|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() Hva gjør man med innmaten i gresskarene da?Jeg har aldri brukt gresskar før, og nå har vi gått til innkjøp av et stort fint orange gresskar, fordi Admini som var med på butikken proklamerte at det måtte vi ha!
![]() |
#2 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hva gjør man med innmaten i gresskarene da?Har aldri laget det, men har smakt og det var utrolig godt. Lag gresskarsuppe! Det er mange oppskrifter på nett, men vet ikke hvilken som ble brukt på den suppa jeg smakte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hva gjør man med innmaten i gresskarene da?Det høres spennende ut. Om noen har en utprøvd oppskrift, så blir jeg glad for det.
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hva gjør man med innmaten i gresskarene da?Jeg har smakt gresskar i salat, men det må ha vært smaksatt med noe, for det gresskaret vi hadde i fjor smakte py, så det gikk i dunken (innmaten altså, for resten ble lyslykt).
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man med innmaten i gresskarene da?Du lager suppe. Du finne hundrevis av oppskrifter dersom du søker på nettet. Felles for de fleste er vel gresskarkjøtt, løk, kraft/ buljong, rømme/ crème fraîche etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hva gjør man med innmaten i gresskarene da?
Spiste du det som det var? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
One of These Days
|
Nei, ikke som squash. Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal sammenligne med, kanskje litt kjøttfull soppaktig med smørsmak og nøtter??? Det var utrolig godt og ungene spiste masse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ute på tur
|
Ja.
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva gjør man med innmaten i gresskarene da?Hvis dere skal skjære ut ansikt er det ikke mye dere får brukt altså. Halloweengresskar har mindre kjøtt enn andre, og det man skavler ut med en skarp skje er i hovedsak tråder og frø.
![]() |
#11 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hva gjør man med innmaten i gresskarene da?Det er svært få matretter man kan bruke de store orange "halloween" gresskarene til, de er rett og slett ikke spesielt gode, men jeg har sett på BBC Lifestyle at man kan lage suppe på dem, samt riste og salte kjernene som snacks. Du kan jo surfe litt her og se om du finner noe godt: http://www.bbc.co.uk/food/pumpkin#re...ist-ingredient
![]() |
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva gjør man med innmaten i gresskarene da?Her er en oppskrift som jeg brukte gresskar til i fjor, som ble fryktelig god:
![]() |
![]() |
#13 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hva gjør man med innmaten i gresskarene da?Høvdingen lager suppe, litt forskjellige oppskrifter men alle ganske enkle. En med raspet gulrot, en med ingefær bl.a. Jeg elsker gresskarsuppe, da med ristede gresskarkjerner drysset over og en dæsj med mørk, fyldig gresskarolje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Hva gjør man med innmaten i gresskarene da?Denne oppskriften har jeg prøvd ut, den er knallgod. Jeg endret litt på orginaloppskriften, mine endringer står i parantes.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man med innmaten i gresskarene da?Jeg laget gresskar pai av innholdet ett år. Og frøene rister jeg i ovnen og salter dem. Nam-nam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hva gjør man med innmaten i gresskarene da?Jeg har fått syltet gresskar. Det er veldig godt. Jeg har ikke oppskrift, men jeg vet det er med ingefær.
![]() |
#17 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hva gjør man med innmaten i gresskarene da?Hjemme hos moren og faren min brukte vi bestandig syltede gresskarbiter i fiskesuppa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hva gjør man med innmaten i gresskarene da?Bland epler og gresskar og kok syltetøy! Det blir knallgodt. Jeg blander ca 50/50 og koker på samme måte som eplemos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Hva gjør man med innmaten i gresskarene da?Jeg må ærlig innrømme at tråder og frø går rett i våtorganisk...
![]() |
#20 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hva gjør man med innmaten i gresskarene da?Det er korrekt at det er lite innmat i de store gresskarene. Jeg har akkurat laget suppe (og spist opp - nam!
![]() |
|
|