Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor lenge holder gresskarene seg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-10, 10:32   #1
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Hvor lenge holder gresskarene seg?

Kan jeg skjære de ut i dag?
Er de like fine i helga da?

Gammel 28-10-10, 10:36   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge holder gresskarene seg?

Det går fint.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 10:42   #3
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Takk for kjapt svar. Kjenner jeg er supergira. Har ikke gjort dette før.
Kjøpte to gresskar i går, så googlet jeg litt på gresskarlykter og fikk helt dilla. Må kjøpe litt flere gresskar i dag kjenner jeg.

Gammel 28-10-10, 10:48   #4
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ah, så fint du spurte om det, Nin, for det skulle jeg også spørre om. Da blir det carving i kveld!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 10:58   #5
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Har kjøpt et gedigent gresskar på nesten 9 kg. Gleder meg til å skjære det ut.

Gammel 28-10-10, 11:04   #6
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Har kjøpt et gedigent gresskar på nesten 9 kg. Gleder meg til å skjære det ut.

Hvor kjøpte du? Må ut og kjøpe i dag..

Gammel 28-10-10, 11:17   #7
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Bare så dere vet, det er tungt å skjære ut gresskar. Jeg ble veldig overrasket i fjor når jeg gjorde. Endte opp med å stå med isskjea og ta ut innmaten.

Gammel 28-10-10, 11:29   #8
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Da skal jeg gjøre det i dag også. Kjøpte ganske stort et på Plantasjen i dag til 129,-. Andre steder de har?

Gammel 28-10-10, 11:30   #9
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Mannfolket har et utskåret gresskar på jobben som han skal ta med hjem i morgen. Det skal få stå på trappa på søndag og lyse så fiiint atte.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 11:33   #10
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Obs har gresskar.
Det vi hadde i fjor holdt bare i to dager når det ble tent lys i ... det skrumpet inn. Men det må sies at det var et bitte lite gresskar, kanskje de holder seg bedre de store?

Gammel 28-10-10, 11:43   #11
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Kiwi har her hvertfall.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 11:45   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Coop Obs! har til 35 kr. stykket.

Gammel 28-10-10, 21:05   #13
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Bare så dere vet, det er tungt å skjære ut gresskar. Jeg ble veldig overrasket i fjor når jeg gjorde. Endte opp med å stå med isskjea og ta ut innmaten.

Jeg har kjøpt 5 stk.

Gammel 28-10-10, 21:15   #14
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

De hadde mange på grønnsaksbutikken på Helsfyr, i alle fall! Og på Rema.

jeg har bare kjøpt et lite et i år, det stiller nok litt høye krav til fingerferdighet, så vi får se.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 21:27   #15
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

De hadde mange på grønnsaksbutikken på Helsfyr, i alle fall! Og på Rema.

jeg har bare kjøpt et lite et i år, det stiller nok litt høye krav til fingerferdighet, så vi får se.

Har flytta jeg, vettu. Bor i samme brl som Go/jenta, derfor jeg spurte henne. Men jeg fikk et lite et på den lokale Joker'n, og har skåret det ut. Laget en egen tråd med galleri! Dere må legge inn der alle sammen!

Jeg synes ikke det var så tungt, jeg. Fort gikk det og!

Gammel 28-10-10, 22:01   #16
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

I fjor hadde vi våre stående ute i et par uker. Det var i England og det var nok en del mildere enn de fleste plasser i Norge har det nå såvidt jeg har forstått. Bare vær obs på at etter en viss tid begynner de å gå i oppløsning innenfra og blir skikkelig ekle. Lurt å kaste dem litt før det skjer... (btdt)

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 22:06   #17
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Ja, og hvis det er meldt minusgrader er det lurt og ta de inn. Ellers så blir det en sånn guffe og rydde bort. :btdt:

Gammel 28-10-10, 22:07   #18
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Ja, og hvis det er meldt minusgrader er det lurt og ta de inn. Ellers så blir det en sånn guffe og rydde bort. :btdt:

Takk for tips, det visste jeg ikke. Holder de seg bedre i romtemperatur altså?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 22:11   #19
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Standard

Altså, hvis de står ute og de fryser, så kan det hende at det blir plussgrader utover dagen. Da blir ikke gresskarene særlig hyggelige å flytte etterpå. De synker sammen og blir ganske gufne...

Gammel 28-10-10, 23:13   #20
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Meny på Tårnåsen senter, ved Kolbotn.
Har sett på matbutikken (Ica?) på Mortensrud også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.