Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Det beste regntøyet?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-10, 23:51   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Pil

Det beste regntøyet?

Ja, nå lurer jeg på hvilket regntøy som holder best; kanskje spesielt med tanke på at jeg har en særs aktiv unge som elsker sølepytter og alt som spruter og plasker.

Vi har prøvd Troll, HH, Reflex og PdL - av disse var Troll desidert best og det kunne vi gjerne hatt igjen (barnehagen skrøt også veldig), men dette finner jeg pt. ikke noe sted i podens størrelse, så da er vi like langt. De resterende har vært pø om pø; HH ikke noe særlig i det hele tatt, Reflex helt ok og PdL ...tja, ikke helt tilfredsstillende i allefall. Denne høsten har vi til sist kun brukt Reima-dressen i regnvær, men disse har faktisk skuffet mtp. vanntetthet i forhold til tidligere, så nå sitter jeg her og vurderer både bl.a Hollys og Didriksons i håp om å finne noe som holder ungen tørr i mer enn fem minutter - noen erfaringer?

Hva anbefaler du??

Sist redigert av Bomull : 02-11-10 kl 23:56.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 23:54   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det beste regntøyet?

Vi har hatt Reflex, Helly Hansen og Troll. Jeg liker Reflex best, jeg likte Troll også men syntes det holdt dårligere kvalitetsmessig. Helly Hansen vi har nå er av den litt tynne typen, og jeg synes det blir veldig vått.

Ang Troll: Du har sjekket www.familiebutikken.no ?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 23:59   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingenting ville holdt mine tørre.
Sjuåringen fortalte at hun hadde svømt i den store vanndammen utenfor sykkelskuret, fordi pappa hadde sagt at hun måtte passer på å trene på svømme!
Det var like mye søle inni regntøy og støvler som utenpå!
Regntøy fra Refleks.

Gammel 03-11-10, 00:23   #4
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Nå har vi Reflex til begge to, og så langt er det det merket jeg liker best.

Gammel 03-11-10, 00:26   #5
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker også Troll sitt best. Har ikke funnet noe som er bedre.
Hvem størrelse er du på leting etter da?

Gammel 03-11-10, 00:27   #6
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingenting holder mini her tørr, selv gummistøvlene er klissvåte inni når han har vært på svømmetur. Men vi er veldig fornøyd med stormberg sine regnsett. Det har holdt frøkna tørr, men hun bedriver ikke ekstremsport i regnvær.

Gammel 03-11-10, 00:28   #7
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Str. 104/110, evt. også 92 til frøkna. De har ikke Troll i butikk som jeg vet her i byen, jeg har i allefall ikke funnet regntøyet, så jeg ser etter på nett, men mange steder har de enten bare buksen eller jakken, eller ikke i det hele tatt. Dog meget mulig jeg har oversett noen butikker, så tips meg gjerne.

Sjekket Familiebutikken - takk for tipset, men der finner jeg ikke regntøy fra Troll i det hele tatt, kun votter og sydvest.

Gammel 03-11-10, 00:53   #8
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fant litt regntøy fra Troll, men ikke de størrelsene du skulle ha. Hm.
De hadde hele regndreser fra Troll hos familiebutikken da, er det noe? Jeg sjekket ikke størrelsene.

Gammel 03-11-10, 07:32   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De hadde regntøyet fra Troll på salg sist jeg var innom der, Absalone, så muligens tomt nå. Men jeg har bestilt derfra før. Sende dem en mail og høre kanskje? De er veldig greie.

Det er forøvrig ingenting som holder min gutt helt tørr heller .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 07:35   #10
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Syns Reflex sitt er ganske bra, men vi har vært veldig uheldig med glidelåsene på jakkene, så har ikke kjøpt det noe mer.
Troll har vi prøvd, men der tålte jo ikke buksa noe som helst.
Så vi har hatt mest HH

Gammel 03-11-10, 08:54   #11
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har vært veldig fornøyd med refleks, men det blir sagt her, noen unger er umulig å holde tørre i regnvær. Kanskje sånn "regndress" kunne vært noe?

Gammel 03-11-10, 09:09   #12
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt særdeles lite regntøy, siden vi bruker Reima dress, men av det vi har prød så var vi mest fornøyde med Troll .
Reflex var jeg ikke fornøyd med.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 09:12   #13
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

http://www.familiebutikken.no/index....egnbukse+Troll

http://www.familiebutikken.no/index....e+Oliven+Troll

Gammel 03-11-10, 09:16   #14
Chablis
Drømmer

Standard

Her har de hel dress, vi hadde det til poden i fjor. Barnehagen var veldig fornøyd med den.
Det er for i den , så den er jo god og varm.
http://www.familiebutikken.no/regndr...osa-troll.html

Gammel 03-11-10, 09:18   #15
Chablis
Drømmer

Standard

Her er 2delt med avtagbart ullfor.

http://www.familiebutikken.no/regnja...leggtroll.html

http://www.familiebutikken.no/regnbu...egg-troll.html

Gammel 03-11-10, 09:24   #16
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Troll sitt regntøy med uttagbart for er det regntøyet vi har vært desidert mest fornøyd med. Barnehagen elsker det.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 09:52   #17
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hel regndress fra Reflex holder min badeunge mest tørr. 2-delt kan jeg bare glemme.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 10:27   #18
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Hel regndress?
Er det kanskje smartere enn todelt når det er klissvått altså. Har ikke tenkt på det. :vurderer:

Gammel 03-11-10, 10:31   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at hel regndress må være helt fryktelig å ha på seg. Både når man skal på do, og med tanke på at det kanskje blir klamt.

Nå prøver jeg T2H til gutta. De er kjempegode og myke, men enn så lenge så nye at jeg ikke kan uttale meg om kvalitet.

Reflex synes jeg har elendig kvalitet. Ingen av de settene vi har hatt derfra har vart en hel sesong.

Gammel 03-11-10, 10:35   #20
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hel Reflex regndress m/fleecefor som ikke kan tas ut. Den er super. Har aldri opplevd at han blir klam i det kjølige høstværet når han bruker den. Han har kun et tynt lag med ull under. Det er faktisk mye mere tungvint å gå på do med 2-delt regndress. De har jo gjerne jakker som må av først og så dra ned buksa med seler. Mye kjappere og enklere for ungene selv også med hel dress enn 2-delt regntøy med seler som de fleste barnehageunger har.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.