håper*

Gammel 25-10-10, 08:32   #6
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg henger meg på. Nå når det plutselig er minnusgrader må jeg støtt og stadig skrape is på innsiden av vinduene på bilen. Det er jo ikke gøy.

Det er slett ikke gøy.
Da har du nemlig for mye fukt inni bilen. Punkt en er selvsagt å dunke godt av snø fra beina og sånn før du og andre går inn i bilen, men med vår gamle bil var det rett og slett ikke noe som funket, det var rått inni bilen, og det ble is på vinduene. Å skrape innsiden er ingen høydare nei...

*Takknemlig for garasje og ny bil* Nå skraper jeg bre is på utsiden, når jeg skal hjem. På morgenkvisten er bilen isfri der den står i et par plussgrader inni garasjen. Me like

Gammel 25-10-10, 08:34   #7
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Råd mot is på vinduer

Is på innsiden av rutene kan man vel forhindre ved å sørge for at bilen er tørrest mulig inni. Passe på at man ikke drar bilen full av snø, og at det ikke er veldig vått under mattene i gulvet.

Utvendig er det vel ikke stort annet man kan gjøre enn det som er nevnt her; kupevarmer, garasje, topphatt, etc.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 08:49   #8
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Is på innsiden av rutene kan man vel forhindre ved å sørge for at bilen er tørrest mulig inni. Passe på at man ikke drar bilen full av snø, og at det ikke er veldig vått under mattene i gulvet.

Utvendig er det vel ikke stort annet man kan gjøre enn det som er nevnt her; kupevarmer, garasje, topphatt, etc.

Også hjelper det om bilen ikke antas å ta inn litt fuktighet en eller annen plass i bakvinduet/baggasjerommet.... Da blir det nemlig ikke tørt inni bilen uansett hvor flink man er å holde snøen ute...

*liker ny bil*

Gammel 25-10-10, 09:20   #9
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Typisk feil på nyere biler er tett kupefilter (pollenfilter), som gir dårlig utlufting når man kjører, med påfølgende høyt fuktinnhold i luften. Ellers finnes det diverse antiduggsprayer og -wipes i bilrekvisitaforretninger, som kan ha enn viss effekt på innvendige ruter.

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Ovrig/Antiduggmiddel/
http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Ovrig/Antiduggklut/

Gammel 25-10-10, 14:44   #10
vestlandsfanden
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2010
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sånn aluminiumsmatte til frontruta har jeg tenkt på.
Noen som vet hvordan pressening funker?

Ellers skal jeg få installert fjernstyrt parkeringsvarmer neste sommer. Det koster halvparten i Polen av det det gjør i Norge, og Polen er bare en kort ferjetur fra vår sommerferiedestinasjon Bornholm

Fy flate så deilig det skal bli! Aldri mer isskraping eller dugg, attpåtil varm bil etter skitur.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 14:46   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan anbefale frontrute med varmetråder i.

Gammel 25-10-10, 14:56   #12
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Lufte ut mest mulig av den varme, fuktige luften før du går fra bilen?

Gammel 25-10-10, 17:27   #13
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Hvis man har mye småkjøring, så blir det bare mer og mer fukt fordi det vel blir lite tørking i bilen når den er varm....

Aviser kan være greit å ha liggende, og bytte, men det som gjerne hjelper mest blir kupevarmer hvis man har mulighet for det...

Gammel 25-10-10, 18:36   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn antidugg, kan man ha det på speilene også? Jeg plages av og til med at når jeg kjører inn i et parkeringshus så dugger speilene til, og så skal man til og drive innviklet parkeringsrygging...

Gammel 25-10-10, 19:30   #15
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Sånn antidugg, kan man ha det på speilene også? Jeg plages av og til med at når jeg kjører inn i et parkeringshus så dugger speilene til, og så skal man til og drive innviklet parkeringsrygging...

Bare å lukke øynene og håpe på det beste....

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:56.