Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Det var da måte på paranoia da

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-10, 21:07   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det var da måte på paranoia da

I sommer kjøpte jeg meg en kjole/ tunika på Frosta (av alle steder). Den er brukt masse, og jeg ønsket meg egentlig et par til av samme slaget.

Jeg finner merkelappen, og websiden men ingen forhandlerliste. Jeg sender da senere en mail til distriktsrepresentanten med spørsmål om forhandlere. Ikke noe svar. Jeg prøver en gang til, men ikke noe svar. Så sender jeg en mail til daglig leder.

Da fikke jeg svar som henviser meg til den samme distriktsrepresentanten, han var kopiert og han svarte da på min andre mail.

Essensen er at han ikke kan gi sensitive opplysninger som hvor jeg får kjøpt produktet på mail. Når jeg da sier at jeg har mulighet til å ringe om slikt, så fikk jeg en mail som ikke akkurat får meg til å ha lyst til å kjøpe mere fra dem.

Jeg holder på å le meg skakk. Dette virker så lite markeds og kundeorientert at det er direkte komisk. Jeg kan ikke forstå at en bedrift med den holdning til sine kunder kan overleve.

Har noen opplevd noe lignende?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 21:09   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det var da måte på paranoia da....

Jøsses, det høres da meget spesielt ut?

Gammel 31-10-10, 21:17   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Så sensitiv informasjon som hvor de selger varene sine... nei, slikt kan man ikke oppgi...

Gammel 31-10-10, 21:18   #4
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jøsses, det høres da meget spesielt ut?

Det morsomme er at jeg fant facebooksiden deres nå, og for andre produkter legger de ut forhandlere der, men å gi meg navnet på en eller to butikker der jeg får kjøpt varer eller rett og slett selge det til meg direkte DET er farlig det.

Gammel 31-10-10, 21:20   #5
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Er det virkelig mulig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 21:53   #6
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Det må jo være tidenes teiteste svar ? Vil de ikk selge varene sine ?

Gammel 31-10-10, 21:55   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å huff og huff - tenk om en kunde tar kontakt med meg når jeg forsøker selge noe...

Gammel 31-10-10, 22:24   #8
Maz
Pauset

Standard

Sv: Det var da måte på paranoia da

Her er forøvrig siste av noen mailutvekslinger

"Vi sender ikke ut forhandlerlisten vår til fremmede, da vi vet at slike lister lett kan bli missbrukt.
Av den grunn vil jeg heller svare på slike henvendelser pr telefon.
At det er umulig for deg å ringe meg, er bare å beklage."

Mailen er heller ikke signert.

Dette er virkelig fornøyelig.

Sist redigert av Maz : 01-11-10 kl 07:10.
Gammel 31-10-10, 22:30   #9
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

misbrukt?

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 23:18   #10
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig på hvordan man kan misbruke en forhandlerliste så grovt at de holder dem hemmelige - og hvorfor man bare kan gjøre det om man får den på e-post.

Men hvis jeg hadde vært forhandler hadde jeg blitt irritert dersom ikke leverandøren ville gi ut slike opplysninger - det gjør det jo vanskeligere å selge.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 00:12   #11
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herregud, så tåpelig, jeg har da gjort det der flere ganger før med andre firma og fått masse hjelp! Jeg pleier å ta kontakt med dem som har agenturet, og så spørre om hvilke butikker eller filialer som har tatt inn det spesifikke plagget jeg er på jakt etter (legger ved bilde) og har alltid kjapt fått svar om at den og den og den butikken har tatt inn akkurat dette plagget. Etter en ringerunde er som oftest problemet fikset, og det MÅ da være en vinn/vinn-situasjon vel?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 00:16   #12
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det der er ikke en person som bør få lov til å kalle seg selger! Å reklamere for egne produkter er vel det man gjør som selger.......

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 07:12   #13
Maz
Pauset

Standard

Takk til dere som sa at jeg hadde skrevet navnet mitt i tråden. Ingen stor skandale tatt i betraktning at de rundt meg for langst har identifisert mitt nick....

Når det gjelder navnet på firma er dette en liten bedrift og jeg synes det er litt slemt.

Gammel 01-11-10, 08:01   #14
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det mulig?? Misbruke lister over hvor ting kjøpes? Hvordan da? As in fortelle andre hvor man har kjøpt er fint plagg?

Gammel 01-11-10, 08:09   #15
cecix
Blekksprut

cecix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Herlighet, noe så komisk! Jeg hadde blitt barnslig og sendt en mail tilbake!

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 08:41   #16
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av cecix, her.

Herlighet, noe så komisk! Jeg hadde blitt barnslig og sendt en mail tilbake!

Jeg er selvsagt også så barnslig.

OK så fikk jeg ikke de plaggene jeg ønsket meg, men jeg har i det minste fått en god historie.

Om en god latter forlenger livet har jeg veid opp for alle årene med likpinner....

Gammel 01-11-10, 09:23   #17
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Ja,det var kundeservicen sin det

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 10:14   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 10:17   #19
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Secret fashion....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 12:58   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Er det mulig?? Misbruke lister over hvor ting kjøpes? Hvordan da? As in fortelle andre hvor man har kjøpt er fint plagg?

Klart, det er jo svært skadelig for bedriften dersom potensielle kunder får vite hvor de kan kjøpe varene de lager...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.